First Music audio

hifossen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.01.2005
Innlegg
52
Antall liker
0
Har noen set på konstruksjonen til FMA Passiv Magnetic Preamp? mulig å bygge noe sånt selv? kom med innspill da vel ;)

mvh
sindre
 
T

tst

Gjest
Hei, jeg har en hjemmebygd lik denne hjemme og prøver nå, og dette er meget bra. Den er bygd av Whistler, og han kan du kontakte og få greie på vilke deler som behøves. Han skal bygge en med fjernkontroll også.
 

Vedlegg

hifossen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.01.2005
Innlegg
52
Antall liker
0
Hei Tst.
hvordan får jeg tak i whistler ???

mvh
sindre
 

Vedlegg

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.823
Antall liker
610
Sindre,
Pre-ampen som du omtaler, er basert på trafoer fra engelske S&B.
Den som "TST" låner av meg, og som jeg selv har bygd, er basert på trafoer fra sveitsiske Audio Consulting.
Det finnes flere firmaer som selger kit, trafoer etc. for DIY av denne typen preamper. Gjør et søk på nettet på f.eks. "TVC" (transformer volume control) så vil du sikkert få opp en rekke linker. Dersom du ønsker en billig inngangsbillett er f.eks. en brukt Django (prøv Hifi Guiden på Hamar) et godt tips.
TVC-preamper fungerer ofte ypperlig sammen med single-ended effektforsterkere under forutsetning av at du ellers har nok gain i kjeden. (Det har man som regel.)

Mail meg på whistler@pageone.no hvis du evt. har spørsmål.
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Det kommer helt an på hvor langt du vil trekke dette.
I siste HIFI+ som du finner i hylla på Narvesen omtales en passiv pre med S&B trafoer.

Det ER er minus med alle TVC'er. Det er at impedansen (inngangsmotstanden) vil endre seg når du justerer volumet. En godt laget TVC vil være bygget slik at dette ikke blir helt galt, men har du en sær og følsom kilde, kan det slå uheldig ut.

Stevens & Billington er en av de som har holdt på lenge med TVC'er og lager sine trafoer på en slik måte at de skal fungere best mulig med de fleste kilder. Likevel kan mismatch oppstå.
Du finner masse info, linker og downloads vedr. S&B TVC på www.bentaudio.com

Et annet firma som leverer TVC er http://www.promitheusaudio.com/frontpage.html
Dette er østen-produkter, med dertil hyggelige priser. Jeg har ingen formening om kvalitetet, men dersom de holder hva de lover, så er det et kupp. Et ferdig kit koster vel rundt $260.

Til sammenlingning kom mine S&B TVC'er + to Shalco velgere på rundt 6K inkl. frakt og mva.

Send gjerne mail eller PM om du lurer på noe.

Til orientering så selger jeg ikke noe som helst......
 
Topp Bunn