Forsterker til HELICON 400

BR

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.09.2004
Innlegg
71
Antall liker
0
Hei.
Dette er vel mer eller mindre tatt opp indirekte
i flere tråder her på sentralen,men ønsker likevel å vite
hva Helicon(400)eiere mener om forsterkningen de har
på disse høyttalerene.

Selv sliter jeg med litt bassresonanser i mitt rom(har fjernet litt ved demping)
derfor kan det til tider virke litt "romlete" med mitt
Thulesett.

Poenget er at jeg med tid og stunder skal bytte
til forsterker som(forhåpentligvis) strammer opp bassen
litt.

Noen formeninger?

B.R.
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Jeg har testet Bryston på mine "800". Det fungerte veldig bra, og strammet opp bassen noe helt sykt :eek:. Regner med at det funker på "400" også :).

Mvh. Frank
 

BR

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.09.2004
Innlegg
71
Antall liker
0
Jeg har testet Bryston på mine "800". Det fungerte veldig bra, og strammet opp bassen noe helt sykt  :eek:. Regner med at det funker på "400" også :).

Mvh. Frank
Jo,er klar over at Bryston kan ha de egenskapene.
(Dessverre strammer de også mitt budsjett) ;)
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Kan skrive under på at Bryston sannsynligvis er bortimot det strammeste man kan finne i bassen.
I endel kombinasjoner vil det nok bli "for" tørt og stramt, men hvis bløt og fet bass er det største "problemet" spørs det om dfet finnes bedre "problemløsere" enn Bryston.
Måtte i tilfelle være en klasse D forsterker :-/
 

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Innlegg
644
Antall liker
0
Eller gjøre noe med rommet.. Helt sikkert bedre enn en ny forsterker.
Jeg hørte Helicon 400 på hifi-klubben i drammen for en stund siden.. Det låt ikke romlete.. Ikke før subben ble koblet inn..
I det demorommet jeg fikk høre de i syns jeg det låt tamt i bunn.. Derfor tror jeg du burde jobbe litt med rommet ditt.. Det er sikkert ikke noe problem å dempe litt..?

Spør noen her inne om råd, så får du sikkert mange gode svar..
 

BR

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.09.2004
Innlegg
71
Antall liker
0
Eller gjøre noe med rommet.. Helt sikkert bedre enn en ny forsterker.
Jeg hørte Helicon 400 på hifi-klubben i drammen for en stund siden.. Det låt ikke romlete.. Ikke før subben ble koblet inn..
I det demorommet jeg fikk høre de i syns jeg det låt tamt i bunn.. Derfor tror jeg du burde jobbe litt med rommet ditt.. Det er sikkert ikke noe problem å dempe litt..?

Spør noen her inne om råd, så får du sikkert mange gode svar..
Joda,rommet kan selvfølgelig jobbes mye mer med.
Det skal jeg også.

I tillegg ønsker jeg etterhvert å bytte forsterker fra Thule ,til noe som "strammer"opp litt.

Er derfor fortsatt interessert i å høre hva flere HELICONeiere bruker som forsterkning.

BR
 
A

atledreier

Gjest
Jeg brukte Lyngdorf SDA2175 på mine til å begynne med. Kjørte etter hvert TDA2200, til jeg byttet til MS4. Begge to strammer opp veldig i forhold til Thule (prøvde 500pre/power).
 

alphaomega

Medlem
Ble medlem
07.09.2005
Innlegg
13
Antall liker
0
Jeg brukte Lyngdorf SDA2175 på mine til å begynne med. Kjørte etter hvert TDA2200, til jeg byttet til MS4. Begge to strammer opp veldig i forhold til Thule (prøvde 500pre/power).
Hei,
Sliter med litt "Brumlebass" på mine H300 og har prøvd med diverse demping av rommet, uten de helt store forbedringene...Har hørt helicon med TDA2200 som helt klart blir min neste forsterker! Det låt Nøytralt uten og bli kjedelig, bassen ble strammet opp og ble tørr og fin! Lån med en hjem og bli positivt overasket...I tillegg har den romkoreksjon...
 
T

tst

Gjest
Du burde bruke DK Designgroup VS1 Mk.3. Kontakt Audiofoni.
 
Topp Bunn