Politikk, religion og samfunn Fr.p skandale - igjen og igjen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Nifelheim skrev:
    Jupp. la oss gjøre det forbudt å bry oss om dårligerestilte.

    FrP vil ikke ha veldedighet over statsbudsjettet, og ikke søren om du skal få lov til å drive veldedighet som privatperson. Du skal kun få lov til å gi til forhåndsgodkjente organisasjoner. Prinsipper er et ord de ikke aner betydningen av. Ingenting overrasker meg når det kommer til FrP.
    Dette er jo en tankegang de har lært av de rødgrønne, så det var bare et spørsmål om tid før det kom flere slike lover basert på ottarfløyens sexlover. Dette forbudsforslager er jo identisk med sexkjøpsloven. Prostitusjon er tillatt men det er straffbart å gi penger til de prostituerte.

    Same shit, same wrapping.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Nifelheim skrev:
    Jupp. la oss gjøre det forbudt å bry oss om dårligerestilte.

    FrP vil ikke ha veldedighet over statsbudsjettet, og ikke søren om du skal få lov til å drive veldedighet som privatperson. Du skal kun få lov til å gi til forhåndsgodkjente organisasjoner. Prinsipper er et ord de ikke aner betydningen av. Ingenting overrasker meg når det kommer til FrP.
    Da er det bedre å ikke løse problemet?
     
    N

    Nifelheim

    Gjest
    BT skrev:
    Nifelheim skrev:
    Jupp. la oss gjøre det forbudt å bry oss om dårligerestilte.

    FrP vil ikke ha veldedighet over statsbudsjettet, og ikke søren om du skal få lov til å drive veldedighet som privatperson. Du skal kun få lov til å gi til forhåndsgodkjente organisasjoner. Prinsipper er et ord de ikke aner betydningen av. Ingenting overrasker meg når det kommer til FrP.
    Da er det bedre å ikke løse problemet?
    ???

    Å bøtelegge de som gir gaver løser ikke noe problem. Om da ikke problemet er at de aller vanskeligstilte er synlige i hverdagen. Ute av syn, ute av sinn.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Nifelheim skrev:
    BT skrev:
    Nifelheim skrev:
    Jupp. la oss gjøre det forbudt å bry oss om dårligerestilte.

    FrP vil ikke ha veldedighet over statsbudsjettet, og ikke søren om du skal få lov til å drive veldedighet som privatperson. Du skal kun få lov til å gi til forhåndsgodkjente organisasjoner. Prinsipper er et ord de ikke aner betydningen av. Ingenting overrasker meg når det kommer til FrP.
    Da er det bedre å ikke løse problemet?
    ???

    Å bøtelegge de som gir gaver løser ikke noe problem. Om da ikke problemet er at de aller vanskeligstilte er synlige i hverdagen. Ute av syn, ute av sinn.
    Hvorfor ikke? Det virker jo tydeligvis godt med sexkjøpsloven. Horene har jo en bedre hverdag nå når deres kunder er kriminalisert og jaget av politiet.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Nifelheim skrev:
    BT skrev:
    Nifelheim skrev:
    Jupp. la oss gjøre det forbudt å bry oss om dårligerestilte.

    FrP vil ikke ha veldedighet over statsbudsjettet, og ikke søren om du skal få lov til å drive veldedighet som privatperson. Du skal kun få lov til å gi til forhåndsgodkjente organisasjoner. Prinsipper er et ord de ikke aner betydningen av. Ingenting overrasker meg når det kommer til FrP.
    Da er det bedre å ikke løse problemet?
    ???

    Å bøtelegge de som gir gaver løser ikke noe problem. Om da ikke problemet er at de aller vanskeligstilte er synlige i hverdagen. Ute av syn, ute av sinn.
    Først må man naturligvis definere om det er et problem at det sitter rumenere med en kafekopp på hvert et gatehjørne i norske byer, og at de innreder provisoriske boenheter under bruene, hvor de bl..a får barn og ikke kan benytte seg av norsk helsetjeneste og så videre.

    Det virker definitivt ikke som regjeringen synes det er et problem.
     
    N

    Nifelheim

    Gjest
    BT skrev:
    Nifelheim skrev:
    BT skrev:
    Nifelheim skrev:
    Jupp. la oss gjøre det forbudt å bry oss om dårligerestilte.

    FrP vil ikke ha veldedighet over statsbudsjettet, og ikke søren om du skal få lov til å drive veldedighet som privatperson. Du skal kun få lov til å gi til forhåndsgodkjente organisasjoner. Prinsipper er et ord de ikke aner betydningen av. Ingenting overrasker meg når det kommer til FrP.
    Da er det bedre å ikke løse problemet?
    ???

    Å bøtelegge de som gir gaver løser ikke noe problem. Om da ikke problemet er at de aller vanskeligstilte er synlige i hverdagen. Ute av syn, ute av sinn.
    Først må man naturligvis definere om det er et problem at det sitter rumenere med en kafekopp på hvert et gatehjørne i norske byer, og at de innreder provisoriske boenheter under bruene, hvor de bl..a får barn og ikke kan benytte seg av norsk helsetjeneste og så videre.

    Det virker definitivt ikke som regjeringen synes det er et problem.
    Første bud i å avgjøre om det er et problem eller ei er å holde seg edruelig og nøktern i beskrivelsene. Det sitter ikke rumenere på hvert gatehjørne. og det er ikke rumenere i alle byer. Tiggere er vel så gjerne nordmenn som har havnet på skråplanet.


    Et bedre virkemiddel for å bli kvitt disse rumenske tiggerne som alle hater er å melde Norge ut av Schengen, men det virkemiddelet nevnes jo aldri. Kanskje fordi partiene som er innvandringsfiendtlige synes Schengen er en god ide til tross for innvandringsproblemene Schengen medfører.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Jeg hater trafficing. Betyr det at jeg hater østeuropeiske tenåringsjenter? Tvert imot, og derfor hater jeg trafficing. Like lite hater jeg tiggere. Men jeg hater at folk må nedverdige seg til å henge på et gatehjørne med en kaffekopp, og se stakkarslige ut, og sove ute i kulda og være avskåret fra helsetjenestene vi er så misfornøyde med, og ikke komme seg hjem til jul, i et forsøk på å brødfø familien. Jeg skulle med glede gitt dem alle sparepengene mine (uten at det vil si stort), hadde det ikke vært for at da ville problemet bare vokst.

    Og ja, jeg er spent på hvordan det blir til neste år når Romania og Bulgaria også blir en del av Schengen-avtalen.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.403
    Antall liker
    3.172
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    Jeg hater trafficing. Betyr det at jeg hater østeuropeiske tenåringsjenter? Tvert imot, og derfor hater jeg trafficing. Like lite hater jeg tiggere. Men jeg hater at folk må nedverdige seg til å henge på et gatehjørne med en kaffekopp, og se stakkarslige ut, og sove ute i kulda og være avskåret fra helsetjenestene vi er så misfornøyde med, og ikke komme seg hjem til jul, i et forsøk på å brødfø familien. Jeg skulle med glede gitt dem alle sparepengene mine (uten at det vil si stort), hadde det ikke vært for at da ville problemet bare vokst.

    Og ja, jeg er spent på hvordan det blir til neste år når Romania og Bulgaria også blir en del av Schengen-avtalen.
    Godt sagt!
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    ^ Det morsomme med den saken der er jo regjeringens komplette snuoperasjon vdr. dieselbiler. Det vitner om slående inkompetanse og mangel på gangsyn. For et par år siden var diesel den store kjæledeggen, nå er det den sorte fåren.
     
    O

    Ole I

    Gjest
    Slubbert skrev:
    ^ Det morsomme med den saken der er jo regjeringens komplette snuoperasjon vdr. dieselbiler. Det vitner om slående inkompetanse og mangel på gangsyn. For et par år siden var diesel den store kjæledeggen, nå er det den sorte fåren.
    Og hadde disse politkerne tatt seg bryet med å lese på sentrales off-topic for et par år siden, så hadde vi aldri kommet opp i denne situasjonen :)
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Regjæringa leverte den også. Den nye dieselinfoen er ikke så ny som de skal ha det til, men klimasymbolpolitikk kombinert med noe tungnemhet gjorde at de rød-brune ga noen solide insentiver for røyklegging av Bergen og Oslo. Jeg gleder, gleder, gleder meg til 1. dieselforbudsdag neste år. Da skal jeg lese aviser, se intervjuer med opprørte FrPere, beklemte rød-brune og indignerte bilister. Så skal jeg se Debatten, Holmgang, Nytt på nytt, og alt hva Fedrelandet har å by på av frivillig og ufrivillig moro-TV.

    I "Dag - sesong 2" sier terepauten (spilt av Rolf Lassgård) noe sånt som "Livet er en gåva som alltid besviker dig". I denne saken treffer replikken dårlig. Bursdag, juleaften og 17. mai gir meg ingenting lenger, og man tror barndommens eufori er tapt for alltid, men så kommer denne saken rekende. Litt som "love the second time around".

    glad totte
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Dieselbiler har da alltid vært for bønder og tungtransportsjåfører. Privatbilister kjører vel ikke slikt?

    Rein gnitaskap å kjøpe slike kullokomotiv for å spare en tiøring i drivstoffutgifter.

    La dem blø!

    Muahhaa
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.508
    Antall liker
    862
    Torget vurderinger
    1
    Eg sparer ein tusing i månaden på å køyra diesel i staden for bensin på tilsvarande bil....
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Nifelheim skrev:
    http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7948535

    Ytringsfriheten er bra når vi ønsker å provosere muslimer, men når muslimer ønsker å provosere oss så skal det forbys.

    Hykleri er jo ganske så vanlig i FrP-leiren, så dette var ikke akkurat uventet.
    Man bør vel gjøre som det er tradisjon for når pakk skal demonstrere. Da håper man at noen lager en motdemo og banker livdritten ut av dem. Blitz pleide jo å gjøre dette når nazisvina lagde demoer. Håper de kjenner sin besøkelsestid nå også.
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.988
    Antall liker
    707
    Nifelheim skrev:
    http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7948535

    Ytringsfriheten er bra når vi ønsker å provosere muslimer, men når muslimer ønsker å provosere oss så skal det forbys.

    Hykleri er jo ganske så vanlig i FrP-leiren, så dette var ikke akkurat uventet.
    Nå skal vi se, tegne en tegning er altså like ille som å hylle drap på sitt eget lands soldater.
    Idag overgår du deg selv Nifel.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.792
    Torget vurderinger
    0
    Tror ikke Blitzerne ser på disse som det nazipakket de er. Disse gutta er mot USA og da synes nok Blitz at de er greie gutter. Jeg tror det er større sjanse for at Blitz vil demonstrere sammen med dem enn mot dem. Men jeg kan jo ta feil!??

    Uansett blir det feil å nekte dem å demonstrere. Helt feil på prinsipielt grunnlag!
     
    N

    Nifelheim

    Gjest
    Gubra skrev:
    Nifelheim skrev:
    http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7948535

    Ytringsfriheten er bra når vi ønsker å provosere muslimer, men når muslimer ønsker å provosere oss så skal det forbys.

    Hykleri er jo ganske så vanlig i FrP-leiren, så dette var ikke akkurat uventet.
    Nå skal vi se, tegne en tegning er altså like ille som å hylle drap på sitt eget lands soldater.
    Idag overgår du deg selv Nifel.
    Hva som er verst er ikke diskusjonen eller tema. Ytringsfriheten er. Enkelte aviser publiserte bevisst provoserende tegninger og diverse politikere slang seg på provokasjonene med begrunnelsen ytringsfrihet som gjelder for alle og andre folk må tåle våres ytringer. Når andre senere bruker sin ytringsfrihet til noe som provoserer oss så kan vi da ikke rope at dette er utålelig og skrike om forbud. Døra kommer flagrendes midt i trynet på deg.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Spiralis skrev:
    Tror ikke Blitzerne ser på disse som det nazipakket de er. Disse gutta er mot USA og da synes nok Blitz at de er greie gutter. Jeg tror det er større sjanse for at Blitz vil demonstrere sammen med dem enn mot dem. Men jeg kan jo ta feil!??
    Tror nok ikke det..

     

    Vedlegg

    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    En demo mot krigføring i Afghanistan er da helt greit det. Ikke noe å ta på vei for. Helt legitimt standpunkt. Vi har jo ingenting der nede å gjøre egentlig, annet enn å drive skarptrening på de islamister.

    Men er det en demo for islamisering av Norge fortjener de å bli møtt med vold.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Denne demoen er jo en våt drøm for Ellingsen og FrP. Dersom de har et minimum av vett så bruker de dette for alt det er verdt når de intervjues av NRK etter at de har vist TV-bilder av skrikende demonstranter. Mitt forslag ville være å med en alvorlig mine og dempet stemme si noe a'la: "Det er både urovekkende og skremmende å se at hundrevis av våre nye landsmenn benytter sine demokratiske rettigheter til å hylle drapene på norske soldater som har gitt sine liv for Norge og for menneskerettigheter i Afghanistan. At vi nå ikke lenger bare opplever slike scener på TV-bilder fra muslimske land, men rett utenfor vårt eget Storting er skammelig, og bør være en tankevekker."
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.988
    Antall liker
    707
    Nifelheim skrev:
    Gubra skrev:
    Nifelheim skrev:
    http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7948535

    Ytringsfriheten er bra når vi ønsker å provosere muslimer, men når muslimer ønsker å provosere oss så skal det forbys.

    Hykleri er jo ganske så vanlig i FrP-leiren, så dette var ikke akkurat uventet.
    Nå skal vi se, tegne en tegning er altså like ille som å hylle drap på sitt eget lands soldater.
    Idag overgår du deg selv Nifel.
    Hva som er verst er ikke diskusjonen eller tema. Ytringsfriheten er. Enkelte aviser publiserte bevisst provoserende tegninger og diverse politikere slang seg på provokasjonene med begrunnelsen ytringsfrihet som gjelder for alle og andre folk må tåle våres ytringer. Når andre senere bruker sin ytringsfrihet til noe som provoserer oss så kan vi da ikke rope at dette er utålelig og skrike om forbud. Døra kommer flagrendes midt i trynet på deg.
    Sant nok, det var på siden. :-[
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.792
    Torget vurderinger
    0
    Gjestemedlem skrev:
    Men er det en demo for islamisering av Norge fortjener de å bli møtt med vold.
    Nei helt uenig!
    En demonstrasjon er et utrykk for yttringsfrihet og skal slett ikke møtes med vold! En fredelig demonstrasjon er helt legitim i Norge, selv om den har som formål å støtte islamisering av landet. Det å akseptere yttringsfrihet betyr å akseptere yttringer man finner helt usmakelige eller motbydelige. Det må være lov til å argumentere for islamisering av landet, kjønnslemlestelse av jenter, avvikling av demokratiet og andre slike syke ting. Vi behøver ikke like det eller støtte det, vi kan aktivt ta til motmele i en ordnet debatt, men vi skal ikke møte en slik demonstrasjon som pøbel eller "unghird", da tillater vi ikke yttringfrihet for de vi er uenige med og det er IKKE demokratisk eller aksept av yttringsfrihet.

    Hvis demonstrasjonen ikke er fredelig og "pakket" begynner å leter etter jøder de kan banke opp, jfr tidligere hendelser, og de skaper generell "uorden" så er det en politisak som "vi" som sivile borgere ikke skal blande oss i!! Det ville være "Blitz metoder" og jeg oppfatter ikke Blitz som et yttrykk for forsvar av demokratiet!

    Hvis disse islamofacistene tyr til væpnet uorden for å fremme sine meninger er det opprør/borgerkrig og et problem "borgerskapets voldsmakt" må slå hardt ned på!! Ønsker de "væpna revolusjon" eller borgerkrig for å gjennomføre sin politikk, ja da er det bare å si: " På målet, ILD!"

    Men fram til de går over streken for det som kan beskrives som sivilisert og fredelig meningsyttring, ja så må de faktisk få lov til å fremme sine IMHO syke syke meninger!
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Du har selvsagt rett i det. Et ønske om at de bør bli kjeppjaget og skambankes må ikke tas for bokstavelig. Voldelige konfrontasjoner skaper gjerne kun sympati for de feile gruppene, og det er som du sier et helt legitimt standpunkt å ønske et dypt religiøst land basert på bibler, koraner eller det som verre er.

    Men jeg kan ikke heller hjelpe for å finne det litt charmerende med de nevnte antinazi demonstrasjonene fra blitz etc, der de kjeppjaget Arne Myrdal og Boot Boys og slikt. Slikt varmer om hjertet.

    Men, det er nok bare romantisering. Det er bedre måter å bekjempe religion på enn med stokker og kjettinger.
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Gleder vi oss over at flere velgere velger smartere, eller er det skadefryd?
    For min del er det nok mest det siste.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.792
    Torget vurderinger
    0
    Laaaaang fartstid innefor politikk har lært meg at å glede seg over meningsmålinger er den sikreste måten å bli skuffet på!

    Folk flest, som de ynder å kalles, stemmer langt mindre ut fra logikk og virkelig politisk overbevisning enn ut fra gammel vane, følelser og tilfeldige hendelser. Når det kommer til neste stortingsvalg kan dette gjerne ha endret seg radikalt. Spesiellt FrP velgere er en "utro" og flyktig masse.

    Men Herregud, behøver man en unnskyldning for å åpne en flaske god vin eller for å ta en god cognac/whisky i kveld er dette en like god unskyldning som noe annet! ;D
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Må tilstå jeg ble litt rørt da Per Sandberg var i radioen og fortalte fra sin barndom. Han ble bedt om å kommentere den nye kampanjen mot røyking.
    Sandberg fortalte at de bodde tett ved skolen, og om hvor koselig det var å løpe hjem i storefri, sammen med søsknene. Der ventet mor med rullings og en kopp kaffe, og søskenflokken kunne varme seg med med blås og nasjonaldrikk, før de stakk tilbake til neste skoleøkt. Uforglemmelig.

    For Frp blir vel utfordringen å fortjene oppslutningen sin, fremfor å vri og vrenge på virkeligheten for å vinne stemmer. Første oppgave blir å rydde opp i partiprogrammet, som er en tønne selvmotsigende velgeråte.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.471
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    vredensgnag skrev:
    Må tilstå jeg ble litt rørt da Per Sandberg var i radioen og fortalte fra sin barndom. Han ble bedt om å kommentere den nye kampanjen mot røyking.
    Sandberg fortalte at de bodde tett ved skolen, og om hvor koselig det var å løpe hjem i storefri, sammen med søsknene. Der ventet mor med rullings og en kopp kaffe, og søskenflokken kunne varme seg med med blås og nasjonaldrikk, før de stakk tilbake til neste skoleøkt. Uforglemmelig.
    Hørte den, og plutselig falt en del brikker på plass ja.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.310
    Jeg gleder meg til Dagsrevyen ikveld. Regner med at Sutre-Siv skal forklare nedgangen. Eks. lokallagslederen gjør ikke saken bedre, frafallet i lokallaget er stort siden han begynte å gå bananas på Facebook.
     
    N

    Nifelheim

    Gjest
    Jupp oppfordring til vold med skytevåpen er det samme som at media er etter dem. Typisk FrP. Bringer media frem noe som er kritikkverdig så er media etter dem. ULV ULV ULV. Hva med å sørge for at media ikke har noe å videreformidle?


    Nå var oppfordringen en spøk da, men alikevel. Synes Aarebrot oppsummerer det godt, selv om han er en AP-mann.
     
    N

    Nifelheim

    Gjest
    Johny Sterud i Hamar kommunestyre står for nok en skandale. 5 måneder etter valget hopper han av FrP og melder seg inn i høyre. Hans begrunnelse er: "Frp har ikke nok politisk, regional slagkraft slik partiet drives nå".

    lokalavisa i Hamar skrev:
    Johny Sterud bekrefter Frp-utmeldelsen overfor HA, og overgangen til Høyre. Han sier utmeldelsen ikke er mer dramatisk enn at Frp ikke har den gjennomslagskraften i politisk arbeid han helst skulle ha sett
    "Ikke mer dramatisk"??? makan! Jeg finner det svært dramatisk at en representant for et parti bytter parti 5 måneder etter valget. Spesielt dramatisk når begrunnelsen er at partiet han stilte til valg for ikke lenger er i stand til å møte hans personlige ambisjoner. FrP tapte valget -> 1 av de 2 som ble gjenvalgt stikker til nabopartiet.

    Og Høyre tar han imot med åpne armer. Og klarer å lire av seg at de forventer flere. Nå er det ikke så mange igjen på FrP-benken.

    Er det rart vi har politikerforakt i landet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn