Har med spenning lest pedals tråd hvor kvaliteter og skavanker ved usb, firewire osv. diskuteres. F.eks. har Audio Notes usb-løsning fått på pukkelen av trådeier.
Mvh
Sniff
Samtidig har usb sin advokat i LMC, som hevder at også her ligger det muligheter. Er det noen som kjenner måten ting er gjort på i den nye hegel-forsterkeren eller budsjettvarianten fra xtz? Ville disse kunne vært en egnet link mellom pc og høytalere? Eller er dette å gå baklengs inn i fremtiden?pedal skrev:A-ha! Her har vi en god prøvestein på hva vi snakker om. Ludo kan være sannhetsvitne på om XX har noe for seg. Generelt så stinker den Hagtech konverteren. At den finnes inni DACen din, vitner om at AN ikke har løst denne USB inngangen på seriøst vis. Slike nødløsninger som dette fra AN og andre DAC-produsenter har desverre bidratt til at mange brukere ikke har skjønt potensialet i lyd-PC. Men jeg skal nå prøve å gi deg noen start tips i bruken av XX. Svar kommer i løpet av morgendagen!Ludo skrev:Spennende tråd dette Pedal! Jeg jobber også for å få maks ut av PC-lyden, så langt kjører jeg en Vistabasert PC med nok krefter via USB til DAC. Likevel synes jeg lyden er en god del bedre når jeg kjører rett fra CD -> DAC, årsaken til dette ligger nok i at AN bruker en Hagtech USB-SPDIF converter i sine DAC'er samt at ASIO4ALL varianten ikke er den aller beste av disse. Jeg skal teste XX HighEnd i løpet av helgen, har du isåfall noen tips til hva man bør huske på for å få best mulig lyd ut av denne? Og hvilken måte foretrekker du selv å overføre signalene mellom PC og DAC?
Mvh
Sniff