Furutech TP-80E nettfilter

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
379
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Er det noen som har praktiske erfaringer med dette filteret?
Påvirker det lyden postitivt/negativt? Struper det dynamikken hvis man bruker det på effektforsterkere?

Er også ute etter erfaringer med andre, rimelige nettfiltre.

Jeg skjønner at dette med nettfiltre er kontroversielt, så hvis du planlegger å skrive "nettfilter er bare tull", så kan du spare deg :)
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Nettfilter er bare tull ;D ;D ;D
Kunne ikke dy meg.
Har så vidt testet det hjemme, og fant egentlig ikke noe negativt med det. "Sortnivået" ble en del bedre virket det som. Ble stille når det skulle være stille på ein måda. Tror det er bra jeg, men som sagt så ble det bare en helt kort kort mini test.
Furutech er jo på tilbud også nå. Må kanskje svinge innom Mortensen en tur i ettermiddag.
 

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
1.217
Antall liker
186
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Kjenner ikke Furutech filteret, men har meget gode erfaringer mer andre filtere. Hadde tidligere T+A PowerBar, og er nå gått over til IsoTek MiniSub GII. Merker ikke noen dynamikkbegrensning selv om jeg bruker en relativt strømkåt forsterker fra PassLabs.. Anbefaler å prøve i eget anlegg!
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Jeg har meget gode erfaringer med filtre fra Kemp Electronics, Disse er overraskende rimelige i innkjøp, og gav lyden bedre dynamikk, ,mer kroppslighet og langt svartere bakgrunn.. Nettfiltrering er forresten helt nødvendig for de små "veggvortene" tiil Synergistics Research-kabler,om du bruker slike. Har ikke prøvd Furutec-filteret, men de lager jo fantastiske kontakter, og vet definitivt hva de driver med.
Kemp importeres av Stereolab.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Her er en link til  Dillenhøfer Sound System, som hevder at de som de første lager et netfilter som øker dynamikken.
Da nevner jeg ikke min egen Powerplant, som jo ikke er et filter i tradisjonell forstand, men en strømrenegator med en del tilleggsfunksjoner. som etter min mening faktisk også gjør det (så lenge en ikke utfordrer kapasiteten dens opp mot forsterkeri som gjør nettopp det.

www.ps.audio.com lager også filtere av mer tradisjonell type.

Her er linken til ovennevte filter som Stereofil fører:

http://www.dss-sound.com/

Hvorvidt påstanden deres medfører riktighet, har ikke jeg noen erfaring eller formening om, fikk bare med meg brosjyren forrige dagen jeg.
Ment for de som måtte være interessert og åpne for at det kan hjelpe ::)

Mvh.KW
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.526
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Er det noen som har praktiske erfaringer med dette filteret?
Påvirker det lyden postitivt/negativt? Struper det dynamikken hvis man bruker det på effektforsterkere?

Er også ute etter erfaringer med andre, rimelige nettfiltre.

Jeg skjønner at dette med nettfiltre er kontroversielt, så hvis du planlegger å skrive "nettfilter er bare tull", så kan du spare deg :)

Bare en liten opplysning:
Uttak for preamp og amp har ikke filter på utgangen på TP-80E og dreper dermed ikke dynamikk.
Jeg har denne og er fornøyd. Jeg har dog ikke sjekket "ørten" forskjellige nettfiltere. Gidder ikke å betale 20k for en liten lyd nyanse. (kanskje jeg er "gnien" ;))
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Trodde preamp uttaket hadde filter jeg. At det bare var amp uttaket som var uten.
Hvorfor er det forresten sånn at effektdelen ikke skal få bensin gjennom filter?
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.526
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Hvis det er TP-80E du mener så står det på preamp uttaket: Non filter 1300w . power amp: Non filter 1850w

Får effektdelen bensin gjennom filteret brenner det ikke ;D
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Da var det hukommelsen min som spillte meg et puss. (Bombe :p )

Ah, selvfølgelig. Ingen røyk uten ild, og med filter ingen røyk, ergo ingen ild. Hææææ? ;D ;D
 
Topp Bunn