Gjallarhorn og Norsk Audio Teknikk takker for oppmøte på HiFi messen i Horten.

Vi vil takke alle for godt fremmøte og meget gode tilbakemeldinger på HiFi messen i Horten.

Tross romproblemer, som skyldtes at vi ikke hadde mer plass til å få med nok akustikk produkter, så må vi si oss fornøyde med tilbakemeldingene under HiFi messen, hvor vi hadde Norgeslansering på PMC sine nye Fact 8 Signature serie.

Heldigvis er transmisjonslinjehøyttalere lettere å få til i de fleste rom da transmisjonslinje ikke sliter med ukontrollert turbulent luft.

En annen nyhet var relanseringen av Cayin i Norge og vi spilte på Cayin CS-100A som forsterker. På kildesiden ble det brukt produkter fra Gjallarhorn. Antipodes Audio sin EX musikkserver/streamer og Aqua La Scala Mk II DAC, noe som matchet systemet meget godt! «
Messe.1.jpg
 

Kommentarer

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.915
Antall liker
17.104
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Et av de rimeligere oppsette som låt innenfor selv med utfordrende akustikk.
Hyggelig gjensyn med Cayin, som ubestridt står for kvalitet.

Jeg fikk pådyttet nettbrettet og valgte noe så lite audiofilt som Grace Jones' "Like a rolling stone". Funket brillefint, iaf ingen som klaget, tvertimot! :)
 

Dharmabum

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2010
Innlegg
1.169
Antall liker
1.382
Torget vurderinger
11
Det var her jeg ble sittende lengst-Vanedannende lyd! Cayin CS-100A må være blant de beste kjøpene der ute, vil tro den spiller på linje med mange andre forsterkere til 3-4 ganger prisen?Og det med stocktubes=)
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.408
Antall liker
12.895
Dette smakte så absolutt fugl Morten, og herr Gjallarhorn.
Jeg finner stadig å la meg imponere av PMCs høyttalere, Fact 8 Signature var heller intet unntak ;)
Noe sier meg at La Scala Aqua DACen er en "killer".
Gitt totalsummen for dette, så får man MYE godlyd pr Fjelldollar.
Og nede sto ett sett PMC 25.26 og spelte så det gnistret på Primare elektronikk via bl.a et par InAkustik høyttalerkabler man er svært nysgjerrig på :eek:

Takk for hyggelig samvære gutter :cool:
 
Sist redigert:

Gjallarhorn Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
26.02.2010
Innlegg
1.653
Antall liker
1.624
Sted
Heggedal, Asker
Torget vurderinger
100
Takk for en hyggelig tilbakemelding, Mr. Powerpoint :)

Og en stor takk til dere andre også! Alltid nyttig med tilbakemeldinger, uansett fortegn. Så langt bare positivt ser jeg.
 
M

MusicBear

Gjest
Det var her jeg ble sittende lengst-Vanedannende lyd! Cayin CS-100A må være blant de beste kjøpene der ute, vil tro den spiller på linje med mange andre forsterkere til 3-4 ganger prisen?Og det med stocktubes=)
Humra litt for meg selv, når jeg leste innlegget ditt, med utgangspunkt i at jeg selv for noen år siden hadde (den gang) aller største Cayin monoblokker og forforsterker, til sekssifret beløp. Og det låt bare noe helt inn i granskauen bra! Men (!) hver gang jeg hørte de mindre modellene av Cayin, på NAT, eller hos kjente - tok jeg meg i det hvor vanvittig mye man fikk for en solid bunke tusenlapper mindre...

Tror nok dette merket har sitt fortrinn med disse egenproduserte trafoene, er vel det som er hjertet i disse vil jeg tror. Mer enn elektronikk utdannede engelskspråklige kinesere som har kastet seg på en trend med salg av rørprodukter til våre breddegrader, dette merket her. Vet også at de benytter kun originalkomponenter fra japanske og europeiske produsenter, som sammen med håndproduksjon i form av punkt til punkt kobling av alt betyr ubekymret levetid også for sønnen som arver sakene :)

Merkelig, at ikke flere rørfolk har kommentert den unike biasjusteringene på de nye modellene til Cayin, slippe dette autobias greiene og nå via en påmintert måler enkelt justere det riktig selv - genialt!
 

Informasjon om bruker

nat
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
3.447
Link til alle artikler
256
nat sine annonser
Bransjenyheter
Norsk Audio Teknikk flytter!

Norsk Audio Teknikk flytter!

  • 91
Sofiemyr blir Mekka for troende audiofile:cool: Trommevirvel! Etter nesten tre tiår med å utvikle en mild avhengighet til bylufta i Oslo, har vi bestemt oss for å pakke sammen sirkuset og...
Fortsett
Bransjenyheter
Norsk Audio Teknikk på Oslo HiFi Show.

Norsk Audio Teknikk på Oslo HiFi Show.

  • 0
I forbindelse med våres 30-års jubileum i år og at vi flytter butikken til større og finere lokaler på Sofiemyrveien 12. 1412 Sofiemyr rett over påsken. Så vil vi under messen kjøre noe virkelig...
Fortsett
Bransjenyheter
PMC lanserte en nyhet under helgens Bristol Hi-Fi Show. Twenty5-active.

PMC lanserte en nyhet under helgens Bristol Hi-Fi Show. Twenty5-active.

  • 15
Det var storlansering av PMC sin Twenty5- aktive modul under helgens Bristol Hi-Fi Show. Denne modulen kan etter monteres på alle 2-veis Twenty5 modeller. Både den gamle utgaven og på nåværende...
Fortsett
Bransjenyheter
PMC Prodigy. 16 + utmerkelser på 7 måneder. Ferdig snakka!😎

PMC Prodigy. 16 + utmerkelser på 7 måneder. Ferdig snakka!😎

  • 1
Bildet viser en del av utmerkelsene PMC Prodigy-serien mottok i 2023 etter lanseringen i Mai. Prodigy5 ble også årets høyttaler i Premium klassen i Lyd & Bilde. Vi har begge inne på demo...
Fortsett
Bransjenyheter
Jubileumsforsterker fra Bladelius!

Jubileumsforsterker fra Bladelius!

  • 82
Norsk Audio Teknikk fyller 30 år i år, og vi feirer med å utvikle et helt unikt produkt i samarbeid med Bladelius. Det vi vet er at det blir en spesiell Limited Edition analog integrert...
Fortsett
Bransjenyheter
PMC Twenty5-21i årets stativ høyttaler i Hi-Fi+ i klassen opp til Kr 65.000.-

PMC Twenty5-21i årets stativ høyttaler i Hi-Fi+ i klassen opp til Kr 65.000.-

  • 0
Godt nytt år til alle her på sentralen! Det er ikke bare PMC sin budsjett modell Prodigy som gjør reint bor i tester og utmerkelser. Det anerkjente britiske hifi magasinet Hi-Fi+ utnevnte PMC...
Fortsett
Topp Bunn