gwikse`s system - en reise inn i diy verden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Da har mine roonbridged pi`s fått spotify connect funksjonalitet. Nå begynner det å ligne noe mtp brukervennlighet og connectivity :)
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Da har mine roonbridged pi`s fått spotify connect funksjonalitet. Nå begynner det å ligne noe mtp brukervennlighet og connectivity :)
    Som du skjønner har jeg gått over til BBB, og mener at det gir en klart bedre lyd enn det RPI gjør. Noen spesiell grunn til at du ikke ønsker/vil teste det ut?
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Prioriteringer. For øyeblikket er det ikke hovedsystemet`s DAC/strømmeenhet som er øverst på prioriteringslisten. Da jeg for øyeblikket ikke har hovedannlegget satt opp har jeg fokusert på løsninger for å få musikk overalt. BBB er en bedre løsning i hardware, men softwareutviklingen er ikke i nærheten av RPI. Og TPA gutta er god på hardware men er fornøyd med å bruke linux kommandolinje for å kontrollere ting :rolleyes: (mao lite "IRL usability for normal people" utvikling på software siden fra den gjengen). Da de valgte å gå for en SBC som har mindre community avskrev jeg egentlig at noe ville komme fra den kanten mtp software med IRL usability (mao jeg må fikle med software sjøl, og det tar TID. MYE tid - mer enn jeg vil sette av til det atm).
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Prioriteringer. For øyeblikket er det ikke hovedsystemet`s DAC/strømmeenhet som er øverst på prioriteringslisten. Da jeg for øyeblikket ikke har hovedannlegget satt opp har jeg fokusert på løsninger for å få musikk overalt. BBB er en bedre løsning i hardware, men softwareutviklingen er ikke i nærheten av RPI. Og TPA gutta er god på hardware men er fornøyd med å bruke linux kommandolinje for å kontrollere ting :rolleyes: (mao lite "IRL usability for normal people" utvikling på software siden fra den gjengen). Da de valgte å gå for en SBC som har mindre community avskrev jeg egentlig at noe ville komme fra den kanten mtp software med IRL usability (mao jeg må fikle med software sjøl, og det tar TID. MYE tid - mer enn jeg vil sette av til det atm).
    Skjønner ... :)
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253

    Hmmm, mye prosjekter fra denne karen som kan ta opp endel DIY tid i sommer gitt.

    Dette blir testet ut til helgen om været er sånn noenlunde (slik at saging kan skje ute).

    https://youtu.be/pABvTWSxOes

    Jeg har ikke Virgo 5 satt opp i leiligheten atm, og plassen til høytaler-fi er nedprioritert i mitt lille krypinn atm. Så 1130 med strategisk plasserte 5$ pr.stk absorbenter er jo verd å teste ut. 1 i tak, 2 på langvegg og 1 mot den massive peisen som den ene 1130`n da kan stå nærmere.

    Det er mulig jeg tar helt av i sommer og lager en modifisert utgave av denne også: https://youtu.be/kaJVWoKj2a4?list=FLDxVcHGnkHFKo7LmbqQwcpA
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn