Finnes det noe marked for gammelt foto- og filmutstyr?

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
879
Antall liker
415
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
I forbindelse med kommende flytting ryddes det intenst for tiden. Blant "klenodiene" kommer et Nikon FE, et veldig bra Chinon Super8 filmkamera, en ganske fancy Bauer filmfremviser og et par fotolamper. Finnes det noen som helst interesse for slikt? Hvis ja, hvor er det best å legge slikt ut for salg?

Takknemlig for tips.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.455
Antall liker
7.793
Torget vurderinger
0
Det finnes i utgangspunktet et marked for det aller meste. Retro greier har vel en slags rennesanse for tiden. Men hvor du finner kjøpere er jeg litt usikker på.

Men fotofreaker er vel som oss - HiFi tullinger, de har fora der også vintage er tema. Prøv din venn google!
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Finn er i hvertfall et alternativ. Gratis å avertere der på Torget. Det averteres en del foto og filmutstyr der. Kuriost nok har jeg vært innom Chinon fabrikkens "entrance" i Japan: Var på besøk hos naboen :)
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.795
Antall liker
11.191
Sted
Ytterst i havgapet...
Har en god del klassisk Nikon, men det betales foreløpig eller fortsatt med nada, så inntil videre forblir det en slags samling...
 

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
879
Antall liker
415
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Takk for tips!

Jeg forventer ikke store beløp for noe av dette, men synes det er litt for galt å dumpe det på miljøstasjonen! :(
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Freddy Van Putte og mange andre har laget digitale scripts for dette formatet digitalisert som gir usedvanlige bra resultater og Kodak har nylig lansert en helt ny film + en del andre som alltid har vært der. Mange andre produsenter sum Super8 sound i California + en del tyske.



https://vimeo.com/202913712


+ en av mine egne filmet i ordentlig Kodak Svart / Hvitt film :)
 
Sist redigert:

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Var nær ved å kjøpe dette sist jeg var der borte. Fabrikken ligger i Chino Japan. Dette digitalkameraet så jeg i nabobyen Suwa: "Chinon Bellami HD-1 Digital Super 8 Camera"

Chinon-Bellami-HD-1-Digital-Super-8-Camera-5.jpg
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.084
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Jeg har solgt mye analogt fotoutstyr på foto.no. Bl.a. Pentax Spotmatic fra 1970-tallet med diverse skruobjektiver, og en lysbildefremviser med lerret. Pluss noe eldgamle greier som foreldrene mine brukte da tok familibilder på 1950- og 60- tallet. Gikk unna som varmt hvetebrød.
 
Topp Bunn