Høyre og Venstre kanal byttet om fra riaa.

atletico

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2002
Innlegg
518
Antall liker
806
Torget vurderinger
8
Har nettopp satt opp en Clearaudio Concept spiller med Clearaudio Maestro pickup gjennom en Clearaudi Nanophono riaa. Har sjekket alt fra pickup til inngang på forsterker flere ganger og alt skal være rett koblet..Lyden fra alle LP'ene jeg har sjekket er veldig bra men høyre og venstre kanal er byttet om i lydmiksen i forhold til cd og kjøpte lydfiler..Prøver jeg å bytte om rca kablene enten inn til riaa eller ut fra riaa til forsterker får jeg rett lydbilde men en lav during i tillegg som ødlegger for lyden og bassen..Hva kan være feil-?? Pickupen er garantert rett koblet med hvit + og blå(nede) på venstre og rød + og grønn (nede) på høyre. Kan feilen ligge i riaa ?
atletico
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.795
Antall liker
349
Torget vurderinger
3
Feilen kan vel også ligge i PU. Kan den være internt feilkoblet............
 

atletico

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2002
Innlegg
518
Antall liker
806
Torget vurderinger
8
Problemet løste seg..riaa var koblet feil, sammen med en dårlig jording...Nå låter det ja..stor og flott lydbilde.. ;D Vinyl på stereoen igjen etter 25 år med digitale medier..
atletico
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Så fint! Å bytte om kanalene kan man gjøre ved hver eneste terminering fra pu til forforsterker, så det skulle ikke være noe problem, så det skulle ikke være noe problem å rydde opp i (kompensere for). Men denne brummingen satt meg litt ut, spesielt siden den kom bare med ombyttede kanaler.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp Bunn