Fins det et liv etter Rohmann?

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.351
Antall liker
10.981
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Så skjedde det som ikke skulle skje. Min bedre halvdels erme hektet seg fast i PU og cantilever knakk. Ortofon tilbyr meg en "reparasjon" av PU, for 650€. I praksis betyr det en helt ny Rohmann i mitt gamle shell. Ingen dårlig deal, men hvilke alternativer har jeg inntil samme prisnivå?
Spilleren er en Clearaudio Solution, Satisfy arm, og Trichord Diablo Riaa.
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.083
Antall liker
1.063
Torget vurderinger
10
Jeg har hatt Rohmann og likte den veldig godt, bedre enn Cadenza Bronze som ble anskaffet noe senere. Etter min smak tror jeg det blir vanskelig å finne mange gode alternativer til den prisen.
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.954
Antall liker
28.013
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Så skjedde det som ikke skulle skje. Min bedre halvdels erme hektet seg fast i PU og cantilever knakk. Ortofon tilbyr meg en "reparasjon" av PU, for 650€. I praksis betyr det en helt ny Rohmann i mitt gamle shell. Ingen dårlig deal, men hvilke alternativer har jeg inntil samme prisnivå?
Ha! Har opplevd nøyaktig det samme med min Rohmann, dessverre/heldigvis kan jeg bare skylde på min egen klønethet.

Den er så godt som verdiløs i nåværende tlstand, det blir nok en tur til Danmark.....

/ Morten
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Vel, jeg hadde motsatt opplevelse.
Etter å ha slitt ut 2 stk. Rohmann prøver jeg en Kontrapunkt C.
Jeg synes den pickupen har mere detaljer, bedre dynamikk og ikke denne "varmen" som Rohmannen har.
Denne varmen kan maskere detaljer.
Mere analytisk, med andre ord, mere i min smak.
Siden kjøpte jeg meg Windfeld, men om det spiller bedre en kontrapunkt C er jeg ikke så sikker på.

Men her snakker vi om smak og behag.....
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.351
Antall liker
10.981
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Jeg fikk kontakt med en kar som fikk liv i Rohmann igjen for mye mindre penger enn det Ortofon skulle hatt; ny cantilever og shibata nål. Spiller bra!
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.504
Antall liker
8.042
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Jeg ville enten sendt den tilbake til Ortofon, eller til SoundSmith for re-build. $450 for boron cantilever og line contact nål gjorde underverker for min Audio-Technica AT-OC10.
 
Topp Bunn