Diverse Greit å betale for en mail postkasse?

birk88

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2016
Innlegg
391
Antall liker
270
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Get som ble kjøpt av Telia, legger ned sin e mail tjeneste.
Ikke noe problem, alt blir som før sies det, bortsettfra at nå skal det koste 19 kr. mnd. pr. e mail adresse.
I tillegg må man forhåndsbetale for 6 eller 12 mnd, og betale med kort slik at de kan trekke deg senere automatisk.

Hva synes man? Er dette greit, eller er dette «jappe» økonomer som skal skumme fløten av masse ukyndige get kunder.
(De tilbyr egentlig ingenting nytt i forhold til den gamle tjenesten eller noe særlig mer enn hva alle «gratis» tjenestene tilbyr (gmail, outlook etc.))
 
C

cruiser

Gjest
Det er vel så få som bruker den sikkert, at driften ikke forsvarer seg. De fleste har jo en mail gjennom jobben eller en av disse "gratis" tjenestene som gmail etc
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
836
Antall liker
419
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Hadde aldri vært villig til å betale for bare en e-post adresse, da måtte det være som en del av en «større tjeneste» isåfall.
Microsoft har jo 1TB lagring inkludert når du bruker Office(Microsoft) 365.

Det er nok av tilbydere med skylagring inkludert!
Gmail har det beste spamfilteret av alle leverandører jeg har vært borti.
 

erib

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
165
Antall liker
74
Jeg hadde sagt den opp på dagen, hadde det ikke vært for jobben med å finne ut av alle steder jeg har registrert meg med mailadresse.
 
  • Liker
Reaksjoner: gwh

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.675
Antall liker
1.771
Torget vurderinger
1
Enig, ville IKKE betalt for dette.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Det er et latterlig tilbud, litt som Telenor sin internettløsning for tjue år siden hvor man måtte betale for antall GB man brukte i måneden. :sneaky:
 

birk88

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2016
Innlegg
391
Antall liker
270
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Ja, jeg avvikler mailen, men det er litt av en jobb.

I tillegg så får man kun 1 mnd. varsel om betaling. Sjekket firmaet bak, og det er sikkert greit (selv om det lignet 2 kompiser, kjappe penger med litt IT hjelp fra India :) )
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.243
Antall liker
9.477
Torget vurderinger
2
fikke samme melding, det er en helvete å bytte mail og jeg hater Gmail, Microsoft Office webmail er 100% ubrukelig og ville aldri blande jobb og privatmail... se jeg lot meg presse, orker ikke knote mer, så nå har jeg noen mnd til å vurder noe nytt.
Det er vel akkurat dette de spekuler i ..
 

inpain1968

Nesten som alle andre…
Ble medlem
22.08.2009
Innlegg
1.603
Antall liker
6.868
Tror nok jeg også kommer til å bite i den sure nepa selv om det umiddelbart irriterer ganske kraftig å plutselig måtte betale for noe man har fått gratis i så mange år. Men det frister særs lite å måtte orientere alle venner og bekjente, samt å endre e-postadresse hos diverse instanser og nettsteder. Og så har man attpåtil dette med at e-postadressen mange steder er brukernavn ifm innlogging. Nei, skitt au, knappe 230 kr i året er jo ikke akkurat en formue heller. Får heller ta en ny vurdering hvis det etter hvert kommer en betydelig prisøkning...
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.068
Antall liker
3.750
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
har du først begynt å betale, så fortsetter man gjerne med det.

til evig tid.
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.214
hvis man først skal betale for en epost, så skal man betale for et skikkelig domene. fornavn@etternavn.no f.eks.

Vil aldri betale for en generisk epost.
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.068
Antall liker
3.750
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
det er nesten samme pris faktisk. Sjekk for eksempel den billigste pakka hos proisp.no
1599127331187.png
"pro start" som er den billigste pakka gir 1gb lagring.
med .no domene gir det en totalpris på en krone pr dag.
Du kan opprette flere kontoer inne på det samme domenet, for eksempel til hele slekta om du vil, og på den måten gjøre det billigere.
Eneste minuset er at da må de dele på lagringskvoten, om de skal beholde mailen på sentral server og ikke laste ned lokalt.
 
Topp Bunn