Formstøpte ørepropper i Trondheim?

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.234
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Lurer på hvor man får kjøpt sånne i Trondheim! Gjerne med utskiftbar demping!
 
I

ijustpop

Gjest
Du må gå til fastlegen din. Så må han referere deg til en øre, nese og hals spesialist som tar avstøpning av øregangen og sender den til et firma som lager slike propper.
 

porcus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2005
Innlegg
159
Antall liker
0
Nei, for eksempel GN Resound tar avstøpninger selv, trenger ingen tur til legen.

Men GN Resound er ulidelig trege. Ordrer må purres opp, tar måneder, og forsvinner. De oppbevarer avtrykkene i et år, men fordi de er så jævla treige med å skjønne at jeg bestilte dem tilbake, så gikk det over året, og så var avtrykkene borte. Og da ignorerte de bare bestillingen.

Jeg har lagt igjen tre--fire tusen hos dem, men nå er jeg dritlei. Jeg kommer ikke til å bruke dem igjen.


Hvis du vil gjøre DIY-versjonen, så gå til earplugstore.com. Der kan du få kjøpt avtrykksguffe og gjøre det selv, sende det over til dem og de støper.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Lurer på hvor man får kjøpt sånne i Trondheim! Gjerne med utskiftbar demping!
Har du spillt for høyt igjen nå??!!
Har da sagt mange ganger, at med det kraftverket der og de ht, kan du ikke drive på slik!!! ::) ;D
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Det er sikkert til naboen...
 

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.234
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Har du spillt for høyt igjen nå??!!
Har da sagt mange ganger, at med det kraftverket der og de ht, kan du ikke drive på slik!!!  ::) ;D
Hehe..... Er nok til når jeg kjører motorsykkel :)
 

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.234
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Nei, for eksempel GN Resound tar avstøpninger selv, trenger ingen tur til legen.

Men GN Resound er ulidelig trege. Ordrer må purres opp, tar måneder, og forsvinner. De oppbevarer avtrykkene i et år, men fordi de er så jævla treige med å skjønne at jeg bestilte dem tilbake, så gikk det over året, og så var avtrykkene borte. Og da ignorerte de bare bestillingen.

Jeg har lagt igjen tre--fire tusen hos dem, men nå er jeg dritlei. Jeg kommer ikke til å bruke dem igjen.


Hvis du vil gjøre DIY-versjonen, så gå til earplugstore.com. Der kan du få kjøpt avtrykksguffe og gjøre det selv, sende det over til dem og de støper.
Hmm hørtes ikke så bra ut da..... Holder de til i trondheim?
 

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.234
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Du må gå til fastlegen din. Så må han referere deg til en øre, nese og hals spesialist som tar avstøpning av øregangen og sender den til et firma som lager slike propper.
Hva blir prisen for dette da?
 
I

ijustpop

Gjest
Veit ikke hvor mye legen tar jeg, men det er det sikkert noen andre som vet. Koster ca 1500 med 15db og 25db filter. Lages av GN ReSound som Porcus nevner, men de gangene jeg har gjort det gjennom ørespesialisten min har jeg fått proppene i oppkrav i løpet av 3-4 uker. Men dette er noen år siden og den økte oppmerksomheten rundt hørselskader de siste årene har vel gjort at arbeidsmengeden til disse folka har økt noe veldig.
 
I

ijustpop

Gjest
Hehe..... Er nok til når jeg kjører motorsykkel :)

Skal du bare bruke de når du kjører motorsykkel hadde jeg ikke brukt penga på slike propper. Da ville jeg gått på apoteket og kjøpt noen billige greier som demper like bra. Disse støpte proppene med linjær demping er laget for musikklytting. Veldig utbredt blant profesjonelle musikere.
 

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.234
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Skal du bare bruke de når du kjører motorsykkel hadde jeg ikke brukt penga på slike propper. Da ville jeg gått på apoteket og kjøpt noen billige greier som demper like bra. Disse støpte proppene med linjær demping er laget for musikklytting. Veldig utbredt blant profesjonelle musikere.
Er jo musikk den lyden som kommer ut av potta jo ;)

Men vindsusen gir piping i ørene etter en lang dag med kjøring!

Er linjeær demping jeg vil ha! Vanlige ørpropper demper jo kanskje litt mye. 15 db høres bra ut!

Kan jo bruke de på konsert også da, var på deepeche mode konsert i oslo i mars. Der synes jeg det var for høy lyd. Brukte da papir som demping. Men det tok jo liksom dynamikken av musikken. Hva skjer med dynamikken når du bruker disse?
 

Julenissen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.05.2002
Innlegg
323
Antall liker
3
de formstøpte proppene som GN fører kan det settes inn filter i alt etter vilket miljø de skal brukes i.Kan også brukes i lag med Etymotic sine øreplugger modell 6(4 passer ikke)
 

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
655
Antall liker
0
De har 10 pakning på biltema, med sånn orange type, virker omtrendt som orange 3M til 5x prisen, helt perfekte til støydemping, lønner seg kaste etter bruk, og bruke nye hver eneste gang (gjelder for alle som demper ved hjelp av skum).
 

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
etymotic 6 passer forsåvidt, men jeg vil ikke kalle det perfekt match.... akkurat. sitter litt løst
 

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
En budsjettløsning kan være å kjøpe Etymotic ER-20. Ikke akkurat formstøpte, men de har mye mer lineær demping enn de vanlige skumproppene. Koster en hundrings, ser diskrete ut og fungerer overraskende bra :)
 

pp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Innlegg
366
Antall liker
56
www.starkey.no
Der kan du få profesjonelle ørepropper/hørselsvern tilpasset dine behov.
De har kontor i trondheim for tilpasning.
 

erio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2004
Innlegg
240
Antall liker
0
Jeg har propper fra ljudia (Type: E.A.R) koster ca 175,- og demper meget behagelig... Bruker de på konserter og det låter MYE bedre enn gule/oransje engangspropper. Skal du på konsert MÅ du ha disse eller noen andre som ligner :)

Disse er ikke formstøpte, men sitter veldig godt allikevel og har ikke den ekle skumgummien som det er på engangspropper :)
 

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.234
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Jeg har propper fra ljudia (Type: E.A.R) koster ca 175,- og demper meget behagelig... Bruker de på konserter og det låter MYE bedre enn gule/oransje engangspropper. Skal du på konsert MÅ du ha disse eller noen andre som ligner :)

Disse er ikke formstøpte, men sitter veldig godt allikevel og har ikke den ekle skumgummien som det er på engangspropper :)
Disse så aktuelle ut! Noen andre enn ljudia som forhandler de?
 

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Innlegg
880
Antall liker
921
Torget vurderinger
4
Har sett skikkelige propper (i samme gate som Etymotic ER-20) på flere apoteker. Pris like under 200,-
 

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.234
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Har sett skikkelige propper (i samme gate som Etymotic ER-20) på flere apoteker. Pris like under 200,-
Okey, får ta en tur innom der også da!
 

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.234
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Takk for mange gode tips :)

Dere er med på at jeg får nyte godt av godlyden i mange år fremover ;)
 
Topp Bunn