Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.487
    Antall liker
    8.014
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Ekte hyllevare fra Kina med andre ord, inkludert den ikke uvanlige feilstavede brandingen. Jeg har en veldig lik en på vei i posten selv, til 150 kroner eller så.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.561
    Antall liker
    3.099
    Sted
    Oslo
    Siden vi er inne på det: Det står advarsel om at man ikke skal "remove cover (or back)". Tatt designet i betraktningen er jeg glad for at de advarer mot å ta bort baksiden. Ellers kunne jeg falt for fristelsen til å ta frem en sag.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.413
    Med en slik boks blir man nok ansett for å være en som virkelig har peiling på stereo......av folk flest. Naboene blir mektig imponerte og da er vel mye av hensikten oppnådd.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Mangler bare no knakende gode tester med høy wowfaktor for å bli skikkelig overbevist her kjenner jeg...
    gud bedre.....
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.305
    Torget vurderinger
    49
    Regner med de setter ny avanse rekord med den.
    Kan den ha kostet mer en 50kr og produsere?
    Noen som vet veili pris?
    Veili pris = Veiledende idiot pris
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.413
    Husk at den blir levert med orange sikringer. Og en helt fantastisk nettkabel.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.822
    Antall liker
    38.491
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Vi får nok hørt hvilken opptur det blir med denne saken, det er jo noe stykker her inne som kommer til å kaste seg over denne boxen :(

    mvh
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.487
    Antall liker
    8.014
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Regner med de setter ny avanse rekord med den.
    Kan den ha kostet mer en 50kr og produsere?
    Noen som vet veili pris?
    Veili pris = Veiledende idiot pris

    Ved nærmere ettersyn kostet den jeg har på vei 112 + litt frakt. Det er 5-veis 1GB switch som også selges i vestlige sjapper for 4-5 ganger prisen. Lokal kinesisk pris er sikkert det halve, eller mindre, engros-pris fra produsent sikkert det halve igjen og faktisk produksjonskost.....kanskje så mye som en tier, kanskje noe mindre.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.305
    Torget vurderinger
    49
    Ved nærmere ettersyn kostet den jeg har på vei 112 + litt frakt. Det er 5-veis 1GB switch som også selges i vestlige sjapper for 4-5 ganger prisen. Lokal kinesisk pris er sikkert det halve, eller mindre, engros-pris fra produsent sikkert det halve igjen og faktisk produksjonskost.....kanskje så mye som en tier, kanskje noe mindre.
    Post bilde når du får den for og se om det er likheter med Psykedelisk search sin.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.487
    Antall liker
    8.014
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Vel, 100% lik er den ikke utvendig, men svært ofte får man jo nøyaktig samme innmat plassert i forskjellig kosmetikk. Og kosmetikk og navn er jo det som i all hovedsak bestemmer prisen, siden innmaten i praksis er gratis.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.561
    Antall liker
    3.099
    Sted
    Oslo
    Vel, 100% lik er den ikke utvendig, men svært ofte får man jo nøyaktig samme innmat plassert i forskjellig kosmetikk. Og kosmetikk og navn er jo det som i all hovedsak bestemmer prisen, siden innmaten i praksis er gratis.
    Men uten korrekturlesing.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.487
    Antall liker
    8.014
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Kanskje korrekturlesning innebar ekstra kost og dermed ville være for inngripende i forhold til den ønskede avansen.
     

    Svenna70

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.03.2014
    Innlegg
    84
    Antall liker
    80
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    4
    Steike, må bytte ut minnebrikkene i alle enheter tydligvis
    Vis vedlegget 725484

    Har egentlig hatt en formening om at internett har betydd mye bra for folkeopplysningen når det gjelder audio. Spesielt at mye vås som har kommet fra pressen og produsenter er tydelig blitt motsagt og motbevist.

    Er nå usikker da kanskje enda mer rart kommer fram overalt.
    Hvor i all verden finner du dette? Det kan jo ikke være ekte.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    Kanskje korrekturlesning innebar ekstra kost og dermed ville være for inngripende i forhold til den ønskede avansen.
    Kanskje den låter bedre med skrivefeil? Umulig å vite uten å ha testet selv.
     
    Sist redigert:

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Kommer an på om typoen er lakket på med Stealthy maling eller lazergravert. Smooth operator......
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.413
    Eller at de har funnet opp en ny dings? Det er en swtich, ikke en switch? Bah, dere har ikke greie på high-end. Dårer.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.433
    Antall liker
    35.223
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Tja, jeg har heller ikke hørt om denne Harry Peirson som de siterer i reklamen:
    To quote the late great Harry Peirson of the Absolute Sound, “The best way to enjoy digital is to not listen to analog,” and in many respects, we agree.
    Harry Pearson hadde derimot noe med TAS å gjøre i sin tid.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det meste som vises her får selvfølgelig velfortjent tyn. Det er nå likevel litt sørgelig at det alltid er gjengangerne som skriver når det er noe de kan dra ned i sølen, istedenfor å skrive om de positive ting ved hobbyen. Men for all del, vi har alle forskjellig tilnærming 😊
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Like sikkert som at man kul umulig kan oppskryte noe en ikke har hørt like lite som man også can drag it (noe en ikke har hørt) into the mødd ..... nevnte noen the mØdd club.... eh well, well, ó, neiwell.

    HoWW-EV-Er.... det er vel noen kompetanseforklarte på dette forumet som vites-vet at datastrømmen i en slik dingedupp ikke muligvis kan crunche lyd i D cyber highway.....
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.866
    Antall liker
    13.731
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det meste som vises her får selvfølgelig velfortjent tyn. Det er nå likevel litt sørgelig at det alltid er gjengangerne som skriver når det er noe de kan dra ned i sølen, istedenfor å skrive om de positive ting ved hobbyen. Men for all del, vi har alle forskjellig tilnærming 😊
    Hvor vanskelig er det å forstå hva denne tråden handler om?
    Et hint kan være å lese overskriften.
    Å slenge dritt er en av fundamentene for HFS, les litt dine egne innlegg og se hva som skaper latter og glede.
    Kjekling er en greie her inne, sånn har det vært lenge, typ alltid. Virker som det er helt greit til det er ens egen pung som får smekk?

    Tråden var kjempemorsom den, som så mye annet som harselerer med ting og tang.
    Dagens tips: Ikke gå inn på de trådene som du vet gjør deg trist og lei.
    Et tips til i samme slengen: Ikke skriv i de trådene, hvis du ikke ønsker å bidra til å holde liv i dem.

    Her inne hører MAMA deg ikke. Det finnes andre tråder som passer bedre.

    Skjermbilde.JPG
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.911
    Antall liker
    11.300
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Litt enig med Karmana, - men bare litt.... Problemet er at andelen regelrett humbug er såpass sterkt økende at det vel strengt tatt ikke kan fortsette upåtalt.....
    Det var nå kun et tidsspørsmål før noen skulle markedsføre "audiofile" rambrikker, nettverkskabel, switcher osv.... Utover digitale dingser som "alle" med litt mer enn grunnleggende kunnskap skjønner umulig kan ha innvirkning på lyd. Jeg har arbeidd med PCM og digitale målinger og media hele mitt yrkesaktive liv, - målinger hvor krav til oppløsning og nøyaktig reproduksjon er minst like store som for audio.... da blir det merkelig utover det hinsidige, at ikke disse "andre" miljøene opplever samme problemer som de "audiofile".......
    Men - det var nå et nytt medlem som kom inn her i vinter, med en bombastisk uttalelse om at "Jeg hører forskjell på absolutt alt!!! "....... Et slik hørsel bør vel være gjenstand for egen forskning.... :cool:
    At noen mener og påstår at de hører forskjell på det meste, er greit nok for meg, men problemet blir misjoneringen av absurde gadgets for andre medlemmer som ledes til å tro at dingseriet i seg selv er veien til et slags audiofilt nirvana.....
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.866
    Antall liker
    13.731
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg også er litt enig, @Aurora 👍
    Dessuten tenker jeg at denne harseleringen, når den omhandler det villeste, kan være med på å vise at vi er enige om mye her inne. Uenighetene handlet mest om det i grenseland, ikke ytterpunktene.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.909
    Antall liker
    1.916
    Sted
    Sortland
    Ren idioti er ok om mange nok syns det er ok?:rolleyes:

    Nei - oppfører man seg som en idiot må man tåle at det blir påtalt. o_O

    Men - for all del; tror du et virker så betal gjerne det du tror det er verdt.

    Men; ikke bli irritert over at andre mener du kaster pengene i dass.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.342
    Sted
    Østfold
    Mange leser på sentralen for å finne konkret veiledning. Da er denne tråden en av de nyttigste på hele forumet. Ikke bare får de veiledning i hva og hvem man bør holde bankkortet langt unna, men man får også masse informasjon om hvem av bidragsyterne her inne som er minst kritiske til hva de anbefaler.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.226
    Antall liker
    9.462
    Torget vurderinger
    2
    Det meste som vises her får selvfølgelig velfortjent tyn. Det er nå likevel litt sørgelig at det alltid er gjengangerne som skriver når det er noe de kan dra ned i sølen, istedenfor å skrive om de positive ting ved hobbyen. Men for all del, vi har alle forskjellig tilnærming 😊
    Det bør da være positivt å skrive negativt om svindel. At noen «troende» forviller seg til denne tråden tyder på guts eller meget sterk overbevisning .
    Kan forresten nevne at jeg kjører DAC som slave fra streamer og opplevde en dag at lyden ble nedre da jeg satte da jeg satte DAC til master og 96k . Spurte leverandøren om som svarte at det bare kunne gjøre lyden dårligere med fare for støy og artifakter og dropouts. Så nå syns jeg det er vanskeligere å høre forskjell. Merkelige greier dette…
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.561
    Antall liker
    3.099
    Sted
    Oslo
    Kanskje den låter bedre med skrivefeil? Umulig å vite uten å ha testet selv.
    Jeg ser for meg prøvelytting til dingser med alle mulige varianter av feilstaving. Da blir det fort dyrt.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.325
    Antall liker
    8.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Alt av "dingser" som koster det hvite ut av øye, holder jeg meg langt unna.
     
    • Liker
    Reaksjoner: gwh

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.433
    Antall liker
    35.223
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ser for meg prøvelytting til dingser med alle mulige varianter av feilstaving. Da blir det fort dyrt.
    Kanskje en parallell til de som gjør fler kompileringer av samme kildekode til FPGA og påstår at de «lytter seg frem til hvilken som låter best»: Kjøre spell check flere ganger på samme fil for teksting av kabinett og printkort, og så lytte seg frem til hvilken versjon av stavekontrollen som låter best. Må ikke bruke Word v.16.35, for den låter pyton. Nei, man må spore opp en antikk New Old Stock-utgave av RightWriter for Windows95 for at det skal bli vellydende staving. Koster selvfølgelig litt mer, bare tenk på hvor sjeldne de kopiene er og hvor mye tid som går med til å lytte seg frem til eksakt riktig stavekontrollprogram.

    Svaret på spørsmålet i trådtittelen er jo åpenbart et krystallklart nei, så hvorfor ikke?
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Jeg har testet å boote opp mediasenter PC'en min til forskjellige tidspunker på døgnet. Når jeg starter den om natta (når det visstnok er mindre "støy" på nettet.. sies det) låter den best. Midt på dagen blir bare helt stress, ikke sant? Og sånn går nu dagan..... :cool:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser det har kommet noen «svar» på mitt innlegg. For å gjøre det helt klart, som jeg trodde gikk frem av innlegget, jeg synes denne tråden er opplysende og helt på sin plass, og selvfølgelig er det også helt på sin plass å harselere over produkter og priser som er hinsides vitenskap og normale priskalkyler.

    Poenget mitt var at det stort sett er de samme nickene som dukker opp når det legges ut en tråd med negativt fokus, eller man ønsker/ser behov for å vri tråder i negativ retning. Etter mitt syn er det en del som burde ha litt mer balanse mellom positivt og negativt fokus når de ytrer seg. Dette da for mye negativt fokus medfører forsuring av vår lille andedam.

    Innlegget mitt hadde nok vært mer passende i en annen tråd, men en god ting kan som kjent ikke sies for ofte 😄
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.149
    Antall liker
    4.307
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje en parallell til de som gjør fler kompileringer av samme kildekode til FPGA og påstår at de «lytter seg frem til hvilken som låter best»: Kjøre spell check flere ganger på samme fil for teksting av kabinett og printkort, og så lytte seg frem til hvilken versjon av stavekontrollen som låter best. Må ikke bruke Word v.16.35, for den låter pyton. Nei, man må spore opp en antikk New Old Stock-utgave av RightWriter for Windows95 for at det skal bli vellydende staving. Koster selvfølgelig litt mer, bare tenk på hvor sjeldne de kopiene er og hvor mye tid som går med til å lytte seg frem til eksakt riktig stavekontrollprogram.

    Svaret på spørsmålet i trådtittelen er jo åpenbart et krystallklart nei, så hvorfor ikke?
    ... og ingen ting er som Word Perfect 5.2 for DOS.

    mvh
    KJ
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn