Gjenhør: Goodbye yellow brick road

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Impulskjøp på Statoil, kr 89,-
Goodbye yellow brick road med Elton John fra 1973 (?) er tilbake i samlinga etter at kasettspilleren ble pensjonert for ca 20 år siden. Jeg har forbannet bra varmeapparat i bilen, men frøys hele veien etter å ha satt cd'n inn i kjeften på bilstereo'n. Noen ganger er musikken så bra, så minnerik og så intens at hi-fi lyd er uinteressant. Frysinga var godartet, jeg ble fullstendig fjetret av dette gjenhøret. Min teori er at denne skiva (opprinnelig dobbeltalbum) representerer noe av det mest geniale utgitt på 70-tallet. Elton var kongen av pop lenge før Jackson hadde påtenkt sin første neseoperasjon! Hva er det brit-pop-surrebøttene driver med i dag? Hør denne skiva og legg gittar'n på hylla Gallagher!!

Honkey!
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.129
Antall liker
2.649
Jeg har alle Elton John SACD'ene botsett fra GYBR. Ble litt ferdig albumet (ferdig og ferdig, fru blom...) den tiden jeg lyttet mye til albumet på MFSL Gold CD'en. Men det er jo bare en rekke av tidløse låter.

Hva har du ellers av EJ, Honkey ? - Honkey Chateau ?? ;D

- eller kanskje Captain Fantastic ?
 
J

jekri

Gjest
En flott plate. Tittellåten er noe av det beste som er laget.
 
B

bamsemann

Gjest
Elton Johns Goodbye Yellow brick road er ei knallplate, kanskje den beste til Elton, og det sier en del..

Jeg husker godt den kom i 73, og kjøpte den på lp den gang, rekjøpte den på remastra cd for et par år siden og den er like bra i dag..

Bamsemann......... :)
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Har følgende (tviler på at jeg husker alle, men...): Empty sky, Madman across the water, Elton John, Tumbleweed connection, Honkey Chateau, Don't shoot me I'm only the piano player, Captain Fantastic and the brown dirt cowboy, Caribou, 21 at 33, Rock of the westies og Reg strikes backl på LP, Sleeping with the past, Made in England, The big picture, One night only og Peachtree road på CD eller lignende.....
Kassettene er altså pensjonert, men hadde ca 8 - 10 "plater" der også i sin tid...

Honkey
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.129
Antall liker
2.649
Har følgende (tviler på at jeg husker alle, men...): Empty sky, Madman across the water, Elton John, Tumbleweed connection, Honkey Chateau, Don't shoot me I'm only the piano player, Captain Fantastic and the brown dirt cowboy, Caribou, 21 at 33, Rock of the westies og Reg strikes backl på LP, Sleeping with the past, Made in England, The big picture, One night only og Peachtree road på CD eller lignende.....
Kassettene er altså pensjonert, men hadde ca 8 - 10 "plater" der også i sin tid...

Honkey
Honkey, etter din mening, er det noen bra fra Elton John etter sånn ca. "Ice on Fire" ?
Etter min mening, så hører jeg positive tendender i det siste album fra mannen, men låtene holder på langt nær 70 talls nivå.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Honkey, etter din mening, er det noen bra fra Elton John etter sånn ca. "Ice on Fire" ?
Etter min mening, så hører jeg positive tendender i det siste album fra mannen, men låtene holder på langt nær 70 talls nivå.
Elton John er smågenial hva angår å snekre sammen catchy låter, synes i grunn ikke han lager noe som er direkte dårlig. Men jeg er 100% enig i at det var 70-tallet som var hans storhetstid. Nå er det stereotypt så det holder, men med en og annen slenger innimellom som det spruter litt av. Som f.eks. "This train don't stop here anymore" fra Peachtree rd.
Mens på 70-tallet rant det jo geniale låter ut av ermene på ham, hele rekka av LP'r fra den gang er fantastiske!

Honkey
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.129
Antall liker
2.649
Nå er det stereotypt så det holder, men med en og annen slenger innimellom som det spruter litt av. Som f.eks. "This train don't stop here anymore" fra Peachtree rd.
Generelt sett enig med deg. Men akkurat her er jeg uenig. Refrenget på "This train don't.." er nesten direkte banalt, og tåler kun 1 gangs gjennomlytting, i mine ører. Når jeg hører den på radioen får jeg gåshud, i negativ betydning.
Derimot så er det en liten perle melodiharmonisk fra Elton John på hans aller siste album, husker ikke tittelen..
 

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Innlegg
651
Antall liker
2
Elton Johns Goodbye Yellow brick road er ei knallplate, kanskje den beste til Elton, og det sier en del..
Ganske så enig, fikk nylig tak i denne på 180g, dobbel vinyl - STOR musikk!
 

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Innlegg
651
Antall liker
2
Har følgende (tviler på at jeg husker alle, men...): Empty sky, Madman across the water, Elton John, Tumbleweed connection, Honkey Chateau, Don't shoot me I'm only the piano player, Captain Fantastic and the brown dirt cowboy, Caribou, 21 at 33, Rock of the westies og Reg strikes backl på LP, Sleeping with the past, Made in England, The big picture, One night only og Peachtree road på CD eller lignende.....
Regner med du rett og slett har glemt å liste opp Too low for zero? ::)

mvh
 
Topp Bunn