Forsterkere Forsterker til Audiovector S3 super

TOK

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.11.2007
Innlegg
53
Antall liker
0
Hei.

Da der det ut som jeg endelig har fått tak i et par S3 super.

Jeg trenger en forsterker til disse.

Budsjettet i denne omgang er ikke det største, men tenker heller å oppgradere forsterker til høsten.
Den jeg kjøper nå skal på sikt brukes på anlegg nummer 2 i en tv stue.

Kravene som jeg har:

Den trenger 1 digital inngang optisk for å få tv lyd over anlegget.
Budsjett ca 6000
Den skal kunne slås av og på med fjernkontroll for å bevare husfreden.:)


Jeg har lest diverse tester og etter det jeg forstår trenger ikke S3 super den aller kraftigste for å begynne å spille musikk.
Jeg er fullstendig klar over at jo kraftigere jo bedre ytelse, men budsjettet er ikke all verden som sakt.

Jeg har tenkt litt på:

Pioneer VSX 922, da får man en rimelig og grei surr reciever som kan være artig åha fremover i tv stua. Denne har også Radio som kan være et pluss.
Men så er spørsmålet om denne kan klare å få liv nok i S3 super så lenge som frem til høsten.

Rotel RA-12 er en rimelig kraftig forsterker. Men har aldri hørt Rotel og aner ikke hvordan den ligger med tanke på lydsignatur.

H/K 980 eller H/K 3490, er litt skeptisk til H/K og pålitelighet i lengden.
Her er det rimelig kraft til en grei pris.

Ønsker synspunkter og tips. Jeg er litt skeptisk til å kjøpe brukt, men kan vurdere det hvis produktet er innen garanti.

Jeg liker lyden i Audiovectorene, og det er kanskje et pluss for meg hvis forsterkeren låter litt fet/mot det mørke. Men dette er ikke et krav.
 

GisleB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2007
Innlegg
436
Antall liker
79
Jeg hadde ikke brydd meg om optisk inn og bare brukt analog ut fra tv til forsterker. Da får du plutselig mange flere valg, og i den prisklassen kan du få en meget god integrert forsterker på torget her f.eks.
 
T

tce-teams

Gjest
Av di forsterkerene du har nevnt opp her så har jeg villet godt for harman kardon , men som GisleB sier her så finnes det mange gode forsterkere her på torget.
 
X

X186841

Gjest
Av det jeg har prøvd på Audiovector Super og Signature , er det 3 merker som skiller seg ut som meget bra match. Arcam , Naim og Roksan. Ligger ihvertfall en Roksan Kandy K2 på avtorget og kanskje noe på Finn. Men husk å sjekke att volumkontrollen på en Roksan funker greit med fjernkontrollen , er noen ganger nødvendig å justere overføringsstaget litt og hvis du ikke vil gjøre slikt selv , koster det sikkert pæng.
 

JohnnyH

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.02.2013
Innlegg
3.004
Antall liker
1.305
Sted
Rogaland / Sandnes
Audiovector + Naim

Jeg hadde en prat med Ole Klifoth som jo konstruerer Audiovector og han brukte bla Naim under utvikling, samt er/var Dansk Naim importør.

Det ble da spilt på SI 3 avantgarde arret og Naim pre+efekt+cd+div psuer for tilsammen 150-160000.

Det lå veldig dynamisk og engasjerende, men jeg har hørt betydelig bedre perspektiv i oppsett til 20-25000, under lignede omstendigheter.

Så Audiovector og Naim kan bli bra, jeg kunne lett ha levd med det oppsettet.:cool:
 

MoonDust

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2010
Innlegg
248
Antall liker
133
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Jeg har hatt S3 super selv.
Vil anbefale arcam,marantz og rotel. pioneer synes jeg mangler varmen i mellomtonen som denne høyttaleren trenger.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Jeg hadde gått for en eci-3 i ditt prisnivå, men da må du handle brukt. Roksen som er nevnt over her er også en god match. Men da også må du på bruktbørsen.

Av nye komponenter så hadde jeg nok sett på Rega brio og muligens XTZ A100, litt over budsjett. Det er i vertfall mye forsterker for pengene. Pioneer har jo en kandidat A6mk2. Har ikke hørt den siste på Audiovector ( har hatt Mi3, m3 signatur, Mi3 super, M3 Avantgarde og Mi1 signatur. Har ikke hørt S serien.
 
X

X186841

Gjest
XTZ ga bra trøkk men var litt for slitsom i lengden på Si3 Signature i mine og guttungens ører ihvertfall.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Enig med Retep - Electrocompaniet pleier å være en god match med Audiovector. Hvis trådstarter tøyer budsjettet sitt aldri så lite, kan en ECI-5 være innen rekkevidde. Snadder sammen med Audiovector, spør dere meg.
 

Even S

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.11.2010
Innlegg
143
Antall liker
24
Torget vurderinger
3
Har Audiovector Mi3 Super og Audiolab 8000Q og P. Synes dette er en flott kombinasjon. AV og Naim er også en knallkombo.

Even S
 
Topp Bunn