Filtrere bort bransjeaktører fra bruktbørsen?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Hadde det vært mulig? Jeg synes det kan bli litt i overkant enkelte ganger. I noen kategorier er flertallet av annonsene fra bransjeaktører som selger nye produkter, og presenterer mer eller mindre hele vareutvalget sitt på bruktbørsen. Mulig jeg er sær, men jeg opplever det som støy og synes det hører mer hjemme som innlegg på startsiden enn under torget.

I så fall: Mulig å lage et filter for bransjeaktører, eller kanskje lage en egen kategori for tilbud og kampanjer fra bransjen?
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.478
Antall liker
3.617
Torget vurderinger
96
Du kan huke av for bare privatsalg i søkefilteret når du går inn i hvilken som helst kategori, og du kan lagre søkekriteriene også. Men det må vel hentes fram igjen hver gang man klikker seg inn.
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.460
Antall liker
2.119
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Bransjeaktører betaler vel for anonser ? Uten de på torget må vel vi også betale :-/
Jeg plages ikke av de.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Enig med polka, greit å ha mulighet til å se hva som finnes i hos ulike aktører. Samt at de allerede har fått begrensinger på sin ytringsfrihet her inne så da ser jeg ikke noe feil med at de får breie seg litt på Torget. Selger de mye er det bare en fordel. Så litt må vi tåle.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
^^^ Fant den. Jaggu måtte man scrolle et stykke ned før den dukka opp....
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg synes fortsatt at en bruktbørs fylt av nye produkter fra forhandlere er støyende. Og vi sliter vel ikke med å finne ut av hva som finnes av nytt i utgangspunktet?
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Jeg synes fortsatt at en bruktbørs fylt av nye produkter fra forhandlere er støyende. Og vi sliter vel ikke med å finne ut av hva som finnes av nytt i utgangspunktet?
Når en ser noen av hjemmesider til noen av aktørene så gjør vi det, sliter med å finne av nye ting. Da er det greit at de ihvertfall legger ut noe her..
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
I så fall en vennlig oppfordring til å legge ut litt info om nye varer på egen nettside, eller poste nyheter og kampanjer på forsiden? :)

Enkelte legger ut annonser, og fornyer igjen og igjen, noen annonser ligger ute i måneder, kanskje år. Da gjør de nesten torget til sin egen nettside....
 
Sist redigert av en moderator:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
I så fall en vennlig oppfordring til å legge ut litt info om legge nye varer på egen nettside, eller poste nyheter og kampanjer på forsiden? :D
Helt enig i det Zomby_Woof.. Uten at jeg tror så mye blir noen endringer. Noen aktører er for late, har for lite tid eller mangler kunnskap mistenker jeg. Kanskje lage en tråd om horribelt dårlig hjemmesider.. 8)
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
I så fall en vennlig oppfordring til å legge ut litt info om legge nye varer på egen nettside, eller poste nyheter og kampanjer på forsiden? :D
Helt enig i det Zomby_Woof.. Uten at jeg tror så mye blir noen endringer. Noen aktører er for late, har for lite tid eller mangler kunnskap mistenker jeg. Kanskje lage en tråd om horribelt dårlig hjemmesider.. 8)
Tror det er opptil flere tråder om akkurat det, og med god grunn... :D
 

leifarild

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.11.2012
Innlegg
229
Antall liker
205
Hadde bransjeaktører bare annonserte brukte ting på bruktmarkedet så....
Jeg for min del skulle ønske at de som driver med kjøp/salg kun for å tjene penger, ble regnet for å være bransjeaktører.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.696
Antall liker
518
Torget vurderinger
1
Man bør kunne sette standard søkekriterier, samt flytte avkrysningsboksen for privat/forhandler til toppen.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Bruktbørsen gir deg som bruker muligheten til å velge mellom mange ulike kriterier, og du kan også lagre ulike søk (hvilket kan være et veldig kjekt verktøy).
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.696
Antall liker
518
Torget vurderinger
1
Hvis du flytter avkrysningsboksen for forhandler/privat til toppen, som også er det mest logiske, så tror jeg dette er bra nok i første omgang.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Hvis du flytter avkrysningsboksen for forhandler/privat til toppen, som også er det mest logiske, så tror jeg dette er bra nok i første omgang.
Jeg pleier å høre på råd, men denne gangen tror jeg vi lar det være som det er. Det mest logiske er å ha frisøk øverst, deretter kategorivalg.

Hadde det vært bred enighet om å ha privat/butikk øverst, så hadde det vel ikke tatt 2 år før noen reagerte.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Det er nok like mye en reaksjon på det store antallet annonser med 'evig liv' fra en enkelt bransjeaktør som noe annet. Hadde det dreid seg om et lite antall brukte produkter i forbindelse med innbytter, som de aller fleste bransjeaktører bruker børsen til, så hadde jeg aldri savnet noen filtrering heller.
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Zomby: Når jeg har greid å bruke søkekriteriene aktivt, må du greie det også. Men jeg er enig i at det er fryktelig irriterende med alle disse annonsene fra bransjeaktører. Tidvis så irriterende at jeg ikke leser torget i det hele tatt.
- en annen sak er at det ikke bare er bransjeaktører som gjentar og gjentar annonsene.
 

yosh81

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.04.2013
Innlegg
2.063
Antall liker
931
Sted
Flisa
Torget vurderinger
10
Synes ikke dette er noe problem i det hele tatt.
Jeg kunne faktisk har tenkt meg å ha sett enda mer fra bransjeaktører også.
Skulle det være noe jeg ikke ville se, så hadde jeg filtrert bort det.

Siden jeg ikke har hatt behov for det, må jeg da spørre.
Jeg vet valgene kan filtreres ved søk, men kan et eventuelt sånt søk legges inn fast for den enkeltes profil?
Altså at det søket blir satt som standard for den profilen?
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Synes ikke dette er noe problem i det hele tatt.
Jeg kunne faktisk har tenkt meg å ha sett enda mer fra bransjeaktører også.
Skulle det være noe jeg ikke ville se, så hadde jeg filtrert bort det.

Siden jeg ikke har hatt behov for det, må jeg da spørre.
Jeg vet valgene kan filtreres ved søk, men kan et eventuelt sånt søk legges inn fast for den enkeltes profil?
Altså at det søket blir satt som standard for den profilen?

Du kan lagre søk, og lagrede søk kommer opp på forsiden av torget.
 
Topp Bunn