Granitt under høytalere

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Innlegg
776
Antall liker
142
Har noen Ekte ;D Granitt fliser som jeg vurderer og ha under frontene, slippe spikes merker i gulv og gir seg bra ut også syns jeg.
Men de steinene/flisene er matte på undersiden, dette gir lett merker.
Tenkte og legge noe filt under.
Men kan hende de flisene er litt for små for mine høytalere, så da tenkte eg på om eg skulle kutte til en kryssfiner plate og lime 2 fliser på.
Noen som har prøvd dette, eller vet om det gir dårlig resultet på lydsiden??
Fisene er jo et helt dødt materiale, mens treverket ikke er det, sa blir det litt tåpelig og lime tre under flisen??

Noen formeininger?

Og i det hele tatt, er det bra og sette høytalerne med spikes rett på flis/stein, eller er det best og bruke gummi føtter e.l da?? tenker også litt på om høytalerne vil flytte på seg, flisene er jo glaserte, svært glatte.
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
Prøv å unngå de verst HiFi-nevrosene ved å gjøre det som er praktisk... ;)

Jeg ville enten limt filt under, eller satt de på gummiknotter. Mine er på gummiknotter orginalt, og det spiller fint!
 

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Innlegg
776
Antall liker
142
filt under stein eller høytaler? og gummiknotter under stein eller høytaler??
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
JLmorten skrev:
filt under stein eller høytaler? og gummiknotter under stein eller høytaler??
Beklager, jeg slurvet litt...

Mine har filt mellom høyttaler og stand. Dette gjør at den sitter godt. Standen er skrudd ned i steinblokka, som igjen har gummiknotter mot parketten.
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.442
Antall liker
449
Torget vurderinger
2
Har erfaring med spikes,granitt og det som æ har nu; SD-føtter. Vil bare si en ting;ingen vei tilbake etter du har prøvd Sonic Design sine myke føtter,mer detaljert,frigjort og dynamisk lyd,mindre grøt spes på kompleks musikk,du kjenner det faktisk på kabinettene,mindre vibrasjoner;lyd slipper mer ut,har disse også under cd,merket det mye der og. Dette er faktisk merkelig nok så merkbart på mine døde kabinetter(105kg),stikk i strid med hva alle tror om at så høy masse er upåvirkelig av under lag...og de har jo den fordel at de er snill mot parkett,dessuten er de billig og er vektannpasset ;D
 
Topp Bunn