Genalex ? noen som har prøvd ?

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei , vurderer å anskaffe ett effektrørsett før vintern setter inn , og vurderer nå å prøve noe nyprodusert etter å en stund har spillt på de fantastiske kt 66 Marconi-rørene mine.... som jeg pdd ikke ønsker å spille ut , men ønsker å kunne prøve ut gangbar vare for å ha disse som referanse i en søken om kanskje en fremtidig erstatter.

har sett på Gold lion kt 66 , og kt88 som har litt andre kvaliteter enn kt 66 , men i aller høyeste grad interessante.

Noen som har prøvd noen av disse rørne opp mot andre ting ? og ev kan mene noe ?

Jeg trenger 4 rør og bestiller disse nye.

Håper på svar..... effektforsterker de skal benyttes i er Quicksilver hornmono , som kan benytte både kt88 og kt 66.

Jeg har fra før prøvd begge , men var kanskje da litt utolmodog med jj ene i kt 88 som jeg da hadde.

Mvh Espen
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.920
Antall liker
8.207
Torget vurderinger
1
Gold Lion KT88/KT66 som selges nå er vel nyere produksjoner? -det ryktes at KT88 skal være ganske bra. Selges mye av dem på ebay, men jeg er ikke sikker på om alle er ekte.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.108
Antall liker
4.965
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Genalex navnet er "stjålet" av russere. Gold Lion er verken bedre eller dårligere enn andre nyproduserte rør. De leveres i en flottere eske ;D
Det lille jeg kjenner til er at kvaliteten er variabel og ikke på høyde med f.eks. Svetlana.
Lyden skal jeg ikke si noe om.
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei , da har rørene ankommet , etter 10 timer med strøm må jeg si at dette låter slett ikke værst.

Når jeg spør om ett rør er bra , så mener jeg selvsagt lydmessig.

Jeg har pentoderør som er fra 1950 tallet , og bare sånn så det er sagt så er heller ikke disse rørene feilfrie ( alle sammen)

Ingen rør er det , men feilprosenten på en vare , øker i takt med omsetningstallet på varen selvsagt , så det går vel noe mer svetlana , GD og gelalex over det hele pr år , enn feks mullard gec og marconi , nå snakker vi om effektrør og pentoder.

ergo må det nesten være mer feil på det det brukes mye av , enn de som det kanskje benyttes ett par eller to av.

Gamle NOS er bra , men får man tak i noen , og kanskje ikke reserve så er man short når det går gæli.

Mine Marconi er vriene å få tak i , de er svindyre , og Motron ville gjerne vite hvor jeg hadde fått fatt i dem når jeg snakka med han her...... ;)

Jeg har dem enda , og de låter fantastisk , men varer ikke evig , derfor ett søk etter noe annet. :D

Hvordan oppbygning og innmat /galss står seg skal ikke jeg uttale meg om.

en annen fabrikant som kan sakene sine er Emmisionlabs , utrolig bra rør , bare se til at man får rett versjon for den respektive forsterker,.,,,,,

har brukt disse i 2a3 versjon , så mye bedre enn Sovtek at jeg trodde det var noe galt med forsterkern før jeg satte inn emm rørene.

Emissionlabs anbefales derfor på det varmeste når vi snakker om TRIODER og LIKERETTERE.

Mvh Espen
 
Topp Bunn