Høsten kan bare komme :)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Nå står *gamleoppsettet* med HA-160D og spiller på ny og uinnspilt Trafomatic Classic 500 strømrenser, den rydder opp gitt ;) Auralic Taurus blir koblet opp når kabelen fra SAA med 4 pins XLR kommer tilbake fra USA og når Mytek Stereo 192 DSD dukker opp ;)
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Nå står *gamleoppsettet* med HA-160D og spiller på ny og uinnspilt Trafomatic Classic 500 strømrenser, den rydder opp gitt ;) Auralic Taurus blir koblet opp når kabelen fra SAA med 4 pins XLR kommer tilbake fra USA og når Mytek Stereo 192 DSD dukker opp ;)
    Så du merker forskjell med strømrenser altså? Jeg venter selv på en ny PSU og strømkabler. Er spent på om det gir hørbare forskjeller hos meg.
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Det er tydelig før og etter at noe skjer ja, alt blir renere og fyldigere :)
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Nå står *gamleoppsettet* med HA-160D og spiller på ny og uinnspilt Trafomatic Classic 500 strømrenser, den rydder opp gitt ;) Auralic Taurus blir koblet opp når kabelen fra SAA med 4 pins XLR kommer tilbake fra USA og når Mytek Stereo 192 DSD dukker opp ;)
    Woo-hoo! mye å glede seg til!
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Nå står *gamleoppsettet* med HA-160D og spiller på ny og uinnspilt Trafomatic Classic 500 strømrenser, den rydder opp gitt ;) Auralic Taurus blir koblet opp når kabelen fra SAA med 4 pins XLR kommer tilbake fra USA og når Mytek Stereo 192 DSD dukker opp ;)
    Woo-hoo! mye å glede seg til!
    Du må gjerne skrive hvilke forbedringer jeg kan forvente meg ;)
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Tror du kommer til å merke det på "punchet" i kjelleren og holografi/åpenhet/realismen i topp. Det var i korte trekk :)
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Det er det jeg er ute etter ;) Men hva med dynamikken?? Jeg ønsker litt mer SCHMECCCKKK også ;)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Det sier jeg og!

    Nå står *gamleoppsettet* med HA-160D og spiller på ny og uinnspilt Trafomatic Classic 500 strømrenser, den rydder opp gitt ;) Auralic Taurus blir koblet opp når kabelen fra SAA med 4 pins XLR kommer tilbake fra USA og når Mytek Stereo 192 DSD dukker opp ;)
    Woo-hoo! mye å glede seg til!
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Blir nok en trivelig høst dette her, Viking. Grattis. :) Måtte høsten vare en evighet.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Nå står *gamleoppsettet* med HA-160D og spiller på ny og uinnspilt Trafomatic Classic 500 strømrenser, den rydder opp gitt ;) Auralic Taurus blir koblet opp når kabelen fra SAA med 4 pins XLR kommer tilbake fra USA og når Mytek Stereo 192 DSD dukker opp ;)
    Så du merker forskjell med strømrenser altså? Jeg venter selv på en ny PSU og strømkabler. Er spent på om det gir hørbare forskjeller hos meg.
    selv venter jeg spent på din dom morph!!
     

    Buyer no 1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.08.2012
    Innlegg
    162
    Antall liker
    65
    Sted
    Danmark, København
    Det er det jeg er ute etter ;) Men hva med dynamikken?? Jeg ønsker litt mer SCHMECCCKKK også ;)
    Welcome to SCHMECCCCKK land!



    :p
    Har som helt fersk medlem kigget lidt rundt, og jeg synes der er flere tråde i hodetelefon-forummet der udvikler sig som denne.
    Tror jeg bliver glad for at være her ;)
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Det hele blir helbalansert, både Auralic Taurus og Mytek Stereo 192 DSD skal etter sigende spille best balansert, så da blir mine gamle kabelvenner tatt fram til dyst igjen ;)
     

    Vedlegg

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Tja ;) Venter på slike som blir bygd om fra jack plugg til en 4 pins XLR plugg (ikke 2x3 pins som bildet) som match til Taurus. Konstruktøren sier også Taurus spiller MYE bedre på HD800 fullbalansert både ut og inn ;)
     

    Vedlegg

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Dette lukter mer penger på kabler enn utstyr lang vei ;)
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Hodetelefonkablene er ikke så kostbare ;) Interconnectene derimot........................... :eek: Men de har jeg fra mine hine hårde dager da stereo og Martin Logan var det store ;)
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    På mine Martin Logan Summit som kan være litt harde på s-er, og som da ligner litt på HD800 i klangbalanse så var det disse interconnectene sm klarte å løse opp denne "floken" :) Og da i kamp mot bl.a Jorma Prime, Nordost Valhalla og mot den da toppmodellen til Synergistic Research. Så det blir å koble opp og la det hele spille seg inn før jeg gjør den endelige vurderingen :) Slik som oppsettet er nå så er ikke sibilanter noe problem, jeg er allergisk mot dette, men jeg har tydeligvis hatt flaks i min matching med bl.a kabler tydeligvis :rolleyes:
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Ikkeno brum her nei :) Men jeg har fått et litt roligere, varmere og mere klangfullt lydbilde :) Alt i alt fornøyd :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn