Fjong Original CD-spiller! Noen som har'n?

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Fy fader! Kineserne kan virkelig lage flotte produkter.

Den setter jeg på lista over kandidater.
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Er det en... badevekt?
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.272
Antall liker
226
Torget vurderinger
1
Litt spesiell.... æhhh.. vet ikke helt :-/

Destiny.. :)
 
K

kathrine

Gjest
Derfor jeg liker den, litt spesiell. ;)
Hei!
Enig med deg!

Hvorfor skal nesten all Hi.Fi pakkes inn i standard design og kasser.

Ta bare lille Cyrus, den er liten ,nett men har vel absolutt ingenting å frykte når det kommer til innmat og lydkvalitet! ;D

Vh
S
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.272
Antall liker
418
Jeg syntes den så tøff ut på bildet, men jeg hadde ikke turt å sette den på gulvet på badet ;D
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Kan til nød ligne litt på Ancient Audio sin Lector ?

/jan
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Kan til nød ligne litt på Ancient Audio sin Lector ?

/jan
En fornærmelse mot Ancient. Ligner mer på en mellomting mellom en badevekt og understellet til en flyterigg.
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Fy fader! Kineserne kan virkelig lage flotte produkter.

Den setter jeg på lista over kandidater.
Av bildet så ser det nesten ut som de har plassert cd-spilleren under et bord. Kan det være forklaringen?
Uten det hvitfargete tøysetullet så er jo spilleren pen den.
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
Looks like a million, sounds like a buck..............
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Er det top-loader eller?
Tror du vil få mye for penga, men har ikke hørt den.
Vet imidlertid at en rimeligere Original-spiller har fått ok omtale (den sølvblanke, tror den heter 2008...)
Er overbevist om at vi i fremtiden vil få veeeldig mye hifi-snadder fra midtens rike! ;D
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Har vel latt øynene mine sett lang styggere ting. Dette er jo en cd-spiller som jeg lett kunne levd med.

MVH
 

123

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Innlegg
226
Antall liker
0
styggere enn dette blir det ikke:
 
Z

Zomby_Woof

Gjest


Fin å se på.

Men, som alle vet, det viktigste med en badevekt er at den viser fordelaktige tall når man står på den.

;D
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
3.333
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Endelig et kinesisk prudukt uten store mengder blå dioder, plexiglass og gulldetaljer.

Spørs vel hvordan den spiller musikk?
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Endelig et kinesisk prudukt uten store mengder blå dioder, plexiglass og gulldetaljer.

Spørs vel hvordan den spiller musikk?

Bra spørsmål, faktisk det viktigste.
Hvordan spiller den?
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Kan ikke avholde meg fra en kommentar til alle dere som fordømmer det litt andeledes utseende;

Står det Krell, Musical Fidelity etc på logoen, så er slike detaljer tøfft-macho-osv
Kommer det fra Kina så er det "Bling" og "Harry".

Personlig foretrekker jeg enkle "boxer" der "form follows function", men jeg mener nå at vi skal sette pris på at det finnes et mangfold.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
for min del spiller det absolutt ingen rolle hva det står på fronten av et hifi-produkt. spiller det bra, ja da spiller det bra, okkesom..........
MEN; synes ikke shanlingen ser direkte lekker ut, lyden vet jeg nada om. bør jo være bra, for prisen er relativt høy!
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
For meg er det det samme hvordan et produkt ser ut, så lenge jeg liker hva det gjør med musikkreproduksjonen.
Men meninger om utseende har jeg alikevel ::)

Jeg synes foreks. denne går kineserne en høy gang når det gjelder "glimmer" :



Har sett andre bilder der en ser at overflaten er rimelig "shiny"

Men bevares, om noen kom bærende inn her med denne, hadde jeg ikke lagt meg på magen og nektet ;)
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Alle burde ha en slik "kasse" som vist ovenfor.  Helt ideell for å spare rørene og slikt når høytalere skal spilles inn! ;D

Hmm ............. men ved ettertanke brenner jeg heller 1/6 av levetiden på et sett el34 til en 1000-lapp......... ;)
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Dere er noen rare skapninger, kjære hifinerder. ;)

Allerede på det tredje innlegget begynner man å rakke ned på, og latterliggjøre utseendet på spilleren. Og det fortsetter ganske lenge, før tråden går over til å handle om "andre stygge ting".

Det er ingen som har svart på det tråden egentlig handler om - Om det er noen som har prøvd spilleren. Noe som kunne vært ganske interessant å høre om for de som kunne tenke seg å kanskje kjøpe dingsen.
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Dere er noen rare skapninger, kjære hifinerder. ;)

Allerede på det tredje innlegget begynner man å rakke ned på, og latterliggjøre utseendet på spilleren. Og det fortsetter ganske lenge, før tråden går over til å handle om "andre stygge ting".

Det er ingen som har svart på det tråden egentlig handler om - Om det er noen som har prøvd spilleren. Noe som kunne vært ganske interessant å høre om for de som kunne tenke seg å kanskje kjøpe dingsen.
Noen må jo være den første;
Siden du har fattet interesse, blir det deg denne gangen!

Vi ser fram til å lese om dine inntrykk om et par-tre mnd.
Riktig god påske :)
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Dere er noen rare skapninger, kjære hifinerder. ;)

Allerede på det tredje innlegget begynner man å rakke ned på, og latterliggjøre utseendet på spilleren. Og det fortsetter ganske lenge, før tråden går over til å handle om "andre stygge ting".

Det er ingen som har svart på det tråden egentlig handler om - Om det er noen som har prøvd spilleren. Noe som kunne vært ganske interessant å høre om for de som kunne tenke seg å kanskje kjøpe dingsen.
Vel, du la nå selv opp til det ved å kalle denne badevekta "fjong" - hva nå det betyr. God påske :)
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Vel, du la nå selv opp til det ved å kalle denne badevekta "fjong" - hva nå det betyr. God påske :)
"Fjong" er da et flott uttrykk, er det ikke det da? Jeg er ganske sikker på at de aller fleste vet veldig godt hva det betyr. ;)
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
"Fjong" er da et flott uttrykk, er det ikke det da? Jeg er ganske sikker på at de aller fleste vet veldig godt hva det betyr. ;)
Fjong betyr flott så vidt jeg vet. ;)
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Fjong betyr flott så vidt jeg vet. ;)
Betyr ikke "å fjonge seg" å jåle seg opp da. Altså litt for mye av det gode?  \ ;) ;) ;) ;) ;)/
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Betyr ikke "å fjonge seg" å jåle seg opp da. Altså litt for mye av det gode?  \ ;) ;) ;) ;) ;)/
Nja.. Det er vel mer i retning av "flott" og "elegant". Men det kan godt hende at andre får andre tanker av det ordet. Men det er heldigvis jeg som har rett.
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Noen må jo være den første;
Siden du har fattet interesse, blir det deg denne gangen!

Vi ser fram til å lese om dine inntrykk om et par-tre mnd.
Riktig god påske :)
Vi får se da vettø. Det blir nok ikke før om tidligst et par mnd i så tilfelle. Ække nok schpenn på konton for tida.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Nja.. Det er vel mer i retning av "flott" og "elegant". Men det kan godt hende at andre får andre tanker av det ordet. Men det er heldigvis jeg som har rett.
O.t.
Som ikke helt kultivert nordlening så må jeg innrømme at min forståelse av «fjong» ligger nærmere «toriamos». «Fjonge vestkantfruer» f.eks. ser jeg på som omvandrende eksempler på at det ikke finnes noen korelasjon mellom penger og «god smak», i ekstreme tilfeller så syns jeg faktisk det er noe horete over det, som ikke alltid er veldig langt unna ... eh ... men dette er semantikk og det kan det bli unødig lange tråder av her på berget, så jeg lar det være .... uten at forrannevnte sier noen ting som helst om hvordan jeg oppfatter nevnte CD-spiller, jeg tror faktisk jeg synes den er litt tøff, selv om den likner på en Høi-Røv-hybelkomfyr, særlig sammenliknet med mye av glitteret som kommer fra det fjerne østen for tida.

mvh
KJ
 
Topp Bunn