Galskapen lenge leve ?

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Innlegg
655
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Har nok vært utallige tråder om dyre kabler og om dette kan forsvares men etter en kikk inne på nettsiden til en av hifikjedene her i Norge så begynner man jo å tenke om ikke disse prisene er av en helt annen verden. Jeg tenker jo i vilken prisklasse skal høyttalerne være når bare høyttalerkabelen koster hinsides mer enn det som kanskje er gjennomsnittsprisen på høyttalere som kjøpes av over gjennomsnittet hi fi intereserte .

Jeg har tatt et regnestykke for å se hvordan dette ser ut i et normalt stereo oppsett.

Hvis man har f.eks. pre og amp + høyttalere + cd spiller så trenger man altså 3x strømkabel + 2 x signakabel og 1x høyttalerkabel.

Prisen på dette blir da Signalkabel x2 = 320000,-

Strømkabel x3= 150000,-

Høyttalerkabel 2x3m

= 320000,-

Til sammen blir dette 790000.- før man i det hele tatt har tenkt på komponentene som skal være anlegget. Når man leser de utallige innlegg i mange tråder her på sentralen er der mange her inne som mener at musikken er det viktigste og ikke prislappen på anlegget og det er jeg helt enig i, Så spørsmålet blir MÅ man ha som i dette eksemplet kabler til nesten 800k for å nyte en Jimi Hendrix plate? Er der bare noen som har et slikt fantastisk gehør at man faktisk må opp i slike summer for å kunne nikke med hodet at endelig falt tingene på plass eller lar vi oss lure til å svi av en haug med stål til ingen nytte ?
 

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Innlegg
655
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Nei, nå begynte det å bli snaut med kabelkritiske tråder her?
Ja ,jeg er klar over det. men samtidig vil jeg med innlegget mitt prøve å dreie diskusjonen over på fornuftige oppsett som kan gi gåsehudopplevelser uten at det trenger å koste skjorta,Jeg synes at butikkene som selger disse kablene bør utdype vesentlig mer enn det de forteller i sine annonser slik at man mer kan forstå forskjellene men at man i samme åndedrag kan si at man kan få fantastiske musikkopplevelser med vesentlig billigere kabler, Syns det blir for enkelt å bare annonsere en kabel til f,eks over 300k og bare omtrent bare skrive superkabel i annonsen.
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
endnu en butik som skal slagtes?
 

LA8PV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2012
Innlegg
272
Antall liker
287
Prisingen av kablene i eksemplet ditt er nok også "smart priset" for å selge mer av de billigere kablene fra samme merke. Når den dyreste strømkablen koster 50.000,- så blir 5.000,- for den lavest prisete kabelen "billig" og selger derfor mer. Gammelt markedsføringstriks.
 

FlacMan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.09.2010
Innlegg
358
Antall liker
83
Høyttalerkabel til 320.000,- er vel kanskje greit for en person som har betalt 1,5 millioner for forsterkeren. Det er galskap, ja. Det verste er at produksjonskostnadene for en slik kabel neppe er mer enn en tusenlapp. Skal være litt velvillig og legge på et par tusenlapper for "forskning".
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.691
Antall liker
7.929
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Har opp gjennom åra prøvd maaaange kabelutskiftningar. Erfaringane mine er slik at eg ikkje vil tilrå folk å satse på kablar som fyrste investering. Når du har klatra så høgt du kan på signalkjelder, høgtalarar og elektronikk, kan du gjerne prøve å endre kablar og sjå om det forbetrar lyden i ditt anlegg. Fleire svært seriøse kabelleverandørar aksepterar heimlån. Og ingen sure miner om du ikkje finn det fornuftig å investere i kabel etter å ha lytta nøye i heimeanlegget.
 

kortvarig

Banned
Ble medlem
29.04.2013
Innlegg
2.237
Antall liker
764
Sted
Danmark
Har nok vært utallige tråder om dyre kabler og om dette kan forsvares men etter en kikk inne på nettsiden til en av hifikjedene her i Norge så begynner man jo å tenke om ikke disse prisene er av en helt annen verden. Jeg tenker jo i vilken prisklasse skal høyttalerne være når bare høyttalerkabelen koster hinsides mer enn det som kanskje er gjennomsnittsprisen på høyttalere som kjøpes av over gjennomsnittet hi fi intereserte .

Jeg har tatt et regnestykke for å se hvordan dette ser ut i et normalt stereo oppsett.

Hvis man har f.eks. pre og amp + høyttalere + cd spiller så trenger man altså 3x strømkabel + 2 x signakabel og 1x høyttalerkabel.

Prisen på dette blir da Signalkabel x2 = 320000,-

Strømkabel x3= 150000,-

Høyttalerkabel 2x3m

= 320000,-

Til sammen blir dette 790000.- før man i det hele tatt har tenkt på komponentene som skal være anlegget. Når man leser de utallige innlegg i mange tråder her på sentralen er der mange her inne som mener at musikken er det viktigste og ikke prislappen på anlegget og det er jeg helt enig i, Så spørsmålet blir MÅ man ha som i dette eksemplet kabler til nesten 800k for å nyte en Jimi Hendrix plate? Er der bare noen som har et slikt fantastisk gehør at man faktisk må opp i slike summer for å kunne nikke med hodet at endelig falt tingene på plass eller lar vi oss lure til å svi av en haug med stål til ingen nytte ?
Hi-Fi kæden består af overordentlig mange deleelementer , nogle hi-fi entusiaster forsøger at optimere hver enkelt delelement så meget som de kan, dette er en vigtig del af hobbyen.

Man kan naturligvis for lyd ud af en masse gennemsnitlig udstyr, men det kan give et helt andet lydresultat, når jagten på den perfekte lyd har bestået i at optimerer alt i hi-fi kæden til perfektion.

Skal man have andre til at gøre dette for en, så kan det blive dyrt meget meget dyrt, og man kan også sagtens blive mere eller mindre snydt/svindlet det er jeg ikke tvivl om, men mit indtryk er dog at langt de fleste fabrikanter har den samme passion for hi-fi som vi selv har, og er ikke svindlere.

Jeg er er en af dem der som hobby har at optimerer til maksimal teknisk og lydmæssig ydelse i alle deleelementerne i lydkæden.

Jeg mener at kabler gør en forskel, ellers havde alt mit kabeltræk nok heller ikke været sølv osv, jeg er Diy mand , og alle kabler har kostet mig ca 3000 Kr i materialer, og en masse arbejdstimer.

Regnede engang ud at mit eget kabel i udsalg ville koste mindst 35000 kr for 2*3m højtaler kabel, hvis alle "snylterne " der er i hi-fi salgskæden skal have deres , og jeg selv skulle kunne leve af det, sådan er det desværre.
Derfor gik jeg selv for mange år siden DIY vejen, jeg laver så tingene selv helt fra bunden af , eller køber midi hi-fi til rimelig priser og modificerer det til High-end ydelse.

Men alt dette har intet at gøre med om kabler virker og kan gøre en forskel, kabler kan gøre en forskel mener jeg, ikke bare nuanceforskelle men et reelt kvalitets hop i lydkvaliteten .

Kabler i nogenlunde samme prisklasse lavet på samme måde, og med de samme materialer , vil typisk lyder nogenlunde, ens men med nuanceforskelle i lyden . Og man siger til sig selv ,jamen det er da et meget godt kabel , og det er dette kabel da også, og det der er heller ikke så ringe endda osv.
Det samme er det med alle andre hi-fi produkter, prisen bestemmer for en stor del hvordan tingene laves, samme pris så er tingene/apparaterne lavet på nogenlunde samme måde, og med nogenlunde de samme kompromiser og materialer.
Jeg har fremhævet ordene kompromiser og materialer i et forsøg på at overbevise de mest højråbende underfrankerede tumper om at det faktisk er dyrerer at lave noget i små serier som er kompromisløst både hvad angår udvikling og materialer, frem for at lave udstyr i en masse produktion med en masse kompromiser i både konstruktion og materialer.

Skal det virkelig rykke, så vil der typisk være tale om mere avancerede kabler hvad angår materiale , det konstruktionsmærssigt, og selve fremstillingsprocessen, og som sagt så sprøjtes kablerne ikke ud i tusindvis af meter i timen.
De produceres i små serier, som alt anden High-end produktion og salg i andre brancher kan det gå hen og bliver ekstremt dyrt, tror man virkelig at hi-fi branchen er helt anderledes end alle andre brancher hvad dette angår.
Om man så synes at et High-end produkt er pengene hver det er op til en selv, der er som sagt ingen købetvang.
Men åbenbart en masse ondt i røven over at nogle vælge at købe disse produkter, fra en masse som tydeligvis ikke har en dyt erfaring eller forstand på det de taler så meget om.
 
Sist redigert:

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.746
Nei, nå må dere gi dere! Er det en eneste stein i kabeldebatten som ikke er snudd 36400 ganger? Og la8pv har helt rett ang prisingen:

Prisingen av kablene i eksemplet ditt er nok også "smart priset" for å selge mer av de billigere kablene fra samme merke. Når den dyreste strømkablen koster 50.000,- så blir 5.000,- for den lavest prisete kabelen "billig" og selger derfor mer. Gammelt markedsføringstriks.

Sånn. Ferdig nå. Slutt!!!
 

kortvarig

Banned
Ble medlem
29.04.2013
Innlegg
2.237
Antall liker
764
Sted
Danmark
Nei, nå må dere gi dere! Er det en eneste stein i kabeldebatten som ikke er snudd 36400 ganger? Og la8pv har helt rett ang prisingen:

Prisingen av kablene i eksemplet ditt er nok også "smart priset" for å selge mer av de billigere kablene fra samme merke. Når den dyreste strømkablen koster 50.000,- så blir 5.000,- for den lavest prisete kabelen "billig" og selger derfor mer. Gammelt markedsføringstriks.

Sånn. Ferdig nå. Slutt!!!
Nej diskussionen er ikke helt færdig, fordi man ikke ved 100% hvad der giver lydforskellene andet end hvad ens egen og andres erfaring kan fortælle.

Dette gælder ikke kun kabler, men alle passive komponeneter fra kabinetter og stik til kondensatorer og aktive komponenter.
Det er som med membraner/højtaler enhver membran/højtaler vil lyde forskelligt.

Masse producerede billige membraner/højtaler lyder nogenlunde ens/og generelt dårligt.
Dyre højtalere/membraner med sofistikerede materialer og kompromisløs konstruktion, de har et kvalitets niveau hvad angår lyd på et helt andet niveau .
 
Sist redigert:

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.746
Nei, nå må dere gi dere! Er det en eneste stein i kabeldebatten som ikke er snudd 36400 ganger? Og la8pv har helt rett ang prisingen:

Prisingen av kablene i eksemplet ditt er nok også "smart priset" for å selge mer av de billigere kablene fra samme merke. Når den dyreste strømkablen koster 50.000,- så blir 5.000,- for den lavest prisete kabelen "billig" og selger derfor mer. Gammelt markedsføringstriks.

Sånn. Ferdig nå. Slutt!!!
Nej diskussionen er ikke helt færdig, fordi man ikke ved 100% hvad der giver lydforskellene andet end hvad ens egen og andres erfaring kan fortælle.
Dette gælder ikke kun kabler, men alle passive komponeneter fra kabinetter og stik til kondensatorer og aktive komponenter.
Det er som en membraner/højtaler enhver membran/højtaler vil lyde forskelligt, masse producerede billige konstruktioner som lyder nogenlunde ens/dårligt, og højtaler med sofistikerede materialer og kompromisløs konstruktion, hvor lyden bliver en helt anden, et helt andet kvalitets niveau.

Med all mulig respekt, kortvarig, dette har du sagt før. Ikke en, men veldig, veldig, veldig, veldig mange ganger. Det finnes ikke et eneste poeng i denne "debatten" som ikke er fremført - og det gjelder både de subjektive og de objektive.

Hvis alle som hiver seg på disse diskusjonstrådene kunne brukt sitt engasjement og sine utvilsomme kunnskaper på andre felt, tror jeg Sentralen kunne blitt et triveligere og mer konstruktivt forum
 

kortvarig

Banned
Ble medlem
29.04.2013
Innlegg
2.237
Antall liker
764
Sted
Danmark
Nei, nå må dere gi dere! Er det en eneste stein i kabeldebatten som ikke er snudd 36400 ganger? Og la8pv har helt rett ang prisingen:

Prisingen av kablene i eksemplet ditt er nok også "smart priset" for å selge mer av de billigere kablene fra samme merke. Når den dyreste strømkablen koster 50.000,- så blir 5.000,- for den lavest prisete kabelen "billig" og selger derfor mer. Gammelt markedsføringstriks.

Sånn. Ferdig nå. Slutt!!!
Nej diskussionen er ikke helt færdig, fordi man ikke ved 100% hvad der giver lydforskellene andet end hvad ens egen og andres erfaring kan fortælle.

Dette gælder ikke kun kabler, men alle passive komponeneter fra kabinetter og stik til kondensatorer og aktive komponenter.
Det er som med membraner/højtaler enhver membran/højtaler vil lyde forskelligt.

Masse producerede billige membraner/højtaler lyder nogenlunde ens/og generelt dårligt.
Dyre højtalere/membraner med sofistikerede materialer og kompromisløs konstruktion, de har et kvalitets niveau hvad angår lyd på et helt andet niveau .

Med all mulig respekt, kortvarig, dette har du sagt før. Ikke en, men veldig, veldig, veldig, veldig mange ganger. Det finnes ikke et eneste poeng i denne "debatten" som ikke er fremført - og det gjelder både de subjektive og de objektive.

Hvis alle som hiver seg på disse diskusjonstrådene kunne brukt sitt engasjement og sine utvilsomme kunnskaper på andre felt, tror jeg Sentralen kunne blitt et triveligere og mer konstruktivt forum
Det er rigtig at jeg har nævnt det mange gange før , og det er fordi at det er det eneste som ikke er klarlagt 100% inden for hi-fi efter min mening . Det eneste som ikke er blevet til rigtig videnskab og er lagt på formler.
Alt andet inden for hi-fi er faktisk ret tæt på bare at være simpel konstruktion/ingeniørarbejde.

Det jeg nævner er noget af det som diskuteres mest på alle fora , bevist eller ubevist, og rigtigt , svar udebliver altid, det udvikler sig som regel til ondt i røven over priser eller at der er tale pseudovidenskab aller helsekost religion osv.

Men det rør ikke ved at problemet er reelt og bl.a. er en af årsagerne til både de skyhøje priser og den megen pseudovidenskab .
Som sagt det er stort set som med musikinstrumenter, en Stradivarius kan ikke rigtig sættes på formel , men dens klang er alligevel let genkendelig og mange vil gerne have fingre i den klang.
Og der findes både "Stradivarius" komponenter og apparater inden for hi-fi og ingen ved rigtig 100% hvorfor , men et er stensikkert det er ikke ren konstruktion/ingeniørarbejde det hele, der er en ukendt faktor, som hovedsagligt bygger på erfaring hos konstruktøren.
 
Sist redigert:

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
3.797
Antall liker
1.642
Sted
Sjælland. Danmark.
Jeg undrer mig over denne tråd. Der er ikke billeder eller navn på de dyre produkter. Skal vi bare harmes over de dyre produkters priser.

Der findes plat og svindel mange steder. Men der er for mig ikke tvivl om, at strømkabler, signalkabler, digitalkabler og højttalerkabler lyder forskelligt. Jeg har købt nogle dyre net stik fra Furutech. Deres karbon serie. E-50. De er fremragende monteret på Oyaide Tunami net kabler. Nogle vil selvfølgelig ikke tror på, at det påvirker lyden!

Har man hørt de utrolig dyre kabler der omtales?
 

LA8PV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2012
Innlegg
272
Antall liker
287
Det er rigtig at jeg har nævnt det mange gange før , og det er fordi at det er det eneste som ikke er klarlagt 100% inden for hi-fi efter min mening . Det eneste som ikke er blevet til rigtig videnskab og er lagt på formler.
Alt andet inden for hi-fi er faktisk ret tæt på bare at være simpel konstruktion/ingeniørarbejde.

Det jeg nævner er noget af det som diskuteres mest på alle fora , bevist eller ubevist, og rigtigt , svar udebliver altid, det udvikler sig som regel til ondt i røven over priser eller at der er tale pseudovidenskab aller helsekost religion osv.

Men det rør ikke ved at problemet er reelt og bl.a. er en af årsagerne til både de skyhøje priser og den megen pseudovidenskab .
Som sagt det er stort set som med musikinstrumenter, en Stradivarius kan ikke rigtig sættes på formel , men dens klang er alligevel let genkendelig og mange vil gerne have fingre i den klang.
Og der findes både "Stradivarius" komponenter og apparater inden for hi-fi og ingen ved rigtig 100% hvorfor , men et er stensikkert det er ikke ren konstruktion/ingeniørarbejde det hele, der er en ukendt faktor.
Ikke ment som kritikk og sagt i beste mening: Hva med å starte en egen tråd under kategorien Forskjeller og testmetodikk med en tittel som f eks "Reelle men uforklarlige forskjeller" om dette temaet og samle innleggene dine der? Innleggene dine får jo mange "likes" og det er sikkert mange som synes dette er interessant.
 

kortvarig

Banned
Ble medlem
29.04.2013
Innlegg
2.237
Antall liker
764
Sted
Danmark
Det er rigtig at jeg har nævnt det mange gange før , og det er fordi at det er det eneste som ikke er klarlagt 100% inden for hi-fi efter min mening . Det eneste som ikke er blevet til rigtig videnskab og er lagt på formler.
Alt andet inden for hi-fi er faktisk ret tæt på bare at være simpel konstruktion/ingeniørarbejde.

Det jeg nævner er noget af det som diskuteres mest på alle fora , bevist eller ubevist, og rigtigt , svar udebliver altid, det udvikler sig som regel til ondt i røven over priser eller at der er tale pseudovidenskab aller helsekost religion osv.

Men det rør ikke ved at problemet er reelt og bl.a. er en af årsagerne til både de skyhøje priser og den megen pseudovidenskab .
Som sagt det er stort set som med musikinstrumenter, en Stradivarius kan ikke rigtig sættes på formel , men dens klang er alligevel let genkendelig og mange vil gerne have fingre i den klang.
Og der findes både "Stradivarius" komponenter og apparater inden for hi-fi og ingen ved rigtig 100% hvorfor , men et er stensikkert det er ikke ren konstruktion/ingeniørarbejde det hele, der er en ukendt faktor som hovedsagligt bygger på erfaring hos konstruktøren.
Ikke ment som kritikk og sagt i beste mening: Hva med å starte en egen tråd under kategorien Forskjeller og testmetodikk med en tittel som f eks "Reelle men uforklarlige forskjeller" om dette temaet og samle innleggene dine der? Innleggene dine får jo mange "likes" og det er sikkert mange som synes dette er interessant.
Jeg synes jeg meget præcist prøver at forklarer trådstarters forundring og forsagelse , med min beskrivelse af det ukendte , det som ikke er blevet videnskab endnu men bygger på ren erfaring hos den enkelte konstruktør.

Noget der som sagt tit er omdrejningspunktet i mange af de diskussioner som forgår på hi-fi fora.
At du ikke er i stand til at se dette er faktisk ikke mit problem. Og jeg vil iøvrigt meget gerne frabede mig dine gode råd om hvad jeg burde gøre osv.
 

LA8PV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2012
Innlegg
272
Antall liker
287
Det er rigtig at jeg har nævnt det mange gange før , og det er fordi at det er det eneste som ikke er klarlagt 100% inden for hi-fi efter min mening . Det eneste som ikke er blevet til rigtig videnskab og er lagt på formler.
Alt andet inden for hi-fi er faktisk ret tæt på bare at være simpel konstruktion/ingeniørarbejde.

Det jeg nævner er noget af det som diskuteres mest på alle fora , bevist eller ubevist, og rigtigt , svar udebliver altid, det udvikler sig som regel til ondt i røven over priser eller at der er tale pseudovidenskab aller helsekost religion osv.

Men det rør ikke ved at problemet er reelt og bl.a. er en af årsagerne til både de skyhøje priser og den megen pseudovidenskab .
Som sagt det er stort set som med musikinstrumenter, en Stradivarius kan ikke rigtig sættes på formel , men dens klang er alligevel let genkendelig og mange vil gerne have fingre i den klang.
Og der findes både "Stradivarius" komponenter og apparater inden for hi-fi og ingen ved rigtig 100% hvorfor , men et er stensikkert det er ikke ren konstruktion/ingeniørarbejde det hele, der er en ukendt faktor som hovedsagligt bygger på erfaring hos konstruktøren.
Ikke ment som kritikk og sagt i beste mening: Hva med å starte en egen tråd under kategorien Forskjeller og testmetodikk med en tittel som f eks "Reelle men uforklarlige forskjeller" om dette temaet og samle innleggene dine der? Innleggene dine får jo mange "likes" og det er sikkert mange som synes dette er interessant.
Jeg synes jeg meget præcist prøver at forklarer trådstarters forundring og forsagelse , med min beskrivelse af det ukendte , det som ikke er blevet videnskab endnu men bygger på ren erfaring hos den enkelte konstruktør.

Noget der som sagt tit er omdrejningspunktet i mange af de diskussioner som forgår på hi-fi fora.
At du ikke er i stand til at se dette er faktisk ikke mit problem. Og jeg vil iøvrigt meget gerne frabede mig dine gode råd om hvad jeg burde gøre osv.
OK, ikke noe problem, jeg og sikkert alle andre som har lest noen av innleggene dine har skjønt nå at du mener det finnes mye rart og udokumentert innen hifi. Men innleggene dine begynner å ta mer form som spam og bryter strengt tatt mot HFS hovedregel 4.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Det er rigtig at jeg har nævnt det mange gange før , og det er fordi at det er det eneste som ikke er klarlagt 100% inden for hi-fi efter min mening . Det eneste som ikke er blevet til rigtig videnskab og er lagt på formler.
Alt andet inden for hi-fi er faktisk ret tæt på bare at være simpel konstruktion/ingeniørarbejde.

Det jeg nævner er noget af det som diskuteres mest på alle fora , bevist eller ubevist, og rigtigt , svar udebliver altid, det udvikler sig som regel til ondt i røven over priser eller at der er tale pseudovidenskab aller helsekost religion osv.

Men det rør ikke ved at problemet er reelt og bl.a. er en af årsagerne til både de skyhøje priser og den megen pseudovidenskab .
Som sagt det er stort set som med musikinstrumenter, en Stradivarius kan ikke rigtig sættes på formel , men dens klang er alligevel let genkendelig og mange vil gerne have fingre i den klang.
Og der findes både "Stradivarius" komponenter og apparater inden for hi-fi og ingen ved rigtig 100% hvorfor , men et er stensikkert det er ikke ren konstruktion/ingeniørarbejde det hele, der er en ukendt faktor som hovedsagligt bygger på erfaring hos konstruktøren.
Ikke ment som kritikk og sagt i beste mening: Hva med å starte en egen tråd under kategorien Forskjeller og testmetodikk med en tittel som f eks "Reelle men uforklarlige forskjeller" om dette temaet og samle innleggene dine der? Innleggene dine får jo mange "likes" og det er sikkert mange som synes dette er interessant.
Jeg synes jeg meget præcist prøver at forklarer trådstarters forundring og forsagelse , med min beskrivelse af det ukendte , det som ikke er blevet videnskab endnu men bygger på ren erfaring hos den enkelte konstruktør.

Noget der som sagt tit er omdrejningspunktet i mange af de diskussioner som forgår på hi-fi fora.
At du ikke er i stand til at se dette er faktisk ikke mit problem. Og jeg vil iøvrigt meget gerne frabede mig dine gode råd om hvad jeg burde gøre osv.
OK, ikke noe problem, jeg og sikkert alle andre som har lest noen av innleggene dine har skjønt nå at du mener det finnes mye rart og udokumentert innen hifi. Men innleggene dine begynner å ta mer form som spam og bryter strengt tatt mot HFS hovedregel 4.
Samt deler av regel 1. Jeg siterer villig vekk: "...krenke, trakassere eller fornærme enkeltindivider"
 

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Innlegg
1.113
Antall liker
446
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
Oppriktig talt tror jeg det er mer å hente ut av en tråd med navn.. De beste for under femtusen.
Det hadde sikkert nye medlemmer satt umåtelig pris på.Registrerer at det kommer stadig nye medlemmer til HFS og det hadde vært moro å
få de med.Diskusjonen om disse rådyre kabler begynner å bli kjedelig.Det ser for meg ut som det å mene noe om et eller annet har blitt mye
viktigere enn å høre på musikk.Jeg mener det er for mange penger å sløse bort på mikroskopiske forskjeller innenfor tema stereo og følgelig
kabling som vi er avhengige av.Dette har nok tatt helt av for noen.Men man må jo ikke forvente at alle havner i samme bås.
Mvh Kenneth
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Jeg synes jeg meget præcist prøver at forklarer trådstarters forundring og forsagelse , med min beskrivelse af det ukendte , det som ikke er blevet videnskab endnu men bygger på ren erfaring hos den enkelte konstruktør.

Noget der som sagt tit er omdrejningspunktet i mange af de diskussioner som forgår på hi-fi fora.
At du ikke er i stand til at se dette er faktisk ikke mit problem. Og jeg vil iøvrigt meget gerne frabede mig dine gode råd om hvad jeg burde gøre osv.
OK, ikke noe problem, jeg og sikkert alle andre som har lest noen av innleggene dine har skjønt nå at du mener det finnes mye rart og udokumentert innen hifi. Men innleggene dine begynner å ta mer form som spam og bryter strengt tatt mot HFS hovedregel 4.
Samt deler av regel 1. Jeg siterer villig vekk: "...krenke, trakassere eller fornærme enkeltindivider"
Er bange for at vi kan/vil ende op med et forum som kun består av Høvdinger, vis at skal følges til punkt og prikke.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.518
Antall liker
9.668
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Hvorfor kan ikke denne tråden få dø når argumentene for det er så overbevisende presentert?
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Hvorfor kan ikke denne tråden få dø når argumentene for det er så overbevisende presentert?
har ingen insigelser mod at denne tråden stenges, eller dør ut.
Der har været galskab nok her på dette forum i det sidste:)
 
Topp Bunn