Franco Serblin Accordo Essence - HIFI + Awards 2022

Franco Serblin Accordo Essence loudspeaker for the true music lover who just wants to enjoy their music.

ACCORDO ESSENCE HIFI+.jpg

ACCORDO ESSENCE HIFI+ 1.jpg


Franco Serblin (1939-2013) was one of the great Italian speaker designers who devoted his life to making some of the world`s finest speakers, first with Sonus Faber and - after he sold that
company in 2006 - with the brand that carries his name and his legacy. The Accordo Essence is one of the first models from the brand not springing from the master`s drawing board, but
from his protege Massimiliano Favella. Like other Franco Serblin loudspeakers, this is beautifully constructed in solid walnut, and finished with chrome. The Accordo Essence are a three way-ported design, a 29mm silk dome tweeter, a design by Ragnar Lian ( founder of Scan-Speak), a 150mm midrange microsphere-coned drive unit, and 180mm woofer. The "handed" rhomboid speaker sits on chrome spikes, which are adjustable and have small cups which rest on the floor. The Accordo Essences provide a very alluring sound. Said Alan Taffel in his reivew, nothing ugly, nothing shrill or out of place, just a sheer aesthetic beauty to the sound. The drive units show howe well chosen they are, as there are no `sonic leaps` between them, just one long mellow continuum of sound. The bass is articulate, clear and powerful and goes down suprisingly deep for a speaker with a narrowish baffle. He felt that, " The Accordo Essence are a truly unique proposition. The look stunning, curvaceous and fabulously constructed in real wood that is guranteed to assuage the most anti-audio partners! " and " They seem to extract the best from a piece of music without being overly analytical, and they appeal to the true music lover who just wants to enjoy their music.



Sound of Heaven
Tlf:+47 464 29 861
E-mail: kontakt@soundofheaven.as
Hjemmeside: www.soundofheaven.as

accordo.jpg
 
Sist redigert:

Kommentarer

Corison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.07.2015
Innlegg
123
Antall liker
282
Før jeg kjøpte toppmodellen Ktema så hadde jeg Accordo Essence på test over en lengre periode. Planen var hele tiden å gå for Ktema om jeg likte Franco Serblin lydsignaturen. Det som skjedde var at jeg ble så imponert over Accordo Essence høyttalerne at jeg spurte meg selv flere ganger om det var nødvendig å velge toppmodellen Ktema til nesten dobbel pris. Essence er rett og slett en meget god høyttaler for dem som liker organisk og engasjerende lyd uten lyttetretthet. Har heller aldri testet en høyttaler som har spilt såpass engasjerende på lavt volum. De krever litt jobb med matching og plassering som mange andre høyttalere, men når det sitter så låter det fantastisk. Skulle jeg "nedgradert" eller satt opp ett system i ett annet rom i huset så hadde Accordo Essence stått øverst på den listen.
 

plasma

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.11.2009
Innlegg
843
Antall liker
1.645
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Kan skrive under på dette. Har hatt Essence i snart et år. For meg er det viktig at det er en vidunderlig musikkformidler. Man glemmer hi fi tankene og bare nyter musikken. Aldri lyttetretthet. Det er vel det viktigste tenker jeg. Men den vinner veldig på god elektronikk og vokser bare med oppgaven. Også ser den fantastisk ut.
 

relløm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.10.2007
Innlegg
304
Antall liker
168
Blir sittende i timesvis , vanskelig å gå ifra når jeg har satt på musikk . Har merket stort potensiale på kvalitetselektronikk .
 

Informasjon om bruker

sound of heaven
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
551
Link til alle artikler
116
sound of heaven sine annonser
Bransjenyheter
Kampanje, Luna Cables

Kampanje, Luna Cables

  • 0
Vi kjører nå kampanje på alle seriene til Luna Cables! Gris serie 5% rabatt Orange serie 10% rabatt Mauve serie 15% rabatt Rouge serie 20% rabatt Noir serie 25% rabatt ABOUT An award-winning...
Fortsett
Bransjenyheter
Nyhet! Audia Flight FLS8 Mono Power Amplifier

Nyhet! Audia Flight FLS8 Mono Power Amplifier

  • 0
Audia Flight har utvidet sin kritikerroste FLS serie med mono blokker :)(y) The Audia Flight FLS8 Mono Power Amplifier represents our latest mono power amplifier, featuring exceptional...
Fortsett
Bransjenyheter
Tusen takk til alle som besøkte Sound of Heaven på Oslo HiFi Show 2024!

Tusen takk til alle som besøkte Sound of Heaven på Oslo HiFi Show 2024!

  • 2
Sound of Heaven ønsker å takke alle hi-fi entusiaster for fantastisk gode og flotte tilbakemeldinger fra Oslo Hi-Fi Show, 23-24 mars på Scandic, Asker. Vi i Sound of Heaven er stolte av å få være...
Fortsett
Bransjenyheter
Sound of Heaven på Oslo Hi-Fi Show

Sound of Heaven på Oslo Hi-Fi Show

  • 0
Vi blir å finne på rom 104. Hvor det vil bli Norges lansering av Franco Serblin sin nye modell Accordo Goldberg. Vi kommer til å spille på følgende oppsettt: Franco Serblin Accordo Goldberg YBA...
Fortsett
Bransjenyheter
Franco Serblin Accordo Goldberg

Franco Serblin Accordo Goldberg

  • 0
Nå har Franco Serblin sin nyeste modell, Accordo Goldberg kommet til Norge. Ønsker du en demo? lyttekveld?. Høyttalerne vil være koblet opp med elektronikk fra Franske YBA sin Signature serie og...
Fortsett
Bransjenyheter
Franco Serblin Accordo Goldberg

Franco Serblin Accordo Goldberg

  • 8
Prisen er klar på Franco Serblin Accordo Goldberg, 154.500.- med tilhørende stativer. Ta kontakt. Vi ønsker referanse kunder på Franco Serblin. “I consider the loudspeaker as a musical...
Fortsett
Topp Bunn