GYrodeck , og arm til denne.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei , har sett litt på en gyro som spiller nummer 2.

er det noen som har erfaring med gode armer til denne spillern , ? har ikke spesiellt lyst på SME , men kanskje det finnes noe annet som er fint på denne ?

tecnoarm/ rega er uaktuellt.

pickup som skal brukes er LYra skala.

raske tips er velkommen.

mvh Espen
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.481
Antall liker
15.107
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Du har jo nevnt to gode alternativer selv, men hva med Mørch? Ser endel som har hatt de på Gyro'n.

OU812
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Hørte en Orbe med SME IV (mener jeg å huske) og Lyra i UK for noen år tilbake. Spilte fin fint det :) Noen spes grunn til å ikke vil ha SME?

Men litt artig at du har valgt bort den arm kombinasjon jeg synes låter oftest best på Michell.
Rega armene demper noe av den svulstigere mellom bassen jeg synes Michell ofte har. Men uansett en smakssak dette :)
 

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.002
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Gyro? Du burde søke opp en Luxman PD-444! Der har du sågar plass til to armer og kan leke med 12"ere. Billige er de jo ikke, da.

:)

Mörch DP-6 har jeg hatt. Hadde hørt mye fint om den armen, men jeg fikk den liksom ikke helt til å funke. Mon tro om ikke Fosse hadde Gyro og Mörch en gang i fortiden. Du kunne jo ta en prat med ham om den komboen.
 

Paulsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2003
Innlegg
611
Antall liker
314
RB 1000 fra Rega er helt konge på denne Espen, kom å hør....:), medium armmasse funker med de fleste mc og faktisk veldig bra med Ortofons nye MM serie.
Oi, så nå i etterkant at Rega var uaktuellt så da så, skjønner ikke helt dette men greit det.
 
Topp Bunn