Finnes sonefri Blueray?

Gunzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.08.2003
Innlegg
1.027
Antall liker
889
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Sikkert et dumt spørsmål for dere storbrukere av BlueRay-spillere der ute, men jeg skal kjøpe ny, og må ha sonefri avspilling av DVD på denne spilleren.
Ganske enkelt av den grunn at jeg ønsker å kvitte meg med den billigste BlueRay Samsung jeg kjøpte for 4 år siden, og den 12 år gamle DVD spilleren jeg nå har stående kun for å kunne spille amerikanske DVD'er.

Det må da finnes en maskin som gjør alt jeg trenger, spiller BlueRay og DVD uansett sone? Jeg har rett og slett ikke tid til å tråle alle nettsidene til Elkjøp og de andre elektronikkmarkedene. Dette trenger ikke være noen supermaskin, jeg tenker funksjonalitet, og jeg finner kvaliteten mer enn god nok på de fleste spillerene jeg har sett i konsument segmentet.

Hva skal jeg ha?
:)

Gunzi
 
S

Smorte24

Gjest
Gunzi skrev:
Sikkert et dumt spørsmål for dere storbrukere av BlueRay-spillere der ute, men jeg skal kjøpe ny, og må ha sonefri avspilling av DVD på denne spilleren.
Ganske enkelt av den grunn at jeg ønsker å kvitte meg med den billigste BlueRay Samsung jeg kjøpte for 4 år siden, og den 12 år gamle DVD spilleren jeg nå har stående kun for å kunne spille amerikanske DVD'er.

Det må da finnes en maskin som gjør alt jeg trenger, spiller BlueRay og DVD uansett sone? Jeg har rett og slett ikke tid til å tråle alle nettsidene til Elkjøp og de andre elektronikkmarkedene. Dette trenger ikke være noen supermaskin, jeg tenker funksjonalitet, og jeg finner kvaliteten mer enn god nok på de fleste spillerene jeg har sett i konsument segmentet.

Hva skal jeg ha?
:)

Gunzi
Oppo 93 eu er vel sonefri, den koster litt da.

http://www.oslohificenter.no/produk...age=flypage.tpl&product_id=1020&category_id=5
 
N

nb

Gjest
Tipper utvalget er større om du kun trenger sonefri DVD og ikke sonefri BR. Sistnevnte er det ikke så mange som har, men mener at det finnes en del BR-spillere som kan gjøres sonefri på DVD.

Sonefri BR er kjekt å ha, men langtfra noe must siden mye av materialet er sonefritt i utgangspunktet.

Har dog ingen konkrete tips å komme med utover Oppo som jeg selv har, men den er som nenvt ikke av de rimeligste. Kanskje om du finner den gamle modellen brukt, men jeg har ikke sett så mange av sorten til salgs.
 

Gunzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.08.2003
Innlegg
1.027
Antall liker
889
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Oppo BDP-93EU er et godt tips, og såvidt innenfor det som vel må kalles konsumentprising på slikt produkt.

Det er altså sonefri DVD som er et must på ny spiller, ikke sonefri BlueRay. Det dreier seg om min egen nødvendige kompabilitet bakover i en stor DVD samling.

nb, hvordan oppfører Opo'en seg? Rask ved igangsetting, går den i frys, må den restartes dersom den ikke finner ut hva du forer den med?
Testene jeg har lest har stort sett bare forholdt seg til det tekniske og ikke det brukermessige.
 
N

nb

Gjest
Gunzi skrev:
nb, hvordan oppfører Opo'en seg? Rask ved igangsetting, går den i frys, må den restartes dersom den ikke finner ut hva du forer den med?
Testene jeg har lest har stort sett bare forholdt seg til det tekniske og ikke det brukermessige.
I min bok eksemplarisk utover en ting, men den er til gjengeld ganske irriterende for meg: Responstiden på fjernkontrollen er altfor dårlig av en eller annen for meg uforståelig grunn. Det skjer ganske ofte at jeg ikke er sikker på om spilleren har fått med seg at jeg har trykket på en knapp.

Starter kjapt, har aldri gått i frys som jeg kan huske. Siden jeg har baby i huset har den dog stoppet på enkelte DVDer, men det kan neppe lastes Oppo for å si det slik...

Du kommer for øvrig til å elske den gule knappen på fjernkontrollen - lar deg hoppe over alt det dillet om piratkopiering etc før filmen starter og som det egentlig ikke går an å hoppe over.

Min Oppo er permanent sonefri på DVD mens BR-sone må velges når man starter opp. Men har du satt den til f.eks. europeisk sone på BR så står den der helt til du aktivt velger noe annet, så ikke noe som må gjøres hver gang du skal se en BR-tittel.
 
Topp Bunn