Glede til budsjett en del under 3 mill …

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.816
Antall liker
5.465
Sted
Holmestrand
Hadde noen hyggelige timer hos Mala Audio i går hvor Jan Omdal delte av sin kunnskap rundt Mobile Fidelitys OneStep-innspillinger.
Dette ble selvsagt gjort på et virkelig referanseanlegg som koster +3 mill, og som leverte så det holdt.
Vel hjemme så har jeg brukt litt på å spille gjennom det vi fikk høre der, men for sammenligningens skyld så har jeg brukt spotify. Avslutter nå med de 2 første sporene fra Abraxas (Mobile Fidelity innspillingen ligger akkurat nå på finn.no til 20.000…).
Skal på ingen måte påstå at det er like bra hjemme hos meg, men til min store glede så har verken supervinyl eller oligark-anlegget jeg hørte i går ødelagt gleden jeg får hjemme. 🤗
 
Sist redigert:

vipa

Høyttalerhviskeren
Ble medlem
08.01.2016
Innlegg
3.785
Antall liker
8.752
Sted
Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
Torget vurderinger
1
Hadde noen hyggelige timer hos Mala Audio i går hvor Jan Omdal delte av sin kunnskap rundt Mobile Fidelitys OneStep-innspillinger.
Dette ble selvsagt gjort på et virkelig referanseanlegg som koster +3 mill, og som leverte så det holdt.
Vel hjemme så har jeg brukt litt på å spille gjennom det vi fikk høre der, men for sammenligningens skyld så har jeg brukt spotify. Avslutter nå med de 2 første sporene fra Abraxas (Mobile Fidelity innspillingen ligger akkurat nå på finn.no til 20.000…).
Skal på ingen måte påstå at det er like bra hjemme hos meg, men til min store glede så har verken super vinyl eller oligark-anlegget jeg hørte i går ødelagt gleden jeg får hjemme. 🤗
Kjenner igjen den følelsen der litt, @_RoDa_ og undertegnede hadde jo gleden av å besøke selveste @MakkinTosken i førjulstida. Da blir det klasse/nivå forskjell på det man hører på besøk og det man disponerer hjemme. Og selv om Tosken neppe har svidd av over 3 mill (jeg var selvfølgelig for vel oppdratt til å spørre om pris) så ligger det jo betydelig planlegging, arbeid, kunnskap og ja noen kroner brukt bak resultatet.
Kanskje er det slik at vi alle mener at vi har en god lyd hjemme og kan glede oss over å kjenne igjen (deler av) "storheten" vi opplever på flotte oppsett (?)
For meg så var det til inspirasjon å høre og boostet lysten til å spille musikk. 😁
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.690
Antall liker
5.124
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Var en fin seanse på Mala, men koste meg også hjemme med Abraxas hjemme igår på en anlegg til betydelig lavere budsjett.

Uansett gøy både å høre og kikke på noe av det råeste utstyret penger kan kjøpe.
 
Topp Bunn