Hi-Fi magasin Fidelity nr. 63 -både på papir og på nett!

M

MusicBear

Gjest
Hehe, jeg vil si Fidelity er det mest design-flotte, ærlige, entusiastiske, underholdende, levende men ustrukturerte/usystematiske blad i Europa.
Nei Verden :)

But I love you, Fidelity guys, og stuebordet mitt savner å ha blekka liggende der...!

Og dere som ikke digger Fidelity - dere som opp gjennom har gulpet opp masse surmaget kritikk om Fidelity & Fidelity gutta boys - keep out & les noko anna :)
 

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.674
Antall liker
1.765
Torget vurderinger
1
Enig att de som ikke liker dette kan finne frem norsk ukeblad eller noe tilsvarende. Har ikke de første Audio men alle fra nr 11 og til Fitelity 62. GLEDER MEG.
 

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.674
Antall liker
1.765
Torget vurderinger
1
Lista taler sitt tydelige språk på alle de forskjellige produktene de har testa og høyt og lavt på pris stigen.
 

Bjeff

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.11.2008
Innlegg
89
Antall liker
16
Sted
Bergen
Dette var gode nyheter, bladde senest i går igjennom samlingen på jakt etter en gammel test. Det tok timesvis, var så mye annet gøy å lese.
ønsker dere herved hjertelig velkommen tilbake. Og kommer også til å terminere abonnementet på Lyd og bilde.
lykke til.

Mvh. Stig
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Det er uansett gledelig å se Fidelity komme ut på trykk igjen. Har jo fulgt med norsk hifipresse siden Puls Hifi, og av den kulørte bladporteføljen vi har hatt så er det nok Audio og Fidelity som har tatt high end mest på alvor, og tildels leserne også. Langtfra alltid jeg har vært enig med redaksjonen, og min personlige smak er selvfølgelig fasiten, men det får stå sin prøve. Ingen er perfekte, så velkommen tilbake. :rolleyes:
 

Baard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
2.163
Antall liker
689
Torget vurderinger
1
Er det noen (greit tilgjengelige) merker som du mener er utelatt så er det sikkert plass til flere skribenter i staben, så det er
bare å sette seg ned ved tastaturet. Hør med Knut.

mvh
Gunnar Brekke
Hvis jeg kan få komme med et innspill, uten å bli slått i hode av de som er så pro Fidelity her inne at de ikke ser forskjell på konstruktive innspill og sure oppstøt, så hadde dere i forrige periode en meget dårlig dekning av nettverksspillere og streamere. Nr.37 tok for seg Linn og Naim og det var det. Håper dette område blir bedre dekket framover.
Den tiden da Squeezebox var rådene streamer løsning her inne på HFS og som toppet seg med Logitech Touch så var dere helt tause. Hvorfor det - passet det ikke med profilen??
 
Sist redigert:

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Støtter i det minste økt dekning av 'streamere'.
Redaksjonen kan låne min Lumin A1, min Auralic Aries, min Sonore uRendu og Rockna WaveDream Net hvis dette skulle være interessant.
 

Kanutus

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.11.2014
Innlegg
2.006
Antall liker
780
Sted
Nesodden
Synes bare det er viktig i sakens anledning, å understreke at det aldri har vært kobling mellom omtaler og annonser i Fidelity.

Likeledes kan jeg uten å røpe for mye, bare si at det er alt for mange annonsører som har vært rene gratispassasjer; flere annonser, ingen betaling når regningene forfalt.

Og det kommer selvsagt ikke til å være boykott av leverandører som ikke annonserer. Bare et sterkt uttalt ønske om å være med å dra lasset.

Mvh
Håkon Rognlien


Ingen tror det er kobling mellom dere gutta boys og annonsører, så mange sider har vi lest opp gjennom at dere er "avslørt" som entusiaster.

Noen vet om annonsører som "glemmer" å betale for seg, mens få vet dere har måttet omtale deres produkter uavhengig av dette.

Alle ønsker mest mulig informasjon i blader, herav gode/informative annonser. Annonsører som ikke forstår dette er blåst mellom ørene.

Forhåpentligvis forstår annonsørene etter Fidelity oppstarten at verken skribenter eller oss lesere er uinteressert i varene de ønsker å selge.

Vinn vinn for alle om Fidelity går bra, også konkurrentene da flere medier spisser konkurransen og gir bedre lesestoff & høyere hi-fi interesse.

Heia Norge, med Fidelity, Lyd & Bilde, Audiophile.no og Stereo+
Dersom det var noe som gikk under kategorien 'Årets ryddigste post' bør denne være en kandidat ... :)
 
M

MusicBear

Gjest
Synes bare det er viktig i sakens anledning, å understreke at det aldri har vært kobling mellom omtaler og annonser i Fidelity.

Likeledes kan jeg uten å røpe for mye, bare si at det er alt for mange annonsører som har vært rene gratispassasjer; flere annonser, ingen betaling når regningene forfalt.

Og det kommer selvsagt ikke til å være boykott av leverandører som ikke annonserer. Bare et sterkt uttalt ønske om å være med å dra lasset.

Mvh
Håkon Rognlien


Ingen tror det er kobling mellom dere gutta boys og annonsører, så mange sider har vi lest opp gjennom at dere er "avslørt" som entusiaster.

Noen vet om annonsører som "glemmer" å betale for seg, mens få vet dere har måttet omtale deres produkter uavhengig av dette.

Alle ønsker mest mulig informasjon i blader, herav gode/informative annonser. Annonsører som ikke forstår dette er blåst mellom ørene.

Forhåpentligvis forstår annonsørene etter Fidelity oppstarten at verken skribenter eller oss lesere er uinteressert i varene de ønsker å selge.

Vinn vinn for alle om Fidelity går bra, også konkurrentene da flere medier spisser konkurransen og gir bedre lesestoff & høyere hi-fi interesse.

Heia Norge, med Fidelity, Lyd & Bilde, Audiophile.no og Stereo+
Dersom det var noe som gikk under kategorien 'Årets ryddigste post' bør denne være en kandidat ... :)



Takk for det Kantus, må i så fall være fordi jeg har bodd 30 år der du bor - få steder er så fine som på Nesodden :)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Kan jo ikke si meg uenig med deg, Bjørn. Særlig ikke siden mye av slekta kommer derfra. Men et sted vet jeg om. Hølen! ;-)
 
M

MusicBear

Gjest
Kan jo ikke si meg uenig med deg, Bjørn. Særlig ikke siden mye av slekta kommer derfra. Men et sted vet jeg om. Hølen! ;-)


Trond; ingen bor i Hølen - der oppbevares man bare :)
Hilsen fast inventar fra tiden jeg kjørte trailer, på stedets tidligere E-6 kroer :)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Det tyder på at du aldri har vært der, mann! Det holder ikke å ha spist på en kro i nærheten ! ;-)Beste stedet jeg har bodd noen gang. ;-)
 
M

MusicBear

Gjest
Det tyder på at du aldri har vært der, mann! Det holder ikke å ha spist på en kro i nærheten ! ;-)Beste stedet jeg har bodd noen gang. ;-)

Yepp, du har så rett! Ikke mye trikkeskinner der som får kåken & platespilleren til å riste åtte ganger i timen :)
 

Jamakr

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2003
Innlegg
1.598
Antall liker
2.213
Startet å lese det nye nummeret av Fidelity i går, og koste meg. ¨For å sette det litt i perspektiv - så dukket Lyd og Bilde opp i posten i dag. Ikke noe galt med det - men det var ferdig lest på båten hjem (under 23 minutter). Mens Fidelity - det skal jeg ta fram igjen og kose meg med mye og nå og da framover.
Merker at papiret er noe tynnere, men innholdet er ikke det. Håper inderlig det blir mulig å abonnere for fire nye nummere - mottatte blad er selvfølgelig allerede betalt (med glede). Med nye nummere antar jeg også planlegging av innhold og struktur av stoffet bare blir bedre og bedre. Nå er entusiasmen til å ta å føle på. Herrlliiig gutter!
Mvh
JMK
 

Strømling

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2014
Innlegg
1.229
Antall liker
772
Sted
Nedre Romerike
Torget vurderinger
1
Veldig godt å ha dere i postkassen igjen. Streaming er fremtiden, skulle ønske dere gikk opp løypa for å få dette best mulig. Mac vs sonos vs aurlic osv....
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Streaming er fremtiden, skulle ønske dere gikk opp løypa for å få dette best mulig. Mac vs sonos vs aurlic osv....
Vel, godt at jeg slapp å si det først og muligens lyde som en sour grape, men manglende omtaler, beskrivelser ol. rundt streaming skriker jo nærmest mot en i første nummer. Får håpe dette ikke er en slags boikott, men at dette vil ta seg opp i de kommende nummer.
Muligens en av skribentene kan spesialisere seg innenfor dette feltet (eller spørre sønnen sin? >:D ).
Som en kuriositet så har mye skjedd på denne fronten siden Fidelity testet Linn Klimax.....
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Slapp av, karer. Det kommer. Det ble endog snakket om på lanseringsfesten i går kveld. Husk endelig på at det at noe ikke testes, aldri handler om boycott fra vår side. Sånt driver vi ikke med. Det handler i tilfelle om redaksjonell miks eller tematikk i gjeldende nummer, eller at vi ikke har fått tak i utstyret tidsnok.
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
For min egen del så handler det kun om utstyr som ikke står tilbake for resten av utstyret dere tester, eksempelvis Sound Galleries Music Server m/HQPlayer, Aurender, Antipodes, Lumin U1 Transport, LAN DAC's som NADAC, mfl. (samt de jeg allerede har nevnt i et av mine innlegg over).
En ekstra spennende kandidat er PS Audio sin upcoming Audio-only SACD Transport som overfører SACD (også multikanal) digitalt til DAC over I2s med Sony lisensiering på plass (samarbeid med Oppo).

Infrastruktur for nettverk er også interessant, som NAS, rutere, fiberkonvertere og Ethernet til USB media konvertere (men det blir kanskje vel mye forlangt og vi nærmer oss også fort DIY jungelen med duppeditter og PC'er).
 
Sist redigert:

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.325
Antall liker
8.372
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Bladet heter Fidelity, troverdighet betyr dette.
Synes de bør skrive mer om dette med Diy, men de tar mer for seg produkter som de fleste ikke har økonomi til.
Det er mange av oss som liker dette med å få til ting på egenhånd.
Men jøss det er morsomt å lese om platespillere som er så digre att huset må forsterkes før man drar det i hus,eller er så dyre som men middelmådig leilighet.
Hadde blitt moro om dere lente dere mer over mot Diy også.
Vi blir flere og flere virker det som.

Steinar.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.062
Antall liker
7.913
Torget vurderinger
12
Dette ser bra ut. Virker mer fokusert til og med. Keep it coming. Faktura blir selvfølgelig betalt en av dagene.
 

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.322
Antall liker
13.398
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
Lång arbetsvecka med kursing, träning och huvudet överfyllt med nya inputs är över. Kan tro helgen skal nytes med nya Fidelity. Betaling genomfört.
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.266
Antall liker
1.168
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Startet å lese det nye nummeret av Fidelity i går, og koste meg. ¨For å sette det litt i perspektiv - så dukket Lyd og Bilde opp i posten i dag. Ikke noe galt med det - men det var ferdig lest på båten hjem (under 23 minutter). Mens Fidelity - det skal jeg ta fram igjen og kose meg med mye og nå og da framover.
Merker at papiret er noe tynnere, men innholdet er ikke det. Håper inderlig det blir mulig å abonnere for fire nye nummere - mottatte blad er selvfølgelig allerede betalt (med glede). Med nye nummere antar jeg også planlegging av innhold og struktur av stoffet bare blir bedre og bedre. Nå er entusiasmen til å ta å føle på. Herrlliiig gutter!
Mvh
JMK
Synes nå L&B er ei grei blekke og for folk som er interessert i litt annet en Hifi og :)
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
Fikk bladet i postkassa i går.De var jo skyldig meg noen blad som jeg hadde betalt for da jeg abonnerte før det gikk inn.Det fulgte med en faktura som kunne betales frivillig.Blir dette et slags "fundraising" opplegg ? De sier at om interessen for papirutgaven blir stor nok vil de prøve å fortsette med fire nummer i året.Det er lite fristende å betale på nytt igjen for at det nok en gang går dårlig og penger blir tapt igjen.Har jeg misforstått her ? Uansett skal Fidelty 63 leses med stor interesse igjen i helga.

mvh.s,
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.062
Antall liker
7.913
Torget vurderinger
12
Det fungerer slik at hvis du har lyst til å motta et Fidelity 64 ut på høsten så er det lurt å betale fakturaen som lå vedlagt selv om dette var frivillig. Tenk på det heller enn at de skyldte deg et par blader fra før. De skyldte nok meg noen også når de gikk inn, men siden jeg ønsker F64 i posten så betalte jeg min. Helt frivillig selvfølgelig, men det er et større bilde å se enn egen bladhylle/sparebøsse.
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
Det fungerer slik at hvis du har lyst til å motta et Fidelity 64 ut på høsten så er det lurt å betale fakturaen som lå vedlagt selv om dette var frivillig. Tenk på det heller enn at de skyldte deg et par blader fra før. De skyldte nok meg noen også når de gikk inn, men siden jeg ønsker F64 i posten så betalte jeg min. Helt frivillig selvfølgelig, men det er et større bilde å se enn egen bladhylle/sparebøsse.
Takk for svaret ! Da skal jeg selvfølgelig betale.Dette er en begivenhet i hifi-miljøet,så man må se på det det store bildet ja.Håper mange her og utenom sentralen bidrar med at Fidelity er tilbake slik vi liker det best.Alltid kjekt med andre ting enn reklame og regninger i posten !

mvh.s,
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.062
Antall liker
7.913
Torget vurderinger
12
Jeg er så enig. Selv om miljøaspektet er tvilsomt så savner jeg tiden da det i postkassen dukket opp Sound Practices, Valve magazine og noen mer obskure trykksaker om rør og selvbygg mangfoldiggjort på kopimaskin. Til og med nostalgien var bedre den gangen for jeg får knapt regninger i posten lenger, bare reklame som fyker rett i blådunken som står ved siden av.
 

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Innlegg
3.802
Antall liker
2.785
Torget vurderinger
1
Fikk nr 63 i postkassen for noen dager siden, men i dag kom det jammen et eksemplar til. Impulse: Hva gjør jeg mer det? Retur? Eller skal jeg gi det bort til noen og høre om de vil betale fakturaen?
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Høres ut som om vi har hatt trøbbel med logistikken!
Det er en god ide om du finner en kompis du tror liker det, så kan du jo ta det derfra. :)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Nei, det kan kun bestilles fra Fidelity, med bestillingsknapp i øverste høyre hjørne inne på audiofidelity.no. Å distribuere via Narvesen er rett og slett altfor kostbart.
Det er forøvrig ikke mange eksemplarer igjen, (under hundre på fredag!)og nye vil ikke bli trykket, så det lønner seg å være rask...
 
Sist redigert:

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.746
Nei, det kan kun bestilles fra Fidelity, med bestillingsknapp i øverste høyre hjørne inne på audiofidelity.no. Å distribuere via Narvesen er rett og slett altfor kostbart.
Det er forøvrig ikke mange eksemplarer igjen, (under hundre på fredag!)og nye vil ikke bli trykket, så det lønner seg å være rask...
Jeg vet at flere av oss har fått 2 eks. Traff redaktøren i Operaen i går (hyggelig å se at han vedlikeholder sine akustiske referanser) og han bekreftet at dette stemte - hadde blitt litt tull med logistikken..

Oppfordring: Dette er en gylden anledning til å spre HiFi-evangeliet! Jeg gir mitt ekstraeksemplar til en kompis som er litt bitt av basillen og ber ham å betale.

Oppfordrer alle som har et ekstra eks til å gjøre det samme. Mer penger i kassa til Fidelity og flere rekrutter til vår kjære hobby. Win win.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
God formiddag, Kim! Takk for veldig hyggelig oppfordring. Om alle som har fått et ekstra blad i posten gir bort et i rekrutteringens tjeneste, blir det ekstra hyggelig å gå igang med høstnummeret. :)
 

joneinar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.01.2015
Innlegg
247
Antall liker
227
Jeg slenger meg på og rekrutterer meg selv. Sist dette bladet kom ut var nok jeg mer opptatt av bare dunk dunk brumlebass uten snev av naturtro gjengivelse av lyd, så dette blir evnt mitt "jomfru nr" (når det gjelder bladet altså:D) Håper jeg ikke er for sen og at det er blader igjen. Betales med stor glede om det dumper ned i postkassen

image.jpg
 
Topp Bunn