Finer, skinn, lakk og annet til å dekorere høyttalere med?

C

Cyber

Gjest
Jeg driver og leter på nettet etter steder å kjøpe pen finèr og liknende til å kle DIY-høyttalere med til en overkommelig sum penger. Noen som har erfaring og tips?

Er også ute etter pent "falskt" lær/skinn og liknende. :)
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.957
Antall liker
11.765
Sted
Hus
Når det gjelder finèr, så er vel Oslo Finèrfabrikk i Frysjaveien stedet å spørre tenker jeg. :)
 
C

Cyber

Gjest
Ok. Hva med om man skal ha en spesiell type lakk, falsk lær og slikt?
 

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.020
Antall liker
619
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Ser ut som alle som driver med finer har en intern konkuransje om å ha den dårligste nettsiden!

Biltema har kunstskinn til lav pris. Fungerer bra og er lett og legge på med kontaktlim.

mvh
morten
 
Sist redigert:

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.460
Antall liker
2.119
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Kjøpte alcantara skinn fra en på finn, selvklebende sådan. Fine greier, det er ganske tyne og strekkbart. Siden det er litt tynt bør underlaget være ganske bra !
 

Vedlegg

GunnarS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.07.2010
Innlegg
1.245
Antall liker
5.602
Torget vurderinger
14
Kjøpte kunstig skinn hos Stoff og Stil utenfor Drammen til mine Extrema DIY. Veldig lett å jobbe med, og kostet nesten ingen ting. Brukte hvitt trelim på flaten først, og kontaktlim til å strekke det rundt kantene etterpå.
image.jpg
 

GunnarS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.07.2010
Innlegg
1.245
Antall liker
5.602
Torget vurderinger
14
Ja, relativt tynt, men fin struktur.
 
A

audiosan

Gjest
det var jo rimelig:) men har du sett va fraktkostnaden er? $48 for en rull. $61 for 2 ruller. så prisen blir fort X2 + 25%:)
et raskt regne stykke for min egen del ender med en pris på 1700,- pluss import avgift. for å finere KUN sidene på mine høytalere. 122*55cm + toppene 25*55cm.
et ark pr side. og kaste (sitte igjen med) NESTEN halvparten. 4 pakker = $140 + $85 i frakt. så tilkommer 25% moms på det hele. PLUSS import avgift.

skal jaggu si at $35 utvikler seg:)
 
Sist redigert:
A

audiosan

Gjest
det er nok noe oslo finèrfabrikk har startet med nå i det siste. jeg har sett flere har skrevet det samme.
privatkunder gir vel rett og slett ikke nok avkastning pr kjøp til at det lønner seg.
slik er det ofte innen metall industrien også.
 
Topp Bunn