Flere som skal se Star Wars - The Force Awakens i kveld?

Voff

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
1.602
Torget vurderinger
1
Filmen får bra kritikk ser jeg....

Dr Dong

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
6.043
Sted
oslo
tilgjengelig over ett eller annet på nett, eller må en ta på seg skoa?

Whiplash

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2013
Antall liker
2.081
Sted
Østfold
Torget vurderinger
4
Skal garantert se den men ikke i kveld. Stor fan av episode 4,5 og 6. Episode 1,2 og 3 var litt skuffelse for min del.

Den nye ser ut som en drøm av en film for min del. Ut fra alle trailere jeg har sett av den.

bambi

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
4.250
Sted
Nedre Eiker
Det er J.J. Abrams som har laget den, og det øker forventningene hos meg iallfall. Han har faktisk klart å få meg til å like Star Trek, eller iallfall de to siste i serien som IMO var fantastisk bra sci-fi.

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Antall liker
2.460
Torget vurderinger
29
Saklig og objektiv anmeldelse på imdb :

1/10 | vintagegal3 | 15 Dec 2015
I don't like Star Wars I didn't like this.
Worst movie ever in the Star Wars sage, do t go watch it.
What a disappointment, and let down horrible movie.
I seriously don't recommend it.
I wish I could rate it a zero, not a one So over-hyped, such a bad movie. I'm not exaggerating at all this movie is really really bad I definitely give it a 0/0
Even though I don't like any of the Star Wars this is the worst one yet. And by far too.
Waste of money 0/100

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
8.407
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
33
snotty anmelderes lave terningkast er ofte et kvalitetsstempel etter mine landemerker
kulturfiffen skal være sååå aparte og snørrhovne at almuen er helt på bærtur

Absolutt

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2013
Antall liker
173
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
7
Jeg har allerede sett den! Kl.10:00!
Faktisk en veldig gøy film syntes jeg, men noen ting som kunne vært bedre

januscp

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2012
Antall liker
294
Torget vurderinger
10
It's a must see. De tre første - altså episode 4-6 er jo kult-klassikere allerede. Her er det mye kos med god fantasi. Gleder meg til å se den siste på lørdag. Prøver 2D, har ikke best erfaring med 3D - disse plastbrillene ødelegger mye av filmopplevelsen IMO.

bambi

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
4.250
Sted
Nedre Eiker
Skal garantert se den men ikke i kveld. Stor fan av episode 4,5 og 6. Episode 1,2 og 3 var litt skuffelse for min del.

Den nye ser ut som en drøm av en film for min del. Ut fra alle trailere jeg har sett av den.
Episode 1, 2, og 3 hadde vært noe helt annet hvis vi aldri hadde blitt introdusert for JarJar Binks, og hvis de hadde hatt noen andre til å spille Anakin Skywalker. Ellers syns jeg den trilogien hadde en del bra karakterer som f.eks. Senator Palpatine og Count Dooku.

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Antall liker
2.133
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
6
Gleder meg voldsomt til filmen, star wars universet er virkelig noe stort for meg - filmene er sett utallige ganger, samt en haug med bøker i "expanded universe" er lest.

Alle seks filmene skal gjennomgåes på nytt i kinoen før jeg går på offentlig kino i romjula.

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
5.960
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Vi skal se denne på kino før jul. Krangler om 2d eller 3d, de unge liker ikke 3d, gamlefar sjøl elsker det. Kinoen her kjører begge deler.
Jeg lurer på hvor mye av handlingen George Lucas har skrevet. Han står oppført som en av fire forfattere.
Noen som vet?

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Antall liker
724
Torget vurderinger
8
Vi skal se denne på kino før jul. Krangler om 2d eller 3d, de unge liker ikke 3d, gamlefar sjøl elsker det. Kinoen her kjører begge deler.
Jeg lurer på hvor mye av handlingen George Lucas har skrevet. Han står oppført som en av fire forfattere.
Noen som vet?
Er 3d'en gjort skikkelig så er det laaangt råere enn 2d :)

TT.

Æresmedlem
Ble medlem
15.11.2007
Antall liker
21.830
Sted
X
Torget vurderinger
76
Hvis man skal se film etter terningkast og anmeldelser, ja da blir det mye smal film fra Italia, Ungarn og Burkina Faso og da i svart/hvitt. Nei, se film selv og gjør deg opp en mening etterpå.

Vebbis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2008
Antall liker
271
Torget vurderinger
1
@eddie og crusty

Er dere bare kjipe pga semantikk eller skjønner dere ikke hva han mener?

Folk får virkelig ikke mye slack her på sentralen. Alt som kan, skal kritiseres.
"Alle" veit vel at noen filmer er filmet i 3d mens andre er konvertert fra 2d til 3d.

Falsk 3d er selvsagt ment som konvertert fra 2d til 3d.

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Antall liker
724
Torget vurderinger
8
@eddie og crusty

Folk får virkelig ikke mye slack her på sentralen. Alt som kan, skal kritiseres.
"Alle" veit vel at noen filmer er filmet i 3d mens andre er konvertert fra 2d til 3d.

Den forstod jeg faktisk ikke da jeg tok det som en selvfølge at en av verdens dyreste og mest forventningsfullle film med verdenspremiere i slutten av 2015 var filmet i "ekte" 3d

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
815
Torget vurderinger
9
@eddie og crusty

Den forstod jeg faktisk ikke da jeg tok det som en selvfølge at en av verdens dyreste og mest forventningsfullle film med verdenspremiere i slutten av 2015 var filmet i "ekte" 3d
3D er jo bare en gimmick og ingen selvfølge at alle velger.
Viktigere å prioritere filming i 2D og 8k eller bedre oppløsning med HDR..

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Antall liker
724
Torget vurderinger
8
Det må du få lov til og synes. Har 100" og pj samt en 75" tv og enkelte filmer er en stor nedtur i 2D etter og ha sett 3D :)

nøtteliten

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.11.2015
Antall liker
10
Sted
os
Eddie1 kan du nevne 4-5 filmer som er nedtur i 2d? Eneste filmen som jeg har likt til nå i 3d er Gravity, men det er ingen nedtur å se den i 2d.

D

Desillusjonert

Guest
Dagbladet gir den terningkast 3. Ikke at jeg tar akkurat det særlig seriøst etter å ha lest anmeldelsen, men. Jeg gleder meg til å få sett den, men det blir ikke i kveld.

Anmeldelse: �Star Wars: The Force Awakens� - kultur - Dagbladet.no
Såvidt jeg har skjønt utifra debbatter og snakk, så er denne Kielland viden kjent for å ikke like slike filmer. Jeg stoler mye mere på NRK's Birger Vestmo, som jeg til nå aldri har vært uenig med i anmeldsene. Men det er selvsagt min smak vi snakker om da. Finnes sikkert noen som er enig med Kielland også. Men å la noen som egentlig ikke liker Sci Fi se og anmelde slike filmer, faller litt på sin egen urimelighet...

bambi

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
4.250
Sted
Nedre Eiker
Dagbladet gir den terningkast 3. Ikke at jeg tar akkurat det særlig seriøst etter å ha lest anmeldelsen, men. Jeg gleder meg til å få sett den, men det blir ikke i kveld.

Anmeldelse: �Star Wars: The Force Awakens� - kultur - Dagbladet.no
Såvidt jeg har skjønt utifra debbatter og snakk, så er denne Kielland viden kjent for å ikke like slike filmer. Jeg stoler mye mere på NRK's Birger Vestmo, som jeg til nå aldri har vært uenig med i anmeldsene. Men det er selvsagt min smak vi snakker om da. Finnes sikkert noen som er enig med Kielland også. Men å la noen som egentlig ikke liker Sci Fi se og anmelde slike filmer, faller litt på sin egen urimelighet...
Er ganske enig, Kielland virker ikke som rett person til å anmelde filmer som dette. Det han skriver virker ganske pretensiøst og har lite med hvordan jeg eller kanskje også "folk flest" tenker når vi ser en film. Ser også at Birger Vestmo gir filmen terningkast 6, og stoler nok mer på han.

Men anmeldelser betyr faktisk fuck-all på filmer som det her, jeg ser dem som regel uansett og danner min egen mening.

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Antall liker
1.727
Sted
Horten
@eddie og crusty

Ta det helt med ro. Det var bare en spøk. Det her faktisk ikke alle her på hfs som bare er ute etter å krangle.

Topp Bunn