Gærningene i USA på ferde igjen.

G

Gjestemedlem

Gjest
Kanskje på tide å plassere mange av de mest ekstreme kristne organisasjonene på terrorlisten snart, og gjøre det straffbart og finansiere og generelt ha noe med dem å gjøre.
 
V

vredensgnag

Gjest
"Vi dreper for å redde liv" logikk er jo noe som kristne har praktisert i over 2000 år.
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Enda et menneske blir offer for terror! Dette er terror av værste slag, selv om USA-tilhengerne ALDRI greier å klarne tankene sine...!!! De er USA-vennlige uansett...Det er faen meg værre.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Ekstrem militiamann, konspirasjonstulling, anti government, kristenaktivist

http://www.mcclatchydc.com/251/story/69151.html

Scott P. Roeder, 51, of Merriam, Kan., a Kansas City suburb, was arrested on Interstate 35 near Gardner in suburban Johnson County, Kan., about three hours after the shooting. Tiller was shot to death around 10 a.m. inside Reformation Lutheran Church in Wichita.

In the rear window of the 1993 blue Ford Taurus that he was driving was a red rose, a symbol often used by abortion opponents. On the rear of his car was a Christian fish symbol with the word "Jesus" inside.

..

"It seems as though what is happening in Kansas could be compared to the 'lawlessness' which is spoken of in the Bible," it said. "Tiller is the concentration camp 'Mengele' of our day and needs to be stopped before he and those who protect him bring judgment upon our nation."

On May 19, 2007, a Scott Roeder commented on an invitation by Operation Rescue to join an event being held May 17-20 in Wichita, "the 'Nation's Abortion Capital,' to pray for an end to George R. Tiller's late-term abortion business and for all pre-born babies everywhere to once again come under the protection of law."
 
A

AK27

Gjest
Det oser ikke kanskje av noe. Du burde heller prøvd deg med det er kanskje en eim av eller en lignende frase. For meg en noe merkelig bås å bli plassert i, men du skal da få lov. Hei.
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Som hedning ser jeg naturligvis med undring på denne historien. Stiller meg også undrende til reaksjonene hos våre lokale nytalibanere. Av en eller annen grunn tror jeg ikke det hadde kommet reaksjoner fra den kanten dersom det samme hadde skjedd i et annet land enn USA. Jeg kan forstå at man anser USA som et idealsamfunn, og at skuffelsen derfor blir ekstra stor når slike kjedelige hendelser skjer nettopp der. Noe av det vakre med USA er jo nettopp mangfoldigheten og mangelen på ensretting.
 

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
1.475
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Vi blir aldri ferdig med USA ;D

De er vel dem som har hisset til flest kriger de siste 50 åra.
De står bak de fleste finanskrisene.
De valgte G. Bush til president, to ganger!!!
Jo de er faen meg gærne

Et idealsamfunn?
Jo sikkert for mange, men på bekostning av flere.
Så mange som må leve i ytterste fornedresle fordi noen få skal kunne være sinnsykt rike.
Ikke det at Norge er så mye bedre, men mulighetene for å realisere seg selv er langt større her.
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Ironien er jo at disse tullingene selv kaller seg PRO LIFE
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
lomt skrev:
De valgte G. Bush til president, to ganger!!!
Jo de er faen meg gærne.
Ja, og nå valgte de attpåtil Obama! Klin gærne er de!
Cubanerne er i samme klasse, de gjenvelger Castrofamilien år etter år siden 1960-tallet. Og russerne velger den gamle spionen Putin. Italienern er sikkert også gærne, for de velger jo Berlusconi hele tiden. Britene valgte til stadighet Tony Blair, og da er vel de også gærne. Svenskene valgte Olof fra nazifamilien Palme (mora drev tombola til inntekt for tyskernes østfrontkrig). Dersom Norge gjenvelger bulke-Jens er vi åpenbart også helt gærne. Er alle gærne?
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.736
Antall liker
497
vredensgnag skrev:
"Vi dreper for å redde liv" logikk er jo noe som kristne har praktisert i over 2000 år.
Elle "kill, kill, kill for peace" som Zappa sang så treffende.

USA kriger alltid for fred, frihet og demokrati.
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.271
Antall liker
2.508
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Kanskje på tide å plassere mange av de mest ekstreme kristne organisasjonene på terrorlisten snart, og gjøre det straffbart og finansiere og generelt ha noe med dem å gjøre.

Hvordan var det du sa det var med grupper/ generalisering, her er hva du skrev i en annen tråd
Så selv om det er en viss sammenheng mellom en enkeltpersons, dens tilhørighet og gruppens omdømme, så kan man likevel ikke lage en sammenheng mellom enkeltindivider i gruppene hvis disse ikke har noe som helst annet med hverandre å gjøre enn at de grupperes sammen av egen eller andres kategoriseringsiver.

Ikke mye konsekvens å spore.

Dette er selvsagt bare en enkelt hendelse og du kan ikke drive slik generalisering :eek:


Mvh Roald
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.984
Antall liker
326
Sted
Oslo Vest
Roald skrev:
Dette er selvsagt bare en enkelt hendelse og du kan ikke drive slik generalisering :eek:

Mvh Roald
Nei selvsagt ikke :p

"While many pro-life organisations have come out and condemned the killing on Sunday, the fact remains that violence and
intimidation have remained a constant thread in the history of the modern-day movement."

"According to data gathered by the National Abortion Federation, a pro-choice group, there had been at least nine killings
in anti-abortion protests, 17 attempted murders and 400 death threats.

Bombings and arson attempts of abortion facilities also happen on a regular basis with cases often reaching double figures every year.

The most famous was probably the Christmas Day bombings which targeted three clinics in 1984 with the perpetrators dubbing them a "birthday gift for Jesus".

Holy Crap
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.992
Antall liker
6.216
Jeg er helt enig i at alle med samme nasjonalitet, religion, bilmerke, kjønn, seksualitet og hudfarge som gjenringsmannen bør straffes for terrorisme.
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.984
Antall liker
326
Sted
Oslo Vest
BT skrev:
Jeg er helt enig i at alle med samme nasjonalitet, religion, bilmerke, kjønn, seksualitet og hudfarge som gjenringsmannen bør straffes for terrorisme.
Fantastisk !! Hvor tar du det fra. ;D ;D
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.515
Antall liker
7.850
Torget vurderinger
0
Nå synes jeg vi skal gå litt stille i dørene her da!

Dagen majoritetsbefolkning i USA kommer fra Europa, opprinnelig og genetisk mener jeg.

Det viser seg jo gang på gang at folket der borte "løser" problemene sine med å drepe "en eller annen".

Jeg tror dette er genetisk betinget og jamført med det jeg skrev over så kom "problembarnet" fra Europa. I og med at det var "vi" som eksporterte problemet til dem burde vi kanksje holde kjeft?? Samtidig som vi i Europa burde vær jublende glade for at vi lyktes med å sende problemet bort herfra!
;D ;D ;D ;D ;D
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.736
Antall liker
497
BT skrev:
Jeg er helt enig i at alle med samme nasjonalitet, religion, bilmerke, kjønn, seksualitet og hudfarge som gjenringsmannen bør straffes for terrorisme.
Jeg synes at en invasjon av det landet som vedkommende kommer fra er best.
 

grelv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2007
Innlegg
515
Antall liker
109
Torget vurderinger
1
Gjest skrev:
Elle "kill, kill, kill for peace" som Zappa sang så treffende.

...

Ikke Frank Zappa, men The Fugs.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.992
Antall liker
6.216
Gjest skrev:
BT skrev:
Jeg er helt enig i at alle med samme nasjonalitet, religion, bilmerke, kjønn, seksualitet og hudfarge som gjenringsmannen bør straffes for terrorisme.
Jeg synes at en invasjon av det landet som vedkommende kommer fra er best.
Sikker på at det holder? De har jo allierte også.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Roald skrev:
Gjestemedlem skrev:
Kanskje på tide å plassere mange av de mest ekstreme kristne organisasjonene på terrorlisten snart, og gjøre det straffbart og finansiere og generelt ha noe med dem å gjøre.

Hvordan var det du sa det var med grupper/ generalisering, her er hva du skrev i en annen tråd
Så selv om det er en viss sammenheng mellom en enkeltpersons, dens tilhørighet og gruppens omdømme, så kan man likevel ikke lage en sammenheng mellom enkeltindivider i gruppene hvis disse ikke har noe som helst annet med hverandre å gjøre enn at de grupperes sammen av egen eller andres kategoriseringsiver.

Ikke mye konsekvens å spore.

Dette er selvsagt bare en enkelt hendelse og du kan ikke drive slik generalisering :eek:


Mvh Roald
Hvem er det du mener jeg generaliserer da? Grupper som Army of God etc? Dette var gruppen som sto bak det forige attentatet på mannen. Synest du det er urimelig at man klassifiserr slike grupper som terrorister. Eller bør slikt være forbeholdt andre religiøse varianter som driver med drap, bomber, hærverk og terror?


Dette er jo ingen kritikk av kristne som sådan. Offeret for attentatet var jo selv kristen og ble skutt utenfor en kirke, så det er jo ikke det det handler om. Men dette er jo religiøst motivert terror, og som sådan helt på linje fra det man ser fra andre ekstremegrupper.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
http://www.chicagotribune.com/topic/sns-ap-us-abortion-shooting-suspect,0,6300063.story

"Scott Roeder's family life began unraveling more than a decade ago when he got involved with anti-government groups, and then became "very religious in an Old Testament, eye-for-an-eye way," his former wife said."


"Dave Leach, publisher of the magazine Prayer and Action News, said he met Roeder about 15 years ago. A decade ago, Roeder subscribed to the quarterly magazine, which is published in Iowa and has said "justifiable homicide" against abortion providers can be supported, Leach said."

Dette er skremmende likt de begrunnelser Taliban bruker for å angripe lærere som gir undervisning eller helsetilbud til jenter.
 
Topp Bunn