Forslag til høyttalerkabel til Usher ht

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Har i dag et sett Synergistic Research Accelerator Biwire høyttalerkabler mellom Anthem effekt og Usher Dancer høyttalere.
Disse har gjort en god jobb og jeg har vært meget fornøyd med de. Men ettersom jeg har endret litt på plassering må jeg nok over til andre lengder.
Ble anbefalt å oppgradere til Synergistic Research Apex kabler, men jeg har aldri hørt disse. Den oppgitte prisen kan jo også være litt avskrekkende. Så jeg trenger litt tips til hva dere mener kan være en grei oppgradering på høyttaler kabel fronten ?
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.532
Antall liker
3.076
Torget vurderinger
0
vannlater skrev:
Har i dag et sett Synergistic Research Accelerator Biwire høyttalerkabler mellom Anthem effekt og Usher Dancer høyttalere.
Ble anbefalt å oppgradere til Synergistic Research Apex kabler, men jeg har aldri hørt disse.
Eneste løsningen må være å låne et sett av de du aldri har hørt - og sammenligne med de du har.
Hvis det er lydmessig forskjell - er valget ditt.
 

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Et godt poeng det med å låne et par. Men jeg tror nemlig ikke at det er noen forhandlere i Stavanger regionen.
 

sinep

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
957
Antall liker
108
Sted
Vallhall
Er nok klokest som flageborg sier, å låne med seg noen kabler her og der og prøve.
En kabel som låter grisebra hos andre, kan være en katastrofe i ditt eget anlegg etter min erfaring.

Hvis anlegget låter for lyst eller mørkt/uklart med kabelen du bruker nå, bør du bytte den ut.
Min erfaring er at kabler fra samme produsent har ganske lik klangbalanse, så hvis klangbalansen er feil, bør man vurdere å bytte merke.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Det er flere forhandlere, som selger med full bytterett innen 14 - 30 dager!
 

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Noen forslag til merker eller spesielle typer ht kabler jeg bør teste ut ?
Litt lettere å spørre om å få teste ut noen dersom jeg har noen spesifikke å be om.
Har ikke all verdens med erfaring innen kabler, men jeg er ute etter kabler som gir best mulig basskontroll eller som ikke svekker bassen.
 
M

Medlem 1792

Gjest
vannlater skrev:
Har i dag et sett Synergistic Research Accelerator Biwire høyttalerkabler mellom Anthem effekt og Usher Dancer høyttalere.
Disse har gjort en god jobb og jeg har vært meget fornøyd med de. Men ettersom jeg har endret litt på plassering må jeg nok over til andre lengder.
Ble anbefalt å oppgradere til Synergistic Research Apex kabler, men jeg har aldri hørt disse. Den oppgitte prisen kan jo også være litt avskrekkende. Så jeg trenger litt tips til hva dere mener kan være en grei oppgradering på høyttaler kabel fronten ?
Jeg har i hvert fall slått meg til ro med Kimber 12TC (etter lang innspillingstid!), brukt som singel wire.
I mitt anlegg så spiller de faktisk jevnt over bedre enn mine tidligere Kimber Select KS 3035 (sølv/kobber) bortsett fra i de helt øverste frekvensene i mitt anlegg.
Kimber 12TC er jo ikke gratis den heller (Ca. Kr 1000,- pr. løpe meter + terminering) men faktisk så er dette en meget bra kabel med til denne prisen etter min erfaring. Den låter ikke for ”skarpt” og har faktisk litt ”slam” i de nedre frekvensene.
Men det er klart at valg av kabler er veldig system avhengig.

http://www.kimber.com/products/loudspeakercables/tc/12/
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.073
Antall liker
1.060
Torget vurderinger
10
P.O.M. skrev:
vannlater skrev:
Har i dag et sett Synergistic Research Accelerator Biwire høyttalerkabler mellom Anthem effekt og Usher Dancer høyttalere.
Disse har gjort en god jobb og jeg har vært meget fornøyd med de. Men ettersom jeg har endret litt på plassering må jeg nok over til andre lengder.
Ble anbefalt å oppgradere til Synergistic Research Apex kabler, men jeg har aldri hørt disse. Den oppgitte prisen kan jo også være litt avskrekkende. Så jeg trenger litt tips til hva dere mener kan være en grei oppgradering på høyttaler kabel fronten ?
Jeg har i hvert fall slått meg til ro med Kimber 12TC (etter lang innspillingstid!), brukt som singel wire.
I mitt anlegg så spiller de faktisk jevnt over bedre enn mine tidligere Kimber Select KS 3035 (sølv/kobber) bortsett fra i de helt øverste frekvensene i mitt anlegg.
Kimber 12TC er jo ikke gratis den heller (Ca. Kr 1000,- pr. løpe meter + terminering) men faktisk så er dette en meget bra kabel med til denne prisen etter min erfaring. Den låter ikke for ”skarpt” og har faktisk litt ”slam” i de nedre frekvensene.
Men det er klart at valg av kabler er veldig system avhengig.

http://www.kimber.com/products/loudspeakercables/tc/12/
Hvem selger Kimber 12TC her hjemme?
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
124
Kan de bi-ampes, høyttalerne?
For jeg tror, om du mener du skal ha strammere bass, at eventuellt ampbytte eller en ekstra amp er mer smart i dette tilfelle.
Denne høyttaleren er designet "lett løs" i bassen... etter hva jeg husker, så da kan amper med rå dempefaktor lempe bruktbart på strammhet.
Anthem har bare 100 eller noe i dempefaktor...
Jeg synes at alternativet to stereoamper er ikke så dumt jeg, her... Gjerne to stk Anthems. Jeg ville seriøst vurdert dette...
Edit: Oj! Ser du har en 326S ... nydelig, da kan jo drive alt som finnes av amper, flere sett med utganger har du jo og!
mvh
 

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Ja jeg skal sjekke hva som kan testes ut hos Resonans.
Kanskje det er andre faktorer som også spiller inn for å få den beste lyden.
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
vannlater skrev:
Har i dag et sett Synergistic Research Accelerator Biwire høyttalerkabler mellom Anthem effekt og Usher Dancer høyttalere.
Disse har gjort en god jobb og jeg har vært meget fornøyd med de. Men ettersom jeg har endret litt på plassering må jeg nok over til andre lengder.
Ble anbefalt å oppgradere til Synergistic Research Apex kabler, men jeg har aldri hørt disse. Den oppgitte prisen kan jo også være litt avskrekkende. Så jeg trenger litt tips til hva dere mener kan være en grei oppgradering på høyttaler kabel fronten ?
Morn, du :) Jeg vil absolutt anbefale deg å teste Renaissance Audio Blue Signature eller Blue Master også hvis du har muligheten :) Roald selger jo Usher også, mao RA / Usher er en kombo som absolutt leverer varene, ja ;D Kontakt Roald på tel. 452 27 819 for ytterligere informasjon / forespørsler, han er helt fantastisk på service også faktisk, lykke til :)

Mvh :)
 

Gummistøvel

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.01.2010
Innlegg
59
Antall liker
7
Jeg har brukt mye rart men har valgt Renaissance Audio på mine oppsett og det kommer til å forbli slik, har blant annet hatt Usher 8871 har nå Usher Be 20.

Du kan få prøve Renaissance Audio kabler av meg, ta kontakt på PM hvis du ønsker det.

Arild,

Sandnes
 
Topp Bunn