Høyttalere Forslag mottas med takk.....

langeper

Fersking
Ble medlem
22.10.2013
Innlegg
4
Antall liker
0
Jeg er i markedet for nye høyttalere i prisklasse opp til 30.000.-

Har i 20 år spilt på Infinity Renaissance 80.( bånd mellomtone og bånd diskant)

Drives med Hegel H-200, Hegel cd, Hegel dac , Kimber bifocal XL og XLO Reference Signatur signalkabler.

Tiden er moden for nye høyttalere, men etter ikke å ha fulgt med i jungelen på noen år er det mye der ute som jeg aldri har hørt om.

Stua er ca.3.5 x 3.0 meter.

Som sagt.......HJELP:confused:

Per
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Merker du kan se på er PSB, Vienna og Sonus Faber!
 
T

tce-teams

Gjest
ikke glem system audio mantra 70 , eller det beste er vel og dra selv til nermeste , hifi butikk og lytt med ørene selv da ender du opp med best resultat :)[h=2][/h]
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Som om jeg skulle valgt den selv, Mteinum!! Molto bene! Auditor sier: Finere høyttaler, uansett str får du ikke tak i til pris. Den tåler å gå på H200 også:rolleyes: De der kan virkelig vise deg hvor mye som bor i platene dine! Spiller svært, uanstrengt, aldri noensinne hardt, og forsvinner i lydbildet bedre enn det aller meste av oversettere...Kvæler effektivt alle de antydninger til stress eller hardhet i øvre mellomtone som ellers kan plage Hegel ganske mye! Disse spiller som en dobbelt prisa gulvstående høyttaler av annet merke i riktig sett! Og det på "alt" av musikk..
 
Sist redigert:

langeper

Fersking
Ble medlem
22.10.2013
Innlegg
4
Antall liker
0
Det er det jeg er "redd for" ja. De har tjent meg i 23 år, men jeg tror at membranene på EMIT og EMIM kunne trengt en rens/vask;)
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
To Infinity and Beyond? Vel er de svært gode, men ett og annet har skjedd på 23 365-dagersstrekk...også innen elektromekanikken:rolleyes:
 

J.Rasmussen

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
557
Antall liker
182
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
10
Selvfølgelig kan man få bedre ht enn disse, jeg er bare redd at du isåfall må regne med å dobble budsjettet ditt for å finne tilsvarende kvaliteter idag.
 
K

Kleine Freiheit

Gjest
Enig med de som mener at du kan glemme alder. Jeg har høyttalere fra 1987, de etterfulgte noen fra 2012, som igjen etterfulgte to par fra 1990-1995. Jeg tror ikke nødvendigvis at teknologien har foretatt kvantesprang.
Lydpreferansene produsentene følger er noe helt annet, jeg for min del er ikke begeistret for dagens til dels dissekerende/topptunge høyttalere. Har nå landet på 26 år gamle Spendor og har aldri vært mer fornøyd.

Bollis
 
Sist redigert:

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Innlegg
661
Antall liker
107
Ingen forslag, men ønsker Per lykke til.
Du kommer sikkert i mål.
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.314
Antall liker
10.846
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Du kan for 30k kjøpe et par Reneissance 90, og oppgradere med nye mid/tweeter paneler fra Graz, eller bare oppgradere de du har. Sjekk infinity tråden for mer Graaz info..
 

AJ_82

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.04.2011
Innlegg
420
Antall liker
126
Torget vurderinger
6
Hvilken type musikk hører du på og hvordan liker du lyden? Det er mye å velge mellom...

A.J.
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.603
Antall liker
58.109
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Jeg hadde hørt på disse, og strekt budsjettet/prutet litt.
Sonus Faber Olympica 1.

Dette er vel etter som jeg har skjønt, erstatteren til Cremona-serien.

 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Det ligger et par R90 på finn for 16 lapper, Graz sine nye Emim membraner koster 220 dollar pr stk. Usikker på om de passer R80/90 sine High Energy Emim, men det kan han sikkert svare på. Emit har ikke fått noe nye membraner fra Graz enda ivertfall.
R90 blomstrer ikke før de får en seriøs forsterker bak seg da, får de det gjør de det tilgangs da. Ble nylig solgt et par RS2B på finn for 10 lapper, noen var heldige :)
 
Topp Bunn