Gwikse`s prosjekt(er)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Hei og velkommen inn i min prosjekt-tråd.

    Her vil prosjektene mine bli presentert.

    Først av alt det nåværende prosjektet som er en balansert dual mono pre-amp basert på Pass Labs Balanced Zen Line Stage.

    PCB er bestilt.

    Input og pot blir 2x Tentlabs eller tilsvarende fra AudioNote.
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Ja, se der ja.

    Hvilken volumekontroll er det du bruker?
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Jeg fikk tilbud om en komplett preamp i deler (av samme sort som jeg bygger). Deriblandt en DACT CT2 balanced stereo. Så da slo jeg til. Jeg bygger en til da endel deler allerede er kjøpt og betalt.

    Er en drøss med deler på vei nå. Mens jeg venter sitter jeg å trer leder i bomull-strømpe. Har 15 ledere igjen....
    Noen strikker mens de ser TV, jeg trer leder i isolasjon og fletter :)
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Deler på vei.

    Audio-GD OPA Sun V2
    NewclassD UWB regulatorer
    6mm pcb-mounts i messing
    Messing skruer, muttre mm.
    Diverse deler og PCB

    Fremdeles endel kabel-jobb igjen.....
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Preamp layout uten attenuator og input switch (montert på frontplate). Kobberplater for skjerm skal inn mellom de forskjellige komponentene uten å være i kontakt med noen av de og igjen koblet til jord.
     

    Vedlegg

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Kabel. Flettet sølv i bomull med ekstra leder rundt med reversed polarity signalet for balansert drift.

    Testet først en plettert kobberleder fra elfa. Lød ikke naturlig imø. Sølv er nok veien å gå.

    Mistenker at det også kan lønne seg å kjøre dobbel flett med 2xpin2 mot 2xpin1(gnd) og 2xpin3(reversed pol signal) mot 2xgnd(gnd).

    Edit:

    Bomull kjøpte jeg hos

    http://www.svalander.se/

    Hadde jeg tenkt jeg kom til å ende opp med solide sølvledere ville jeg kjøpt de av http://www.homegrownaudio.com/hga/products.htm (du finner de også på ebay, men du får som oftest bedre pris ved å sende de en mail. De kan også levere ferdig flettet 3 trådet og 4 trådet med teflon. Jeg har ikke fått rotet meg til å spørre de om hva de tar for tilsvarende med bomull.

    Sølv fant jeg også på ebay husker ikke sjappa, men de bruker samme underleverandør som homegrown audio så kvalitet og pris er nok ganske lik.
     

    Vedlegg

    L

    lasse5214

    Gjest
    Dette var snadder :)
    Fint med bilder og enkel
    forklaring.

    Blir disse kablene dyre?

    Lasse :)
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Prisen kommer på ca. 40 dollar pr meter pluss plugger og loddetinn (helst wbt eller mundorf ell).

    Har moddet mine Beyerdynamic DT770pro nå (har stor tro på at disse kablene passer utmerket til disse). Venter på furutech 1/4" plugg. Er fristet til å lage tre-kopper også når jeg ser på de spinkle plast koppene, men det blir neppe med det første.
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn