For de av oss som ikke skal til Horten

U

utgatt60135

Gjest
Du er heldig du som kan oppleve noe spennende musikk til kontrast til oss som må igjennom en hel dag med kjedelig jazz og Bremnes. Og han derrre Keith går sikkert ikke i år heller. Koz deg med Arvo Pärt, Leif...
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Man må jo ikke på messe, man kan jo stikke på konsert eller høre på anlegget hjemme istedet og slippe unna all denne messemusikken ;) Eller gå ut og plukke kantareller.
 
U

utgatt60135

Gjest
MaHa skrev:
Man må jo ikke på messe, man kan jo stikke på konsert eller høre på anlegget hjemme istedet og slippe unna all denne messemusikken ;) Eller gå ut og plukke kantareller.
Jo, men messen er omtrent det eneste jeg opplever av annen HiFi nå for tiden. Så det jo interessant å høre hvordan andre anlegg spiller, selv med musikk som låter bra på det meste. Vi burde være flinkere med å få sette på annen musikk også, men vi er som kjent et beskjedent folkeslag i forsamlinger. selgerne kjenner tydeligvis ikke nok musikk som har begge deler.
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Lyngen skrev:
Du er heldig du som kan oppleve noe spennende musikk til kontrast til oss som må igjennom en hel dag med kjedelig jazz og Bremnes. Og han derrre Keith går sikkert ikke i år heller. Koz deg med Arvo Pärt, Leif...
Det skal jeg gjøre :)
Festivalen blir regnet som en av de beste og mest spennende festivalene i Europa. Mange band og glede seg til, men Faust er nok det bandet jeg ser mest fram til å oppleve.

Messelivet passer meg relativt dårlig. Jeg går fort lei og havner i nærmeste bar. Nei, på meg blir det Numusic for alle penga. Når det er sagt ser jeg fram til messeberettningene dine, Lyngen.

Fine lister du har laget, Lyngen. De inspirerte i alle fall meg til å kjøpe enkelte av platene som fikk en plassering.

Lf
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.659
Antall liker
21.466
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Så ud så ein kjekke festival det der. Eg lige breie festivalårr.
 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.073
Antall liker
63
Torget vurderinger
1
Gå ikke glipp av Christian Fennesz' sett.
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Ikke den verste plassen du kan være på en torsdag kveld, Wergeland :)
Tou Scene 1
LAMA (N) 21,00
PHILIP JECK (UK)22,00
SHINING (N) 23,00
FENNESZ (AT) 00,00
AU (USA) 01,00
NOXAGT (N) 02,00

Lf
 

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Innlegg
2.205
Antall liker
1.307
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
U

utgatt60135

Gjest
ELEL6200 skrev:
Lyngen skrev:
Du er heldig du som kan oppleve noe spennende musikk til kontrast til oss som må igjennom en hel dag med kjedelig jazz og Bremnes. Og han derrre Keith går sikkert ikke i år heller. Koz deg med Arvo Pärt, Leif...
Det skal jeg gjøre :)
Festivalen blir regnet som en av de beste og mest spennende festivalene i Europa. Mange band og glede seg til, men Faust er nok det bandet jeg ser mest fram til å oppleve.

Messelivet passer meg relativt dårlig. Jeg går fort lei og havner i nærmeste bar. Nei, på meg blir det Numusic for alle penga. Når det er sagt ser jeg fram til messeberettningene dine, Lyngen.

Fine lister du har laget, Lyngen. De inspirerte i alle fall meg til å kjøpe enkelte av platene som fikk en plassering.

Lf
Takk for fine ord. Faust kjenner jeg ikke til så da skal jeg få sjekket dem. Alltid moro med ny musikk.
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Etter en fantastisk numusic festival, blir det "nachspiel" og jeg reiser derfor ikke til Horten denne helga heller :)



AFROBEATENS NO. 1 Tony Allen

"MaiJazz og Numusic presenterer med stolthet den legendariske trommeslageren Tony Allen for Stavanger. Tony Allen er fra Nigeria og anses som grunnleggeren av afrobeat og er, i følge Brian Eno, verdens beste trommeslager. Den spreke 70-åringen leverte en knakende god konsert på årets Roskilde Festival, som i Dagsavisen omtales som en av festivalens definitive høydepunkt. Dagsavisen kvitterer den ut med en sekser på terningen og skriver: ”… en levende legende som med myndig hånd gjorde som Tyrihans, spilte så ingen kunne la være å danse.” I juni ga han ut albumet «Secret Agent», og det er dette prosjektet han presenterer i Folken sammen med et 7-manns orkester. Publikum kan forvente seg et anstrøk av afrikansk «high life» anno Lagos 1970, en formidabel oppvisning i afrobeatens mange sjatteringer, med islett av jazz, funk, blues, rock og reggae. Når Tony Allen spiller trommer, ser det hele lekende lett ut. Han seiler av sted i et tilsynelatende behagelig tempo, uten videre effektmakeri. Men i spillet ligger en rytme og et driv som utgjør hele forskjellen. Kom og hør og dans og gyng!"

Lf
 
Topp Bunn