Forsterkere From Japan with love - Bakoon

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Selv har jeg mer eller mindre vært på rørkjøret i mange år, med noen eksperimenter i den andre leiren innimellom. Mest fremtredende ASR Emitter (som var og er en fantastisk forsterker), Bryston og en DIY F5 Nelson Pass...men de er så store, tunge og styrete...det å finne en solid state som både er kompakt, og låter slik jeg gjerne vil at det skal låte (vel, som en god røramp), det har ikke vært så lett...men nå spiller jeg på noe greier som er farlig nær..det kommer jeg tilbake til i «min» tråd noe senere.

    Må jo nevne at jeg er en dedikert hornmann, så jeg klarer meg lenge med 10-20 watt, eller mindre...

    På denne researchreisen dukker Bakoon opp...disse ser utrolig spennende ut. Også fra et teknologisk perspektiv.

    Er det noen her som har hørt dem?

    Noen eksempler på det jeg tror er den nyeste her:

    03B79EBD-28D9-4859-A606-711B8D6A6A40.jpg

    051BDB39-A64E-4C4D-9E87-0D7B8A261ED5.jpg

    16325F8E-6053-40E2-905E-72BD590045EC.jpg


    I want!

    O.
     
    Sist redigert:

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det eneste som låter som rør er rør, Ole. Det er like godt å ta det inn over seg først som sist. Så slipper man unna frustrasjoner, utlegg og styr. Men når det er sagt, dette var jo riktig så lekkert.. in a zen sort of way.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Det der, må være noe av det kuleste jeg har sett på lenge. Samtidig opplever jeg at en indre stemmen sier "bacon" hver gang jeg leser navnet til Bakoon..!
     
    X

    X186841

    Gjest
    Min indre stemme sa Bakhon, men så er jeg avdanket bonde :)

    bakhon.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: Dog

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Enig ;) - vet jo ikke helt hva det betyr på japansk, men en mulig betydning er plutselig, voldsom lyd (faktisk)..

    Uansett, fascinerende produkter!

    O.

    Det der, må være noe av det kuleste jeg har sett på lenge. Samtidig opplever jeg at en indre stemmen sier "bacon" hver gang jeg leser navnet til Bakoon..!
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Ok, litt mindre latskap viser at min urban Dictionary fra Tokyo, hadde feil.

    «“Bakoon” originated from the words
    “Baku[夢喰]” and “Un[運]”.
    “Baku” is a supernatural creature from a Japanese mythology that is associated with dreams, and ”Un” represents luck. With the combination of “Baku” and “Un”, Bakoon presents our lucky dream – to be everyone’s music companion through an interchange of technical expertise and musical emotions.

    Our very own SATRI Circuit evolved from many decades of research and development will bring you the excitement of music that you would've always wished for.»

    Now you know. De har holdt på siden 1991!

    O.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Her er en eldre modell, 2x15 watt...som faktisk er mulig å få tak i.

    FFE964F9-9E2A-4930-82FB-9A43E5CA508A.jpeg


    54B28CE2-EAF3-4099-A74A-E77D821A86C3.jpeg


    O.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hvor mange lette, små produkter som gjerne koster en formue kommer det fra Solens Rike? Låter nesten like godt som rør, fortrinnsvis SET, gjør de alle også.
    Er seff veldig interessert, jeg, og kunne godt tenke meg å leve en mnd eller to med noen av de for å teste de ut. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Dog

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Noen som kjenner prisen på noe av dette?
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Hvor mange lette, små produkter som gjerne koster en formue kommer det fra Solens Rike? Låter nesten like godt som rør, fortrinnsvis SET, gjør de alle også.
    Er seff veldig interessert, jeg, og kunne godt tenke meg å leve en mnd eller to med noen av de for å teste de ut. :)
    Noen ganger er «nesten» virkelig ikke godt nok. Som i «nesten gravid» og «nesten like bra som rør»

    But please, knock yourselves out, gentlemen..
     
    Sist redigert:

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Jeg er glad i rør jeg, men også åpen for at det kan gjøres enda bedre og smartere. Noe annet ville jo vært merkelig i 2018.
    Mye romantikk og religion i hifi, for å si det slik - det gjelder selvsagt også japansk eksotika, med eller uten rør.

    Også liker jeg små dingser, i motsetning til store, tunge, varme dingser ;)
    Hører på noe nå som er så lite at jeg knapt kan se det...8), og takket være AG Uno spiller det dritfett. Som rør faktisk.

    It’s a journey - better enjoy the ride!

    TBC

    O.

    Hvor mange lette, små produkter som gjerne koster en formue kommer det fra Solens Rike? Låter nesten like godt som rør, fortrinnsvis SET, gjør de alle også.
    Er seff veldig interessert, jeg, og kunne godt tenke meg å leve en mnd eller to med noen av de for å teste de ut. :)
    Noen ganger er «nesten» virkelig ikke godt nok. Som i «nesten gravid» og «nesten like bra som rør»

    But please, knock yourself out, gentlemen..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn