Noen som kan lære meg klipp/lim? Vet at man skal markere m. blått & bruke "snakkeboblen" i svarruten. Noen ganger lykkes jeg , andre ganger blir det en saus av qoute & kvadruppelqoute. Innleggene blir da uten mening, og må slettes.
mvh
Bumper denne, da laaaange multiquotede innlegg tar mye plass & blir kjedelige å lese/svare.
mvh
Da må du forstå hvordan koden for sitat fungerer i formatet du skriver innlegget i.
Klammeparantesen med QUOTE inni står først i et sitat, og avsluttes med tilsvarende med /QUOTE
Alt som står mellom dette blir gjengitt i blått som sitat. koden i starten gir i tillegg innleggsnummer som sitatet linkes til og hvilken bruker som har skrevet det.
Slik vil du få sitat inni sitat for hvert nivå,og for hvert nytt svar med sitat.
Disse QUOTE-kodene kan du forandre på, men de må alltid være omgitt av klammeparantes og må ha en riktig start og slutt-kode for sitatet.
Hvis du tar vekk =oct;2103871 fra sitat-starten vil du få en sitatboks uten link og uten brukernavn, bare en enkel blå sitatboks.
Og du kan ta vekk flere QUOTE-nivå utenpå hverandre, fjerne tekst og kopiere inn hva du vil.
Resultat:
Noen som kan lære meg klipp/lim? Vet at man skal markere m. blått & bruke "snakkeboblen" i svarruten. Noen ganger lykkes jeg , andre ganger blir det en saus av qoute & kvadruppelqoute. Innleggene blir da uten mening, og må slettes.
mvh
Dette blir det samme som å velge ut teksten og klikke på snakkeboble i editoren.
Hvis du likevel vil ha med brukeren, men ikke link tilinnlegget hans, legger du til =bruker i QUOTE-start
Resultat:
oct skrev:
mvh
Dette er det mange som bommer på og slurver med, så jeg syns det er greit at flere forstår hvordan det virker, og gjerne øver litt på.