First Watt F6 byggetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MadsBje

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2017
    Innlegg
    194
    Antall liker
    537
    Torget vurderinger
    4
    @MadsBje hvordan går F6 bygget. Har du fått tested dem? Jeg er meget glad for mine F6. Bruker dem daglig i stue anlegget (kone anl.) sammen med B1Korg forforsterker.
    Hei
    Det har stått litt stille med byggingen den siste tiden. Jeg venter på en del , "Barrier strip, 4 contact" som er utsolgt over alt. Siste melding var vel at den skulle sendes i midten av mai. Kunne sikket bare brukt en rekke med sukkerbiter av en annen variant og blitt ferdig med det men..
    Jeg har også et Korg Nutube B1 KIt som skal bygges og som blir forforsterkeren som skal brukes sammen med F6.
    Jeg ser frem til å få lyd settet.
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    161
    Antall liker
    406
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Vurderer en brukt f5 turbo. Vil den ha nok juice til mine Marten Bird på 89 dB og er d noen som vet om det er nok gain på en PS Audio BHK Signaturepre? las det her og ble usikker, men finner ikke ut noe om gain på pre (nybegynner)..

    The F5 brings the Nelson Pass sonics explored in the present FirstWatt range to 25wpc needers with enough gumption for 2 ohms. Be aware though that 15dB of amplifier gain isn't very much. To serve up 90dB speakers in style, you'll want 20 - 25dB in your preamp
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    916
    Sted
    Alver
    Vurderer en brukt f5 turbo. Vil den ha nok juice til mine Marten Bird på 89 dB og er d noen som vet om det er nok gain på en PS Audio BHK Signaturepre? las det her og ble usikker, men finner ikke ut noe om gain på pre (nybegynner)..

    The F5 brings the Nelson Pass sonics explored in the present FirstWatt range to 25wpc needers with enough gumption for 2 ohms. Be aware though that 15dB of amplifier gain isn't very much. To serve up 90dB speakers in style, you'll want 20 - 25dB in your preamp
    Hei :),
    Sjekk ut denne linken som er til DiYaudio Store - US, der finner du mye info om F5T, da den kan lages i fleire versjoner som 50W eller 100W. Det er F5 som er på 25W.
    Og der er flere linker til diskusjonsforum på DIYAudio.com sitt forum.
    Lykke til 😎
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    161
    Antall liker
    406
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Den jeg ser på er på 50 watt (turboversjonen). Det jeg ikke finner ut er gain på min PS Audio BHK Signature preamp.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn