Gert Nygårdshaug

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.877
Antall liker
9
Artig å se at en av mine favorittforfattere banker på med en ny roman. Som vanlig er det store problemstillinger som er tema.

Maks to barn
Selv om miljø og klima står sentralt i «Klokkemakeren», er ikke problematikken korn versus kjøttproduksjon tilfeldig. Nygårdshaug mener overbefolkning er samfunnets største klimatrussel.

—Det er rart at ingen reiser spørsmål om fødselsbegrensning. I vår del av verden kunne vi begrenset oss til to barn, og ikke utbetalt barnetrygd for mer enn to barn, sier han.
http://www.dagbladet.no/2009/08/31/kultur/litteratur/gert_nygardshaug/miljo/7889426/
 
  • Liker
Reaksjoner: SAL
8

8x12_TOM

Gjest
Mengele Zoo, der de latin-Amerikanske regnskoger er i fokus er også en knakende god bok som anbefales på det sterkeste
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.281
Antall liker
2.525
Torget vurderinger
1
Om bare flere av de såkalte intellektuelle fikk øynene opp for overbefolknings problematikken hadde det hvert et stort steg fremmover, vanligvis er det mye mer effektivt å behandle årsakene enn symptomene.

Mvh Roald
 
  • Liker
Reaksjoner: SAL

kmolds

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2010
Innlegg
373
Antall liker
759
Sted
Ulsteinvik
Da har jeg akkurat bestilt 12 pocketutgaver av Gert sine bøker. 3 for 299 på Platekompaniet!
Jeg syns Nygårdhaug sine bøker er veldig gode, også krimbøkene. På tide å blåse litt liv i denne tråden!
 

kmolds

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2010
Innlegg
373
Antall liker
759
Sted
Ulsteinvik
Det startet med Mengele Zoo. Deretter las jeg de andre bøkene i Mino-serien. Nå har jeg blitt hektet og har sett meg for å lese alle bøkene til Gert. Gøy å lese om Skarphedin Olsen og hans nevø. Og Melkior Mussenden og alle de andre karakterene. IMG_6428.jpeg
 
Topp Bunn