Gode alternativ til Kimber 8TC?

Larsemann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.07.2003
Innlegg
204
Antall liker
0
Jeg har et sett Kimber 8TC høytalerkabler på 2x3.4m med WBT 0610 bananplugger. Jeg trenger drøye 2x1.5m og funderer på om jeg skal prøve å bytte de lange Kimberkablene i kortere, tilsvarende eller kanskje litt bedre kabler. Enten deler jeg bare den ene kabelen jeg har i dag i to og selger den resterende lengden på 3.4m ellers så bytter jeg i et kortere par. Hva bør jeg se etter som gode alternativer å bytte i? Ser for meg å beholde pluggene da de kun er skrudd fast og ikke loddet.

Skal ikke begynne å diskutere effekten av kabler her, men jeg liker god, fyldig bass samtidig som det er bra oppløst i øvre frekvenser. Det skal brukes på Dynaudio Contour S1.4 og Lyngdorf TDAI2200.

Har ikke oversikt over karakteristikkene til de ulike kabelmerkene lengre så litt vanskelig å få oversikten over bruktbørsen. Har forøvrig litt troa på Kimber sin fletting.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.820
Antall liker
38.478
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Jeg hadde beholdt Kimber kablene dine og gjort dem kortere.

8TC er en meget bra kabel :)

mvh
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Enig. Hvis jeg i det hele tatt hadde giddet å gjort de kortere. Selv om de er høy i kapasitans så er forskjellen på en meter eller to i beste fall neglisjerbar; ikke minst fordi Lyngdorf er bufret opp og i mente for å ikke reagere på slike små lastforskjeller.
 
Topp Bunn