Frem fra glemselen - 20 år i dvale - restaurert og klar til innsats

Final

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2013
Innlegg
3.141
Antall liker
5.141
Sted
Bærum
Torget vurderinger
4
For 20 år siden gjorde småbarn og boforhold at vinylspilleren ble satt på loftet. En Well Tempered record player. Spilleren hadde diverse skjønnhetsfeil men fungerte som den skulle.

På tide å ta frem vinyl igjen tenkte jeg i vinter. Som sagt så gjort. Spilleren kjørte jeg til Elektronisk Bureau som fikset den opp etter alle kunstens regler. Ny olje og siikon, ny rem og lakkering av spilleren.

Jeg synes det er flott at det finnes entusiaster, som Elektronisk Bureau, som fikser på gamle ting. Det gir litt ekstra eierglede når utstyret ser ordentlig ut.


Final
IMG_0787.jpg
 
Sist redigert:

Final

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2013
Innlegg
3.141
Antall liker
5.141
Sted
Bærum
Torget vurderinger
4
Hyllen spilleren står på er nylig kjøpt av Crosswind her på sentralen. Den gir spilleren ypperlige arbeidsbetingelser.

IMG_0782.jpg
 

Final

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2013
Innlegg
3.141
Antall liker
5.141
Sted
Bærum
Torget vurderinger
4
Ikke noe støy fra tonearmslageret i denne spilleren - rett og slett fordi det ikke er noe tonearmslager overhodet - kun et silikonbad.
Armen er hengt opp i nylontråd

IMG_0785.jpg
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Fint å se denne klassikeren igjen. Og godt at du tar vare på den Final. Dette var også min første spiller :)
 

Final

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2013
Innlegg
3.141
Antall liker
5.141
Sted
Bærum
Torget vurderinger
4
Clearaudio Veritas pickup - en pickup som sporer svært godt - ikke noe fresing i toppen når Crescendo bryter løs her. Rillestøy og knitring er neglisjerbart.
IMG_0788.jpg


Final
 

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Innlegg
1.664
Antall liker
1.411
Torget vurderinger
2
For 20 år siden gjorde småbarn og boforhold at vinylspilleren ble satt på loftet. En Well Tempered record player. Spilleren hadde diverse skjønnhetsfeil men fungerte som den skulle.

På tide å ta frem vinyl igjen tenkte jeg i vinter. Som sagt så gjort. Spilleren kjørte jeg til Elektronisk Bureau som fikset den opp etter alle kunstens regler. Ny olje og siikon, ny rem og lakkering av spilleren.

Jeg synes det er flott at det finnes entusiaster, som Elektronisk Bureau, som fikser på gamle ting. Det gir litt ekstra eierglede når utstyret ser ordentlig ut.


Final Vis vedlegget 435941
Morsomt å se igjen en gammel favoritt (selv om jeg aldri har eid en selv), dette er en spiller jeg tror jeg kommer til å jakte litt etter når plassen er slik at jeg kan ha fler enn 1 spiller stående oppmontert i anlegget...

Sent fra min SM-T800 via Tapatalk
 

hammershaug

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.04.2006
Innlegg
938
Antall liker
1.054
Sted
Gausdal
Torget vurderinger
3
Minimalistisk og elegant spiller! Ble litt fascinert av den armen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

northpole

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.11.2010
Innlegg
649
Antall liker
553
Minimalistisk og elegant spiller! Ble litt fascinert av den armen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja den er minimalistisk.Armen er sandfylt og kabler ligger inni armen som også er dempet i silicon bad og motor står på egene labber på underlag og er ikke i direkte kontakt med chassi.Azimuth kan justeres selv når den spiller og VTA er bare å løsne en unbrako(tomme verktøy) og heve/senke arm.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Men bør stå i et rom uten for store temperatur svingninger.. :)
 

TrompeteN

Bransjeaktør
Ble medlem
27.07.2013
Innlegg
2.246
Antall liker
4.383
Torget vurderinger
0
For 20 år siden gjorde småbarn og boforhold at vinylspilleren ble satt på loftet. En Well Tempered record player. Spilleren hadde diverse skjønnhetsfeil men fungerte som den skulle.

På tide å ta frem vinyl igjen tenkte jeg i vinter. Som sagt så gjort. Spilleren kjørte jeg til Elektronisk Bureau som fikset den opp etter alle kunstens regler. Ny olje og siikon, ny rem og lakkering av spilleren.

Jeg synes det er flott at det finnes entusiaster, som Elektronisk Bureau, som fikser på gamle ting. Det gir litt ekstra eierglede når utstyret ser ordentlig ut.


Final Vis vedlegget 435941
Nydelig spiller.
 

Final

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2013
Innlegg
3.141
Antall liker
5.141
Sted
Bærum
Torget vurderinger
4
Minimalistisk og elegant spiller! Ble litt fascinert av den armen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja den er minimalistisk.Armen er sandfylt og kabler ligger inni armen som også er dempet i silicon bad og motor står på egene labber på underlag og er ikke i direkte kontakt med chassi.Azimuth kan justeres selv når den spiller og VTA er bare å løsne en unbrako(tomme verktøy) og heve/senke arm.
Den minimalistiske tilnærmingen gjør støynivå og egenlyd lavt - dyp detaljert bass og legemliggjøring av den forslitte frasen - sort bakgrunn.
 
Topp Bunn