Høyttalere Gode bokhyllehøyttalere

SveinungH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.10.2008
Innlegg
160
Antall liker
71
Sted
Horten, Norway
Hei

Har et hobbyrom som jeg bruker mye tid i - og der har jeg hylle med noen "bokhylle-høyttalere" som jeg har lyst til å bytte ut. De som er der nå heter Gale 3020 og er ganske rimelige. Har forsåvidt vent meg til lyden i de men er overbevist om at det finnes bedre alternativer.
Så det jeg leter etter er et par som passer inn i hylla - dvs maks 19cm høye (liggende) - og har masser av godlyd.
Tenker Klipsch, Elac, B&W eller noe helt annet. Har en 15" Klipsch sub der også fra før.
Åpen for gode forslag. Budsjett - i området 10 000 +-
Skal brukes på en Audiolab M-Dac + Holton nxV200 R2 forsterker. Spiller alt fra Rihanna til Oscar Peterson og Barbara Hendricks og mye annet rart.
 

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.422
Antall liker
1.850
Sted
Karmøy - Rogaland
Å putte en høyttaler liggende inn i en bokhylle er nok ikke helt optimalt - men det går sikkert an å få til noe likandes likevel. Jeg ser for meg en av stativvariantene med coax-element fra Tannoy eller Kef. Videre tror jeg det er best å tette bassreflekshullet (slik at det blir trykkammer) med slike skumpropper som av og til følger med, og bruke suben til å ta seg av bassen.
 

SveinungH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.10.2008
Innlegg
160
Antall liker
71
Sted
Horten, Norway
Sånn - en liten oppdatering her. Fikk tak i et par Monitor Audio BX2. Plugger igjen bassrefleksporten på de og det blir bare lekkert. Bass har jeg nok av likevel.

Og så tester jeg ut en Pass F5 klone. Veldig hyggelig :) Den kommer til å bli! Har noen søsken til den på gang også. Men godt og varmt blir det inne i hula mi nå :D
 
Topp Bunn