Du skal ikke være så alt for opptatt av effekten; dine høyttalere spiller mer enn høyt nok selv med temmelig moderat effekt. Jeg har kjørt Klipsch av omlag samme type med 2 x 20 Watt med stor suksess, men det er ganske viktig med kvalitet, da gjerne i strømforsyningen (det betyr ofte at forsterkeren veier en del).
Jeg er ikke veldig glad i NAD i lag med Klipsch må jeg tilstå, japanske forsterkere er ofte noe mer elegante i lag med slike høyttalere.
Behøver du digitale innganger på forsterkeren, eller har du kilder som leverer analogt inn til forsterker?
Her på HFS Torget ligger nå en Marantz PM 8005 litt over ditt budsjett, selges for 7000,-, den er hånd i hanske, men har bare analoge innganger. Disse gikk for ca. 12 000, nye, dagens etterfølger (PM 8006), koster ca. 16000,-. Sjekk etter PM 7005, den bør du få innenfor ditt budsjett, og den har gode digitalinnganger.
Av forsterkere jeg vet låter godt i lag med dine høyttalere, ligger det nå på Finn bl.a.:
Roksan Kandy 3500,-
Marantz PM 7005 3900,-
Yamaha A-S700 2200,-
Tror jeg ville valgt Marantz'en om det var til meg selv, men alle de nevnte spiller supert med Klipsch Ref-høyttalere. Og for øvrig er helt nye Yamaha forsterkere ganske gunstig priset hos Surround.no