Forslag til høyttalerkabel som kan trylles vekk?

Olav E

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.01.2009
Innlegg
593
Antall liker
725
Torget vurderinger
4
Jeg tenker først og frems visuelt, men svært gjerne også lydmessig.

Oppgaven er mest mulig diskret framføring bak lister og på gammel laftet vegg. Høyttalerne er et par B&W FPM5 som får lov til å presentere godlyd sammen med sub. De har en åpen og naturlig gjengivelse i mellomtoneområdet. B&W anbefaler kabelimpedans på mindre enn 0,1 ohm (?).

Kan mulige kandidater være Nordost 2Flat http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?path=205,216&id=438 og Van den Hul The Snowline http://www.hifiklubben.no/produkter/kabler/hoyttalerkabler/van_den_hul_the_snowline_kabel.htm ?

Har du noen forslag eller kommentarer?

Mvh Olav E.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Kobberkabel i blank/gjennomsiktig isolasjon er overraskende lite synlig på tømmervegg.

Hvor langt kabelstrekk skal du ha?

mvh
KJ
 

Olav E

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.01.2009
Innlegg
593
Antall liker
725
Torget vurderinger
4
KJ skrev:
Kobberkabel i blank/gjennomsiktig isolasjon er overraskende lite synlig på tømmervegg.

Hvor langt kabelstrekk skal du ha?

mvh
KJ
Ca. 3,5m og 7m. Ikke direkte optimalt, men slik er det.....

mvh Olav E.
 
M

musicus

Gjest
Crystal Cable, Piccolo er den minste så kommer Micro og så std. Disse har stor WAF og er veldig lette å skjule (Tror micro har en diam på 1.9 mm) samtidig som de ikke kompromisser for mye med lyden.

mvh
 

Olav E

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.01.2009
Innlegg
593
Antall liker
725
Torget vurderinger
4
Takk for forslag!

Her var det god spredning i pris. ;) Jeg er åpen for enda flere forslag.

Som provisorik løsning kjører jeg på 3m treflett av PN 2,5mm2 til venstre kanal og 10m (Har ikke lyst til å kappe ennå) Kimber KWIK-12 til høyre med to og to par terminert. Jada, - jeg hører forskjell! Ingen av kablene er særlig lekre. PNen er brun og synes ikke så godt mot tømmerveggen. KWIKen blir for grov til mitt bruk på hytta. KWIKen er tenkt som installasjonskabel og er ment å legges skjult. Kjøpte den til et annet prosjekt.

Har noen erfaringer med de to kandidatene jeg åpnet tråden med?

mvh Olav E.
 
Topp Bunn