Forskjell på lydkvalitet for ulike produkter ved bruk av ekstern DAC?

Larsemann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.07.2003
Innlegg
204
Antall liker
0
Er det noe forskjell om man kjører digitalt, f.eks. optisk, rett ut fra en mottaker til en ekstern DAC på de ulike alternativene? Er noe bedre enn annet? Kjører nå en Airport Express rett i en Benchmark DAC1. Trenger nå en mottaker til i anlegget i TV-stua og lurer på om det da bare er å kjøpe en Airport Express til eller om det er noe bedre der ute for en overkommelig penge?
 

oisteinth

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.07.2006
Innlegg
75
Antall liker
3
Torget vurderinger
2
Så vidt jeg vet vil Airport Express kun sende ut 16/44 signal. Du bør heller streame direkte fra din mac og inn i DAC1 og konfigurere output fra mac'en til 24/96 (dette gjør du i Audio Midi Setup under Utilities).
 

Larsemann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.07.2003
Innlegg
204
Antall liker
0
Ja, det skjønner jeg. Men, jeg lurer på om det er noe forskjell på digitalsignalet fra en Airport Express kontra et annet produkt? Jeg har en Benchmark DAC1 som jeg kan kjøre signalet gjennom og jeg kan kjøre signalet digitalt rett i en Lyngdorf TDAI2200 forsterker så jeg lurer bare på om jeg kan ha noe å hente på å kjøpe f.eks Sonos eller andre produkter så sant jeg bare tar ut digitalt signal og sender enten til dac eller direkte til forsterker med dac?
 
Topp Bunn