høstPULS 2011 9. - 11. september

Martin OHC

Bransjeaktør
Ble medlem
24.04.2009
Innlegg
175
Antall liker
0
Vi er stolte av å kunne fortelle at høstens lyd og bildemesse blir større en noensinne!

Messen er utvidet og inkluderer nå store demo-rom i Vika konferansesenter. Rett over gata fra butikken. Dette kommer i tillegg til butikkens egne lokaler.

Blant de kjente gjestene fra inn og utland finnes den velkjente profilen Ken Ishiwata fra Marantz som i over 30 år har satt sitt eget unike preg på bransjen.

Erling Neby vil samtidig holde sitt hi-fi museum på Torshov åpent for messens publikum.

Denne tråden oppdateres fortløpende.

Åpningstider:

Fredag: kl 10 -20

Lørdag: kl 10-18

Søndag: kl 12-17

Entré: kr 100,- Gjelder hele helgen. Barn under 16 år: gratis.

Adresser:

Dronning Mauds Gate 1-3 & 10.

Følg med på www.pulsmesse.no og http://www.facebook.com/event.php?eid=216310035073726
 

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
2.171
Antall liker
670
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Må vel prøve å komme seg inn dit på søndagen.

Liker PULSene. :)


Geir Arne
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.238
Antall liker
2.373
Torget vurderinger
13
Plutselig ville jeg også dit.... ;D
 

Martin OHC

Bransjeaktør
Ble medlem
24.04.2009
Innlegg
175
Antall liker
0
Blant de kjente gjestene fra inn og utland finnes den velkjente profilen Ken Ishiwata fra Marantz som i over 30 år har satt sitt eget unike preg på bransjen.

 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.099
Antall liker
497
Vel, noen som har vært innom? Kanskje noen som har knipset noen bilder også?
Ble ML electromotion demonstrert? Lytteinntrykk?
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.173
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Det ryktes at 2 forsterkere fra Musical Fidelity var oppkoblet; nemlig AMS 100 og AMS Primo.

Noen lyttererfaringer?
 

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Innlegg
3.777
Antall liker
5.270
Sted
oslo
Kabeldragern skrev:
Det ryktes at 2 forsterkere fra Musical Fidelity var oppkoblet; nemlig AMS 100 og AMS Primo.

Noen lyttererfaringer?
de var koblet opp til et par ML clx og det låt bra, men om det var høyttalerene eller forsterkerene sin feil vites ikke ;D
savnet kanskje litt dybde i lydbildet, men det kan være akustikkens feil.

ellers synes jeg gradient helsinkiene låt meget bra; et kupp sett i forhold til prisen på enkelte andre høyttalere som var til stede ;)
 

Vinyldust

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.02.2002
Innlegg
148
Antall liker
1
Dette var gøy!

Dro inn med noen kamerater på søndagen så vi fikk dessverre ikke med oss Erling Nebyes museum. Men det var mye å høre og se, de timene vi var der gikk fort! Liker ikke så godt å prøve meg på messen beste lyd, men drister meg til noen komentarer. Burmester demoen med egen representant var utrolig bra! Litt ille å innrømme for en vinyldust, men de høyoppøste og gode innspillingen som kom ut av den digitale mediaplayeren sto ikke tilbake i kvalitet samenlignet med en topp vinylrigg, og uten alle de tviks og praktiske problemer som er med lp er. Ellers så trodde sikkert representanten fra T+A at jeg var litt tungnem, da jeg spurte tre ganger på prisen på høyttalerne. Sjelden å høre så bra høyttalere under hundre tusen! Vi ble også imponert av de nye Kef ene selv om en kunne høre at de ikke var innspilt. Veldig bra soundstage, og mellombassen var meget naturlig. De spilte Jan Garbarek mens vi var der, ganske dristig da han kan lyde veldig skarpt på flere oppsett, men ikke her. Videre spilte de store Elektrostatene til Martin Logan utmerketde selv om det var litt problemer med bassen når vi satt helt inntil bakvegg. Lenger frem var det ikke noe problem, men det var såpass folksomt at det var vanskelig å få gribba den beste stolen. PM Audio hadde også meget god lyd på Gradiant, særlig prisen tatt i betraktning. Beklager at ingen av oss tok noen bilder, men for den som ikke var der, gikk de glipp av mange gode lydopplevelser uansett. vh
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.407
Antall liker
12.891
Med høy PULS og behersket oppførsel inntok man messen i Vika.
Jeg oppholdt meg kun på konferanse senteret noen timer på lørdag og søndag. OHFC har man jo vært på titt og ofte.

Apogèe i ny kledning forhandlet av en vennlig herre med navn Zachariassen fant jeg å såille tiltalende via digital tapning når jeg var der.
En sølle preamp fra EMT til under 200 frognertiere gjorde sitt til at opplevelsen for undertegnede og tydeligvis også for Pedal ikk er det værste vi har hørt med tøyet på uten en god cognac i hånden, og en av nevnte herres utmerkede Cohiba Robustus sigarer 8)
Fra spøk til revolver 100 lakser for disse båndhøyttalerne smaker for min del fugl i forhold til mye annet, "pardon my french" ræl til det dobbelte.
Men det var dette med større husvære, flere rom og tykkere lommebok som bremser litt ;D

Nede i undergrunnen traff jeg go`bamsen Paul Mortensen, og PM Audios oppsett med Gradient Helsinki 1.5, Coda x pre og 33.0 amp, Blue Note CD-spiller og BM Emotion kabelasj rundt baut spilte musikk. Dette er det stuevennlige anlegget som WAFfen tolererer, og som faktisk smyker seg inn i øregangene dine på en høyst tiltalende, vennlig, spennende og detaljert måte. Heia PM Audio.

Der sto Martin Logan CLX og glitret mot meg forspent et beist av klasse A forsterker fra Musical Fidelity (100w kl:A = +100 kg, altså i min vektklasse 8))
Preampen var også fra MF, og hadde en skog med flasker innabords (ikke som meg den dagen ihvertfall ;D), Copeland CD-spinner av ny modell og 2 stk. Paradigme subber. Det låt SVÆRT, men kledde etter min mening ikke for mye trøkk i forsøk på å få rommet til å gå i selvsving med subbene.
Jeg hadde med meg frøken Pâlsdottir (Eivôr) Live, og fikk spille spor 13 Summertime (jeg tror salige Georg Gerswin hadde tatt en piruett o han hadde fått høre denne versjonen). Eivôr har en STOR stemme som hun vet å bruke, og i det hun drar på noe inn i .......3:17 ut i spor 13 ble folket så stille begge dager at jeg kunne høre en knappanål falle. Ja; selv Jørgen (DaCapo HiFi) ble et lite øyeblikk stille 8)
Ja, sågar herr Tømmervik lyttet begeistret på lørdagen i det et glansnummer av fransk opprinnelse fikk teste konferanse senterets fundamentering.
Men altså, når man spilte høyt, så stakk toppen av. Det ble i mine ører meget påtrengende, og freste i øregangene.
Satt opp etter alle kunstens regler vil det høyst sannsynelig låte kollosalt flott.
Jeg synes også at denne litt unaturlige "gladpack" folie gjengivelsen var borte nå.
Så hvis det klør er`e bare å bla opp +600 frognertiere, og herligheten er din.

Inne hos Marantz/KEF hvor KEF Blade ble presentert fikk jeg også etter hvert lyttet til "dama mi", men det oppsto en underlig gjengivelse som garvede ører som Jørgen, EiK og TAS tydelig var på bølge med min hørsel. I det frøkna drar på rundt nevnte 3:17 oppstår ingen dynamisk ekspansjon, og hun lukke inn.
Hva er dette for tøys? rett før jeg fikk leke med min musikk ble Jan Garbarek avspilt med I took up the Runes. Trommene til Manû Katchè ble ærs naturlig gjengitt, men på en uvant måte. Lydbildet ble for meg uvant, og noe forvirrende i otsetnig til hva KEF Blade presterte på messa i Munchen i mai.
Da var høyttalerne forspent EC Nemo monoblokker, EC 4.8 og EMC-1 UP, og det rock`et bra.
Mao ville jeg ha hentet den 100W MFen i naborommet sammen med pre og CD-spiller. Stukket bortom PM Audio og lånt BM Emotion ht.k, og BM R mk.II SE siganlkabler. Da skal du se Blade hadde fått en herlig "edge" - "if you catch my drift."

på rommet til gutta med mark levinsons siste kreasjoner, og Revels største høyttalere ble jeg sittende en del.
Ikke minst pga en meget blid herremann som ble steike forkjølet i løpet av helgen derfor medesineres jeg tungt i øyeblikket med Ron Zacapa og en øl etter å ha gjort borgerpliketn min ;D). Dette spilte etterhvert foruroligende bra, dog skulle jeg gjerne hatt luften fra bassen til Gradient.
På søndagen satt jeg halvtime mer eller mindre alene, og fikk bare et smil fra demo herren: "Å, er`e deg. kan ikke du bare kose deg, og spille va du vil!?" Så fikk jeg utlevert fjernkontrollene. Deretter fikk Lumsk - åsmund Frægdagjevar, Seasick Steve - You can`t teach an old Dog new tricks, Laurie Anderson - Homeland og Eivôr - Live turnere anlegget. Vondt var det ikke, og man fikk dannet seg et bilde av Revels høyttalere.

Så var`e middag, og neste helg er`e messe i Horten.
Stay tuned 8)
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.241
Antall liker
2.467
Torget vurderinger
1
Dette var dipolenes helg……….fulgt av Adyton og Revel.

Samtlige utstillere hadde valgt en forholdsvis smal lyttevinkel og på det meste ble det litt trangt i midten. Blade var en skuffelse, muligens grunnet oppstilling/rom, håper på litt mer ståpels til helgen.
 

ch

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2007
Innlegg
1.650
Antall liker
1.198
Hørte også på disse Martin Logan. OK lyd inntil kuttet "Take five" fra albumet "Time Out" av Dave Brubeck ble satt på svært, nesten ubehagelig høyt. Dessverre kunne jeg konstatere at det som jeg trodde skulle være en saxofon, lød heller ubestemmelig - det kunne vært en saxofon, men det lød ikke naturlig, heller ubehagelig og kunstig. Slett ikke bra.

Da var (de dyre) Revel høyttalerne bedre, dog ble det ikke spilt akustisk musikk, så som saxofon, så det er litt vanskelig å sammenligne med ML'ene.

KEF Blade lød også bra inntil det ble satt på noe symfonisk musikk. Da kollapset lyden. Som vanlig.
 
Topp Bunn