Hi-Fi magasin Fidelity nr. 59

Olav E

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.01.2009
Innlegg
593
Antall liker
726
Torget vurderinger
4
Ja da er det vel bare å glede seg, eller ytre frustrasjon over sen postgang? http://audiofidelity.no/pdf/Innhold_59.pdf

For egen delser jeg fram til å lese testen av den integrerte Karan KA-I 180 MkII. Antar deter samme forsterker jeg hadde på hjemlån før sommerferien. Forsterkeren falt såpass i smak at det ble en tilsvarende i sølv. Angrer ikke på det. Kanskje på tide å starte en egen vennetråd for Karan?

For øvrig ser bladet ut til å by på litt av hvert i ulike prisklasser. Redaktøren retter i sin leder en takk til alle gode medarbeidere og ønsker oss lesere en god jul og et godt nytt år! Takk det samme tilbake til dere som klarer å sy sammen stadig gode utgivelser for oss entusiaster.

Mvh Olav E
 
Sist redigert:

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
"Nordost demo aften" (særskrivingsregler....sukk) kan fort bli spiren til en lang juletråd :cool:
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.281
Antall liker
11.053
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Da er det bare å benke seg og vente på post.

ECI 6 DS blir spennende. En norsk SuperUniti ?
Musikkanmeldelsene fra Kurt Lassen setter jeg pris på, og hjemmebesøk hos Skilbrei kan bli interessant.
 

evhvis

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.04.2009
Innlegg
780
Antall liker
641
Sted
Grimstad
Torget vurderinger
14
Noen som vet om det er nå til uka eller uka etter at det kommer i salg?
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.510
Antall liker
7.539
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
En fugl sang at dette er siste nr av Fidelity med Vadseth bak tastaturet....... har noen andre tatt over roret ?....... eller blir det ikke mer Fidelity ?
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.935
Antall liker
753
Noen som vet om det er nå til uka eller uka etter at det kommer i salg?
Du får spørre Narvesen:).

Hyggelig med et julenummer. Jeg har allerede lest juleheftet til Lunch 2 ganger nå, så fint å få et nytt Fidelity (uten sammenligning forøvrig).
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
En fugl sang at dette er siste nr av Fidelity med Vadseth bak tastaturet....... har noen andre tatt over roret ?....... eller blir det ikke mer Fidelity ?
Tror nok det siden det er betalt for 2013 allerede.

Mvh.KW
 

evhvis

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.04.2009
Innlegg
780
Antall liker
641
Sted
Grimstad
Torget vurderinger
14
En fugl sang at dette er siste nr av Fidelity med Vadseth bak tastaturet....... har noen andre tatt over roret ?....... eller blir det ikke mer Fidelity ?
Tror nok det siden det er betalt for 2013 allerede.

Mvh.KW
Får håpe det. I abstinens så gikk til abonnement på den elektroniske utgaven stereophile (kosta noe sånt som 80 kr for 1 år), men savner mer regelmessige Fidelity utgivelser.
 

B Rasse

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
1.005
Antall liker
477
Hm, ingen test av KEF LS50 enda, eit halvår etter lansering og i tida den blir omfamna og presentert som årsbeste av ei samla verdspresse?
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Husk at posten kan gå litt treigere i Desember..og at det ikke er noe Fidelity kan påvirke.

Skulle nok gjerne ha lyttet til LS50, Ørnbjørn. Men dfet er ikke bare å knipse for å få testobjekter, desverre.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.143
Antall liker
10.641
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Men om hele verdens presse har testet den så trenger vel ikke Fidelity gjøre det også :cool:
Foretrekker litt mer "sjeldne" produkter som står for tur.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.281
Antall liker
11.053
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Men om hele verdens presse har testet den så trenger vel ikke Fidelity gjøre det også :cool:
Foretrekker litt mer "sjeldne" produkter som står for tur.
Sånn som for eksempel ECI 6 sd.
Kjekt å se test av den, men den testen var lovlig kort. Hadde håpet på forholdet til konkurrenten SuperUniti ble nevnt, men kanskje best å la det ligge.
Jeg fikk bladet i posten igår, har bare kikket på deler av det. Sparer litt til jul.
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Fekk bladet igår(mandag)tipper det blei lempa ut frå flyet mellom bergen og oslo,siden det kom så kjapt altså og at flyet går rett over postkassen min:)

Kjekt med litt hifilektyre til Jul.

mvh.
 

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
790
Antall liker
279
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
Bladet lå i postkassen i dag. Dog en liten nedtur at plasten rundt var ferdig sprettet når jeg tok det opp av postkassen og bladet ser VELDIG brukt ut for å si det mildt....:(
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Bladet lå i postkassen i dag. Dog en liten nedtur at plasten rundt var ferdig sprettet når jeg tok det opp av postkassen og bladet ser VELDIG brukt ut for å si det mildt....:(
kanskje en audiofil postmann på lavbudsjett :), fra spøk til alvor, ikke noe gøy det der
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Bladet lå i postkassen i dag. Dog en liten nedtur at plasten rundt var ferdig sprettet når jeg tok det opp av postkassen og bladet ser VELDIG brukt ut for å si det mildt....:(
Jeg vil at du skal klage til posten.
 

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
790
Antall liker
279
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
Tja... det så mer ut som at noen faktisk har åpnet plasten, med vilje, ikke at den var revnet. Var sprettet helt opp langs ene kanten. Så jo mest ut som noen har åpnet plasten, tatt ut ut bladet, lest det (og gitt det en omgang juling...) for så å putte det inn i plasten igjen. Så ja, kanskje postmannen her er audiofil tross alt ;-).

Så her sitter jeg med et besudlet Fidelity... nå ja, kanskje greit det var Fidelity og ikke Playboy....
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.334
Antall liker
8.403
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Fidelity er da over Playboy, nakene damer har vi sett så mange ganger.
Hifi kommer hele tiden med noe nytt.

Steinar.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Fidelity er da over Playboy, nakene damer har vi sett så mange ganger.
Hifi kommer hele tiden med noe nytt.

Steinar.
Nye nakne damer, eller nye hifi-greier, og valget faller på hi-fi.

Fåkke blitt mer hardcore enn det.
 

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
790
Antall liker
279
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
Fidelity er da over Playboy, nakene damer har vi sett så mange ganger.
Hifi kommer hele tiden med noe nytt.

Steinar.

Enig :). Men, når noen først har tuklet med bladet ditt.... kommer jo litt an på tuklingen for å si det slik....
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.281
Antall liker
11.053
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Bladet lå i postkassen i dag. Dog en liten nedtur at plasten rundt var ferdig sprettet når jeg tok det opp av postkassen og bladet ser VELDIG brukt ut for å si det mildt....:(
Jeg vil at du skal klage til posten.
Klart det er posten sin feil, og du kan jo håpe at de stikker på Narvesen og kjøper et pent nytt til deg...
Eller Fidelity er storsinnet nok til å sende et nytt, rett og slett? Det ville jeg gjort, hvis jeg var ansvarlig.

På Vinmonopolet har jeg sett mange ganger folk som får ny flaske når de mister den i fortauet på vei hjem. Man diskuterer ikke skyld.
En gang kjøpte jeg en korket (ødelagt) rosevin, som ble tømt i vasken etter et par slurker. Senere kom jeg på å ta tomflaska med på polet og klage, og fikk ny flaske, uten spørsmål og diskusjon.

Årets juleønske blir: Vinmonopolet overtar Posten.
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Vinmonopolet har ikke bare bedre service, de har også bedre kunnskap om produktene de fører ( slik er det iallefall her jeg bor )
Men over til topic. Håper Nervøsen får inn bladet snart. Har ett par fridager frem til den store dagen og de kunne jeg godt tenkt meg å brukt på Fidelity.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Tja... det så mer ut som at noen faktisk har åpnet plasten, med vilje, ikke at den var revnet. Var sprettet helt opp langs ene kanten. Så jo mest ut som noen har åpnet plasten, tatt ut ut bladet, lest det (og gitt det en omgang juling...) for så å putte det inn i plasten igjen. Så ja, kanskje postmannen her er audiofil tross alt ;-).

Så her sitter jeg med et besudlet Fidelity... nå ja, kanskje greit det var Fidelity og ikke Playboy....

Du har PM.
 

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
998
Antall liker
1.038
Sted
Porsgrunn
Sto i vinduet og så postmannen kom med en bunke post til leilighetene, og øverst i bunken Fidelity. Så gikk han forbi postkassa mi uten å legge noe post oppi :mad: Sekunder etterpå kom han tilbake og la bladet i postkassa :) Morroklumpen :rolleyes:
 

B Rasse

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
1.005
Antall liker
477
Men om hele verdens presse har testet den så trenger vel ikke Fidelity gjøre det også :cool:
Foretrekker litt mer "sjeldne" produkter som står for tur.
Ja takk, begge deler. Helst før resten av verdspressa har heve seg på, men ser at det kan vera vanskeleg å få til med kvartalsutgivingar.
 

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Innlegg
3.807
Antall liker
2.800
Torget vurderinger
1
Til nr 60: Hva med å lage en indeks over testede produkter igjen? Dette kom jo jevnlig tidligere, praktisk om man ville lese en eldre test. Om ikke annet så på hjemmesidene til Fidelity.
 
8

8x12_TOM

Gjest
Ligger nok i postkassen, men det er bare det at veien opp til postkassen er nesten 11mil:) Gjør egentlig ikke så mye, siden det gjerne tar et par måneder før en åpner bladet etter det har kommet i hus
 

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Innlegg
4.427
Antall liker
2.854
Torget vurderinger
3
Ligger nok i postkassen, men det er bare det at veien opp til postkassen er nesten 11mil:) Gjør egentlig ikke så mye, siden det gjerne tar et par måneder før en åpner bladet etter det har kommet i hus
Jeg vet at Norge er ett langstrakt land. men å ha postkassa 11mil unna døra virker litt tungvindt. Hva med å plassere den på halv veien 5,5mil til kassa det burde holde :)
 
Topp Bunn