Graham Audio LS5/9f er nå på plass i butikken

graham_audio_59f.jpg


Vi har mange gode høyttalere i butikken, men det er noe helt spesiellt ved Graham Audio. Hver gang det kommer en ny modell er det derfor også litt ekstra stas. :)

LS5/9f er designet av Derek Hughes (Spendor/Stirling) og er den gulvstående versjonen av BBC LS5/9 - en av BBCs mest kjente og annerkjente konstruksjoner. Den går noe dypere i bassen og har enda litt høyere krafthåndtering, men det er den magiske mellomtonen som virkelig gjør Graham sine høyttalere ekstraordinære.

Pris fra 54.995,- per par (avhengig av utførelse)

Les mer om høyttaleren her:

Graham Audio LS5/9f

Ta gjerne turen innom for en demonstrasjon eller hyggelig prat.

Hilsen

Jens på SteReoFil
 

Kommentarer

kazan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
313
Antall liker
438
Sted
Lillehammer
Torget vurderinger
1
Har tenkt meg innom Stereofil mandag til uka,blir spennende å høre. Håper jeg får mulighet til å høre ls 3/5 på Luxman m200 også
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.222
Antall liker
9.460
Torget vurderinger
2
LS5/9f er Knallbra høyttaler som absolutt falt i smak hos meg. Man får detaljer og rikt perspektiv og både dybde og tilstedeværelse uten at blir slitsomt eller for analytisk. På flatt produsert 70-talls rockemusikk fikk jeg plutselig perspektiv og oppløsning jeg sjelden har hørt. Moderne musikk låt også riktig . Rommet har en viss resonans i bassen så pass på å justere hodeposisjon litt fram , og unngå hvile hodet mot veggen( hvem gjør nå det?) . Da blir det best.
Tror jeg blir fan av engelske høyttalere etter å ha hørt noen i det siste..bra i butikken og enda bedre hjemme antagelig ;)
 
Sist redigert:

Roqer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.01.2009
Innlegg
459
Antall liker
216
LS5/9f var en overraskende god opplevelse. Jeg er ikke den som er rundt på demoer men må lese meg opp før jeg vet hva jeg vil høre. Går sikkert glipp av mye bra, men sånt tar tid.
Har lenge kunne tenkt meg en runde med Spendor A7 og D7/9, men har ikke fått tid ennå. Hørte LS5/9f i helgen og den rykket opp på topplista med en gang. Regner med den kan åpne seg ennå mere i større rom (opp mot 40-50 kvm). Spent på hvordan den låter ifht Spendor. Spesielt A7.
 

Medlem-

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.09.2012
Innlegg
922
Antall liker
804
Sted
Bergen
LS5/9f var en overraskende god opplevelse. Jeg er ikke den som er rundt på demoer men må lese meg opp før jeg vet hva jeg vil høre. Går sikkert glipp av mye bra, men sånt tar tid.
Har lenge kunne tenkt meg en runde med Spendor A7 og D7/9, men har ikke fått tid ennå. Hørte LS5/9f i helgen og den rykket opp på topplista med en gang. Regner med den kan åpne seg ennå mere i større rom (opp mot 40-50 kvm). Spent på hvordan den låter ifht Spendor. Spesielt A7.
Glem heller ikke ProAc:rolleyes:
 

Informasjon om bruker

SteReoFil
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
566
Link til alle artikler
189
SteReoFil sine annonser
Bransjenyheter
REKKORD AUDIO F300 - rimeligere enn du tror?

REKKORD AUDIO F300 - rimeligere enn du tror?

  • 0
REKKORD AUDIO håndlager platespillere i Schwartzwald, Tyskland. De har et stort utvalg, men felles for de alle er høy lyd- og byggekvalitet, glimrende brukervennlighet og enormt god valuta for...
Fortsett
Bransjenyheter
Vårmessen - se tilbudene her!

Vårmessen - se tilbudene her!

  • 0
https://www.stereofil.no/messetilbud Mvh Jens SteReoFil AS
Fortsett
Bransjenyheter
Wharfedale Super Denton lanseres i dag!

Wharfedale Super Denton lanseres i dag!

  • 1
Mr. Adam Gray besøker oss i butikken denne helgen for å lansere Wharfedales seneste høyttaler; Wharfedale Super Denton! :) Det er ingen hemmelighet at vi er veldig glad i høyttalere fra...
Fortsett
Bransjenyheter
Supertilbud på Fyne Audio Classic Vintage VIII på vårmessen!

Supertilbud på Fyne Audio Classic Vintage VIII på vårmessen!

  • 0
Under vårmessen kan du gjøre et aldri så lite kupp på det som allerede er en av våre aller beste høyttalerkjøp! :) Fyne Audio Classic Vintage VIII er en av våre flotteste og kuleste høyttalere...
Fortsett
Bransjenyheter
Vårmessen 2024 - hva ønsker du deg tilbud på?

Vårmessen 2024 - hva ønsker du deg tilbud på?

  • 0
Programmet til Vårmessen 2024 begynner å ta form. :) Vi skal spille på MBL 101X-treme MKII, demonstrere Rega Naia, lansere et nytt platespillermerke, demonstrere "Årets Høyttaler" i Stereo+ og...
Fortsett
Vårmessen 2024 går av stabelen neste helg!

Vårmessen 2024 går av stabelen neste helg!

  • 0
Takk til alle som besøkte oss på Oslo HiFi Show...det var virkelig morsomt! :) Nå er det straks tid for messe igjen...om enn i litt mindre skala. 🥳 Neste helg har vi vår årlige vårmesse i...
Fortsett
Topp Bunn