FOLKESKIKK

Hb 52

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2014
Antall liker
746
Torget vurderinger
10
Når man gir tilbakemelding på mottatt PM , heder det desverre at man ikke får svar .... Dette skjer også ved sendte PM på salgsannonser ??? Dersom man legger ut en salgsannonse og får PM om salg, bør 'kjøper' i alle fall få svar ??? :mad: Man kan jo se at medlemmene har vært logget inn i ettertid ...

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.705
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Tråd flyttet fra hifi generelt til kommentarer og hjelp til forum..

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Antall liker
446
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
Helt enig.
Dette har absolutt med folkeskikk å gjøre.Og man forventer at det skal være noe seriøst med kjøp og salg.
Mvh Kenneth

T

TT.

Gjest
Gjelder desverre ikke bare her inne. Gjelder i høyeste grad også på finn. Har prøvd å kontakte folk både på sms og mail og sagt at jeg ønsker å kjøpe for oppgitt pris, men får ikke engang svar, enda varen ikke er solgt. Dette har skjedd meg mange ganger. Utrolig irriterende og vitner om dårlig folkeskikk.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
16.837
Sted
Sølvbyen
Det er veldig mange i dette landet her som ikke praktiserer folkeskikk i det daglige. Bare se hvordan folk oppfører seg i trafikken. Folk oppfører seg som dyr.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Folkeskikk var noe vi hadde i gamledager. Det samme gjelder vel sunt bondevett. Stopp, denne lista kan bli lang. Vi er dyr satt ut av kontekst.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Ja sånn er det.
Hva gjør man så med det?

Be folk drite og dra?
Forsøk å vise fingeren, samtidig som du tuter hardt og sammenhengende. Funker ikke det, sveiver du ned ruta og skriker JÆVLA IDIOT for full hals. Funker ikke det heller kan du kjøpe deg ett månedskort hos Ruter.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.927
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
i DK svarer de nesten ALDRI på norske henvendelser på salgs annonser
det BURDE de.......:rolleyes:

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.740
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Når man gir tilbakemelding på mottatt PM , heder det desverre at man ikke får svar .... Dette skjer også ved sendte PM på salgsannonser ??? Dersom man legger ut en salgsannonse og får PM om salg, bør 'kjøper' i alle fall få svar ??? :mad: Man kan jo se at medlemmene har vært logget inn i ettertid ...
Tiltredes. Jeg kan vanskelig se annet enn at det hele bunner i mangel på folkeskikk.

Jeg kunne lettere forstått det dersom vi befant oss i yngre steinalder, hvor alternativene for å kommunisere var brev, telegram, eller å bestille rikstelefonsamtaler via Riksbordet hos Telegrafverket. Hvis man i det hele tatt hadde telefon, da.
Men nå, nå er det enklere enn noen gang å gi lyd fra seg; ringe, sende SMS, eller hvis telefonnummeret ikke er oppgitt, e-post eller PM. De to siste er forøvrig gratis.

Så hvorfor er det så vanskelig å svare?

Sist redigert:

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.496
Torget vurderinger
13
Driver på en del både i utleiemarkedet og med fototjenester og har en del korrespondanse på mail, sms og over telefonen og må si det er mye rare henvendelser også.

Jeg svarer konsekvent ingen som ikke levner personalia og klarer å stable ordene i riktig rekkefølge. Mine aller beste kunder er de svenske og danske både når det kommer til seriøsitet og betalinger, hvorfor det vet jeg ikke men jeg har inntrykk av at det gjelder en uskreven regel over landegrenser der høflighet er en påkrevd sak.

I mine annonser (ikke hi-fi relatert) er det gått så langt at jeg ikke ønsker leietakere under 30år dette for å filtrere ut useriøse henvendelser og slippe arbeidet med å besvare mailer det aldri blir noe av. Så kan man si jeg er vanskelig å gud vet hva men bransjen jeg driver dette i har såpass stor pågang (heldigvis) så det er kanskje ett luksusproblem.

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Antall liker
74.178
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Det var det jeg mente blitzowitz.
Det er ikke så mye å gjøre med.

Jeg angrer ordvalget i innlegg #7, og velger å slette det.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.768
Torget vurderinger
96
i DK svarer de nesten ALDRI på norske henvendelser på salgs annonser
det BURDE de.......:rolleyes:
Aldri hatt det problemet. Spørs vel hva en skal ha.
Har også alltid fått svar på hendvendelser til DK, og de har alle vært ganske så hyggelige. Kjørte til Århus og hentet en boks en gang.

Topp Bunn