First House

Stein 99

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2009
Innlegg
1.621
Antall liker
931
Det er noe betenkelig at erfarne politikere med lang erfaring fra storting og regjering og annen tjeneste i diverse departementer, forlater sin politiske gjerning og går over til høyt prisede rådgivingstjenester for næringslivet m.m.
Derfor er det en karantene-tid for slike personer men jeg tror den er for kort. (1 år)
Spesielt suspekt er det når Ap-politikere og sosialister går inn i dette.
Jeg kan nok også se fordeler her, ved at våre bedrifter kan ha nytte av god rådgiving og døråpning mot internasjonalt kontaktnett etc.
Men likevel, det fortoner seg litt kvalmt, etter min smak.
 
V

vredensgnag

Gjest
Hvorfor er det spesielt suspekt at Ap-politikere og sosialister gjør dette? Forresten, er det sosialister i First House, eller tenkte du på sosialdemokrater?
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.000
Antall liker
6.219
Det er da kjekt at politikere får seg jobb også. Det viser at det er håp for alle.
 

Stein 99

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2009
Innlegg
1.621
Antall liker
931
Fordi jeg tror det er i grenseland for deres ideologi og det er et diskutabelt problem som flere er opptatt av.
Sosialdemokrater og sosialister, vel, for meg er den forskjellen ganske marginal og de regjerer også sammen i harmoni.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.000
Antall liker
6.219
Sosialdemokratiet er også sosialister, bare ikke like gærne.
 

Stein 99

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2009
Innlegg
1.621
Antall liker
931
Det er da kjekt at politikere får seg jobb også. Det viser at det er håp for alle


Ja, i den grad det kan kalles en jobb.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.523
Antall liker
7.851
Torget vurderinger
0
Hva annet kan man sette dem til da? De har jo i utgangspunktet vist at de er ubrukelige i arbeidslivet ved å velge en slik "politikerkarriere". Det må da være bedre at de får noen andre enn NAV til å betale dem penger til livsopphold? Hva angår ideologi og "krasj" i den sammenheng så er nok politikere like glade i penger som alle andre, helt uavhengig av politisk ståsted. Og de er jo vant til å "gå på akkord" med samvittigheten ( i den grad de har noen ) fra sitt politiske virke så det bør nok ikke være noe stort problem!

Problemet er ikke hva politikere gjør etterpå eller hvilken farge de har. Vårt problem er at de aller fleste av dem ikke har noe som ligner på arbeidserfaring
fra "det virkelige livet". Jeg regner ikke det å jobbe som partsekretær og slikt som arbeidserfaring!:rolleyes:
 
Topp Bunn