gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.717
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Synes du beskriver ganske nøyaktig forskjellen på cerise og coanda. 👍
    Fortsatt litt forundret at du ikke prøvde stigen oppover i Whistlerporteføljen, men skjønner at det er moro med nye ting inn. 😊
    Godt nytt år 😊
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.593
    Antall liker
    32.353
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Synes du beskriver ganske nøyaktig forskjellen på cerise og coanda. 👍
    Fortsatt litt forundret at du ikke prøvde stigen oppover i Whistlerporteføljen, men skjønner at det er moro med nye ting inn. 😊
    Godt nytt år 😊
    Ja det kunne jeg sikkert gjort og levd like godt med det RoDa, men det lå ikke noen Cerise på brukten, men lå en Vertere Pulse B Reference der😎😊
    I tillegg har jeg hatt meget god erfaring med mine Vertere Pulse X mini ht-kabler så det bidrog litt det også👍🏼🎼
    Godt Nyttår til deg også RoDa😊

    gismo
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.480
    Antall liker
    15.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Synes du beskriver ganske nøyaktig forskjellen på cerise og coanda. 👍
    Fortsatt litt forundret at du ikke prøvde stigen oppover i Whistlerporteføljen, men skjønner at det er moro med nye ting inn. 😊
    Godt nytt år 😊
    ..og kanskje enda mer Cimbura vs Coanda;) Her er mine notater når jeg sammenlignet:

    ”Hva skiller Whistler Coanda fra Cimbura? Kort oppsummert førsteinntrykk så er det små nyanser som skaper mer musikk. Det første jeg bemerket meg var diskanten som har blitt enda litt mer finmasket og oppleves også som litt mer livlig. Har fått en enda bedre overtonestruktur. Neste jeg la jeg merke til var at det har blitt enda litt mer snert i mellomtonen som kan høres på f.eks basstrenger (litt mer fart/hurtighet). Det tredje er at lydbildet har blitt enda mer frigjort fra høyttalerene og oppleves litt større og roligere. Det er førsteinntrykket, men det kan sikkert være flere smånyanser etterhvert. Mulig det også blir bedre etterhvert som kabelen blir spilt inn. Jeg er også veldig glad Cimbura har den samme lydsignaturen som Coanda, ikke lysere eller mørkere😁"
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.480
    Antall liker
    15.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    (Whistler Coanda kommer på brukten etter et godt og trofast samliv😊)
    Godt nytt år gismo og gratulerer med vel overstått bursdag🎉🎈 Jeg kommer også til å selge et par Coanda om en drøy mnd:)
     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.593
    Antall liker
    32.353
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Godt nytt år gismo og gratulerer med vel overstått bursdag🎉🎈 Jeg kommer også til å selge et par Coanda om en drøy mnd:)
    Takk det samme til deg ou812rh😊 Nyttår er flott, bursdager kommer ALT for fort i min alder😎 men takk endog😀 Får vel prøve å selge før deg da☺

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.593
    Antall liker
    32.353
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Høyttalerne dine er vel også bygget opp med Vertere kabling internt, og da skal man vel ikke se bort i fra en hvis synergieffekt ved å bruke samme kabelmerke i hele kjeden ;) godt nytt år Gismo.
    Info jeg ikke kjente til Power, men om det er riktig så har jeg vel itte valgt helt feil da?☺
    Godt Nyttår til deg og dine også👍🏼😊

    gismo
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Info jeg ikke kjente til Power, men om det er riktig så har jeg vel itte valgt helt feil da?☺
    Godt Nyttår til deg og dine også👍🏼😊

    gismo
    Salige Franco Serblin solgte merkenavnet Sonus Faber i 2006.
    Hans svigersønn Massimiliano Favella overtok roret med dyp respekt for svigerfar ved hans død i 2013. Men før FS reiste hadde MF allerede markert seg med sine Yter kabelprodukter. MF viderefører arven etter svigerfar med 4 forskjellige modeller, hvor Ktemà er på topp. I alle Franco Serblin modeller benytter han Yter kabling, noe jeg mener også skjedde tidligere før salg av merkenavnet når FS hadde Sonus Faber, men jeg skal ikke banne på det.
    Jeg har lest dette flere ganger i Hifi News & Record Review ved anmeldelse av Franco Serblins høyttalere, senest nå januar 2021 nummeret.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Salige Franco Serblin solgte merkenavnet Sonus Faber i 2006.
    Hans svigersønn Massimiliano Favella overtok roret med dyp respekt for svigerfar ved hans død i 2013. Men før FS reiste hadde MF allerede markert seg med sine Yter kabelprodukter. MF viderefører arven etter svigerfar med 4 forskjellige modeller, hvor Ktemà er på topp. I alle Franco Serblin modeller benytter han Yter kabling, noe jeg mener også skjedde tidligere før salg av merkenavnet når FS hadde Sonus Faber, men jeg skal ikke banne på det.
    Jeg har lest dette flere ganger i Hifi News & Record Review ved anmeldelse av Franco Serblins høyttalere, senest nå januar 2021 nummeret.
    Mulig jeg har misforstått litt her, men Yter og Vertere er ikke samme kabel/produsent...Vertere kommer fra Touraj Moghaddam...tidl/Roksan ;)

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    To vidt forskjellige merker ja. Begge er sikkert bra, til sitt bruk.
    Har aldri testet Yter selv/hjemme, men vet der flere SF fans liker den, hadde jeg ikke brukt Accuphase XLR hadde jeg nok hatt Vertere fortsatt, den kabel produsenten som stått lengst her, dvs det står jo fortsatt en ht kabel fra Vertere her...det blir for dyrt å tangere den :)

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.249
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det var som faen, Gismo.
    Såpass bra som Mementoene låter, var jeg nesten sikker på at power var inne på noe. 🤣
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.249
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var bare delvis inne på noe Blues, men rota det til i tilløpet med Vertere når jeg mente Yter.
    Gadd vite om Yter og Vertere kablene har tilnærmet lik lydsignatur?
    Jeg skjønte det, power. 👍
    Det var bare en (kabel) spøk 🙃
    Det er klart at det er lett å blande sammen ting i farta. Særlig når man prøver å følge med litt utenom den brede vei.
    Litt slingringsmonn må være lov når det ikke er akkurat er snakk om liv og helse. 🙂

    Du har i hvert fall rett mht SF og Yter.
    Ser ut som de er spesielle med ledere av sølv og palladium.


    Jeg har Vertere kabler på alt unntatt strøm og ethernet. Samme som gismo på høyttalere og Pulse B RCA og Pulse B XLR signalkabler
    Lederne er sølvbelagt kobber med pvc isolasjon.
    Yter kjenner jeg ikke til utover det lille du har nevnt, og som jeg nå har lest.
    Trodde helt til nå at det var en slags pirattaxi. 🥴😄
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Jeg skjønte det, power. 👍
    Det var bare en (kabel) spøk 🙃
    Det er klart at det er lett å blande sammen ting i farta. Særlig når man prøver å følge med litt utenom den brede vei.
    Litt slingringsmonn må være lov når det ikke er akkurat er snakk om liv og helse. 🙂

    Du har i hvert fall rett mht SF og Yter.
    Ser ut som de er spesielle med ledere av sølv og palladium.


    Jeg har Vertere kabler på alt unntatt strøm og ethernet. Samme som gismo på høyttalere og Pulse B RCA og Pulse B XLR signalkabler
    Lederne er sølvbelagt kobber med pvc isolasjon.
    Yter kjenner jeg ikke til utover det lille du har nevnt, og som jeg nå har lest.
    Trodde helt til nå at det var en slags pirattaxi. 🥴😄
    Hehehehe...:)
    Så fort man "driter" seg ut, så får man jo sitt skrev på passet her inne :LOL:
    Men som deg, så skjønner jeg hvor du var.
    Takk til Musicus for å friske opp teflondisken min :)

    Gitt hva du beskriver om oppbygning av Vertere og Yter kabler, samt oppdatering omkring Yter, så formidler nok ikke disse produktene musikk helt likt.
    Har veldig sansen for produksjon av Yter kablene, selv om jeg både er en metallurgisk og teknisk novise.
    Dog har jeg hygget meg med ganske mye forskjellig kabelasj gjennom 40 år, så litt har jeg begrep om mhp oppbygging av en kabel som skal formidle musikk.

    Pirat taxi vil jeg holde meg svært langt unna det neste halve året.
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.249
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Dessverre oppfatter jeg det, men som du sier, låter sikkert for bra iht egne favoritter😎🙈
    Om du er opptatt av lyd, så bør du høre dette albumet😊👍🏼🎼
    Om ikke, kjør på med dårlig progrock😎🤣

    Vis vedlegget 687562

    gismo
    Har den på LP på Org-selskapet.
    Da kommer 96khz 24 bit til kort.
    Selv på Lumin. 🙊😄
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.653
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Synd du ikke har MQA dekoding på din dac,det er et av de albumene som det funker på😊
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.593
    Antall liker
    32.353
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Vi snakker, diskuterer og mener mye om kilder, forsterkere, høytalere og kabler..... men alt for lite om lydkvalitet på innspillinger😎😊
    Hvorfor bruker mange av oss x-antall 100k på anlegg om vi skal sitte å høre på ting som låter like greit på et Sølvsuper-anlegg fra Tandberg☺😅😎

    gismo
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.249
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Vi snakker, diskuterer og mener mye om kilder, forsterkere, høytalere og kabler..... men alt for lite om lydkvalitet på innspillinger😎😊
    Hvorfor bruker mange av oss x-antall 100k på anlegg om vi skal sitte å høre på ting som låter like greit på et Sølvsuper-anlegg fra Tandberg☺😅😎

    gismo
    Er helt enig, og dette har vi snakket mye om.
    Det er likevel morsomst når både musikalsk innhold og bra lyd går opp i en høyere enhet.
    Screenshot_20210107_230621.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.249
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Han blir nok seig, men må nok minst ha hundre år til på seg.
    Da kanskje trommehinna er så lite elastisk at han tåler å høre et knepp hvert kvarter.
    😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn