Fidelity 21

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.012
Antall liker
2.078
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Er det bare jeg som har fått Fidelity 21?

Håvard
 

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Innlegg
556
Antall liker
3
Har ikke fått det jeg nei..
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.245
Antall liker
3.199
Torget vurderinger
49
De sender det med melkeruta over fjellet til oss på vestlandet .

Ikke fått det her nei .
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.012
Antall liker
2.078
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Du har kankje ikke lest testen av produktene dine heller da Snicker Is?

Håvard
 

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Innlegg
207
Antall liker
0
Fikk det på Fredag, men vært på stranda, varmen i Oslo området er puhhhh.... varmt :p.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Intet blad i min postkasse heller, men det kommer nok.
Godt med litt lesestoff på late sommerdager.
 
C

cosmos

Gjest
er ikke de samme modulene testet flere ganger før?

likevel testes de inviduelt med ulike priser. varierer resultatet ler jeg.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Litt OT, men har noen testet f.eks midgard vs. embla. (For disse er vel bygd på samme moduler?)
 
C

cosmos

Gjest
eh forskjellen er 2cm kabel og kontakter. ingen i verden kan høre forskjell på dette
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
eh forskjellen er 2cm kabel og kontakter. ingen i verden kan høre forskjell på dette
Enig i at det høres rart ut, men hadde allikevel vært interessant å høre.
Vel, tilbake til topic. Gleder meg til patos testet jeg.
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.012
Antall liker
2.078
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Nei, men det har du? Jeg er i hvertfall meget spent!
Ja, det har jeg, men som vanlig synes jeg det er litt vanskelig å vite hva de mener.

Håvard
 

Baard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
2.154
Antall liker
683
Torget vurderinger
1
Ja, det har jeg, men som vanlig synes jeg det er litt vanskelig å vite hva de mener.

Håvard
Ser fram til å lese omtalen av Oberon 6.1 - men regner med at det blir som du antyder Haavard. Dessverre......
 

KV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2003
Innlegg
104
Antall liker
90
Karakter 9+ eller 93?

Litt spesielt dette at vi får kjeft om vi trekker krystallklare konklusjoner (som jeg må innrømme lett kan bli for tabloide). Nå får vi altså  klask på lanken når vi stoler på våre leseres evne til å trekke sine egne konklusjoner basert på egen lydfilsofi og musikksmak, men med (etter beste evne) flere erfarne lytteres beskrivelse av lyd og produkter fra flere ulike ståsteder. Dette er vanskeligere å skrive og mer krevende å lese, selvfølgelig. Men jeg mener at vi med dette tar den intelligente  leser på alvor. Men det finnes heldigvis andre blader som det er enklere å forholde seg til...
;D
Knut V
PS; For de som ikke har fått bladet kan man se forside og innhold
på:
www.audiofidelity.no
 
K

kbwh

Gjest
Knut V, her inne får dere jo klask på lanken uansett hva dere skriver, fotograferer og presenterer!

Jeg er nok ingen stor leser av hifimagasiner, men de jeg liker er de som har artikler som kan leses flere ganger, og som måler på testproduktene i tillegg til subjektivt å beskrive yteevnen deres. Hvis de i tillegg forsøker seg på å finne korrelasjoner mellom de to kan det bli det riktig godt.
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
hei !

fidelety 21 kom i dag. gleder meg !

mvh. s
 

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Innlegg
700
Antall liker
1
Syns MA 6.1 kom veldig godt ut, og jeg er veldig enig: De kan ikke konkurere med produkter til 2x prisen! Jeg har selv MA 6.1, funker tildels godt på mine BW 703. Prismessig stiller Icepower ganske sterkt.

Man får ikke gull ut av gråstein, men IcePower er en litt uslipt diamant, med enormt potensiale. Hvem trenger egentlig 600watt?! BAre strømreservene er gode nok så burde man komme langt med 100-250watt mener nå jeg.

Men nr.21 inneholder MYE snadder. Spessielt Klipsch testen likte jeg, kjekt å lese at "eksperter" også mener at en høyttaler ikke må låte helt rett, for å skape magi. Til tider syns jeg mine 703 (og spessielt B&W generelt..) låter dønn kjedelig, men utrolig flott da.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Tror det var en test av Parasound og Hegel forforsterkere for en tid tilbake. Dette er en av de definitivt beste testen jeg har lest i Fidelity (eller andre steder for den saks skyld). Her ble det ikke konkludert (så vidt jeg kan huske) med hvilken som var best, men det at to produkter ble testet samtidig gjorde det svært enkelt å forstå prioritering og signatur ved de to. (Med forbehold om at det er lenge siden jeg leste testen).

Enkle tabloide svar er i hvert fall ikke hva jeg er lysten på.
 
A

Akle

Gjest
Forstår meg absolutt ikke på testen av P3, men det er nå en annen sak.

Fikk flott tilbakemelding på lyd å Bilde hjørnet i Oslo, nei P3 og A21 låter ikke bra, men det kan du heller ikke forvente, bla heller opp for JC1. Snudde relaivt fort. Dette ble forøvrig veldig OT.

Enig med at testen av Klipschene var meget god. Ser for meg Håkon full på tusenfryd. Mye flottere enn småpodofile Patos samenligningen i foregående nummer, som gjorde meg relativt småsyk.
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
måtte humre litt av annonsen til Tannoy prestige-serie på side 25 : "kabinett av kryssfiner hentet fra SAKTEVOKSENDE bjørkeskog" :)

mvh. s,
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.249
Antall liker
16.223
Sted
Østfold
Slike skoger finnes. Det er der det er relativt lite næring i grunnen, og det er god avstand mellom trærne. Skogen er da gammel, veden er tett og har en ganske finkornet tekstur. Om man plukker tilfeldig finer vil forskjellene kunne bli meget store.

Jeg synes Oberon-testen var bra, men til tider savnet jeg litt mer om utstyret som var tilkoblet. Jeg fikk med meg at de har stått i Myrvolds og Vadsets anlegg, men er ikke helt sikker på om alle hørte dem for eksempel hos Myrvold, og om de individuelle konklusjonene er basert på dette.

Den nevnte EAR-preen har vel også, så vidt jeg kunne se ca 10kohm utgangsimpedans, noe som er 2,5 ganger høyere enn inngangsimpedansen på effekttrinnene (ubalansert). For ordens skyld pleier jeg å anbefale folk å velge utimpedans på 1/10 av inngangsimpedansen til effekttrinnet, eller bedre, for å ikke miste dynamikk og gjennomsiktighet.
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
340
For ordens skyld pleier jeg å anbefale folk å velge utimpedans på 1/10 av inngangsimpedansen til effekttrinnet, eller bedre, for å ikke miste dynamikk og gjennomsiktighet.
Det blir vel ikke noe annet en et lineært tap av lyden om inngangsimpedansen er lavere enn forforsterkerens utgangsimpedans? Man driver ikke en mekanisk last i slike tilfeller, så dynamikk og gjennomsiktighet vil neppe lide under slike forhold.

Vidar
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.080
Antall liker
10.479
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Lå i postkassen min også. Hjemme hos reportasjen var morsom. :)
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.249
Antall liker
16.223
Sted
Østfold
Det sitter reaktive komponenter både i utgangsbuffer, kabel og inngangsbuffer Vidar. Om det var en forutsetning at de var mekaniske ville man ikke kunnet få et passivt delefilter til å virke i praksis.
 

Baard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
2.154
Antall liker
683
Torget vurderinger
1
Ser fram til å lese omtalen av Oberon 6.1 - men regner med at det blir som du antyder Haavard. Dessverre......
Ups - nå har jeg lest. Må trekke tilbake min kommentar.

Synes det var en meget bra og balansert test av Jan M. og som både direkte og mellom linjene klarte å klarte å formidle et inntrykk over hvordan det hele hørtes ut....krevende og bra utført.

Kanskje produsenten bør vurdere en matchende pre-amp for å lettere kunne få fram den klangkarakter man ønsker.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.249
Antall liker
16.223
Sted
Østfold
Kanskje produsenten bør vurdere en matchende pre-amp for å lettere kunne få fram den klangkarakter man ønsker.
Det er på vei, og det har vel også vært nevnt tidligere her på forumet tror jeg.
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.012
Antall liker
2.078
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Karakter 9+ eller 93?

Litt spesielt dette at vi får kjeft om vi trekker krystallklare konklusjoner (som jeg må innrømme lett kan bli for tabloide). Nå får vi altså  klask på lanken når vi stoler på våre leseres evne til å trekke sine egne konklusjoner basert på egen lydfilsofi og musikksmak, men med (etter beste evne) flere erfarne lytteres beskrivelse av lyd og produkter fra flere ulike ståsteder. Dette er vanskeligere å skrive og mer krevende å lese, selvfølgelig. Men jeg mener at vi med dette tar den intelligente  leser på alvor. Men det finnes heldigvis andre blader som det er enklere å forholde seg til...
;D
Knut V
PS; For de som ikke har fått bladet kan man se forside og innhold
på:
www.audiofidelity.no
Skjønner hva du mener og er glad for at dere ikke har krystallklare konklusjoner. Men dette er vel ikke kjeft Knut?  ;D

Det jeg kunne tenke meg er at dere kankje hadde presentert anleggene til journalistene på en egen fast side i fidelity, ja gjerne slik de gjorde i Hifi News i gamle dager. Da kunne leserne lettere "se" hva de enkelte skribentene referanse var. På denne måten tror jeg det vil bli lettere å plukke ut "sin skribent". Som ny leser vet en kankje ikke at Håkon foretrekker "analog" lyd, mens Rolf foretrekker noe annet. Man skal være litt erfaren Fidelity leser for å finne ut hvem man kan "stole på".  

En annen ting er at dere godt kan gi de som skriver tilleggskommentarer litt bedre plass. Av og til blir kommentaen deres for kort og kankje litt upresis, synes jeg. Større spalteplass ville i større grad belyse produktene fra flere sider. Dette er også bakgrunnen for at jeg av og til syns dere er diffuse.

Men dette er hva jeg syns da, er fullstendig klar over at andre mener noe annet.

Håvard
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.875
Antall liker
8.159
Torget vurderinger
1
Fan, jeg drar å kjøper det!!!
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.875
Antall liker
8.159
Torget vurderinger
1
Det skal jeg finne ut!!
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
jeg begikk en liten bommert ang. bjørkematerialet . har snakket med en tømrer i dag og det er faktisk forskjell. legger meg flat.

mvh. s,
 
I

ijustpop

Gjest
Narvesen bytter vel blader tirsdager og torsdager så da dukker det vel opp i morgen. Men kanskje det allerede har kommet? Er bare 100m å gå, men det regner ganske ille så jeg tror jeg blir hjemme. Men kommer du bjornh tilbake og melder at Fidelity finnes hos Narvesen finner jeg fram paraplyen
 
I

ijustpop

Gjest
jeg begikk en liten bommert ang. bjørkematerialet . har snakket med en tømrer i dag og det er faktisk forskjell. legger meg flat.

mvh. s,
Tror høyttalerne i Prestige serien henter tømmer fra Sibir. Kaldt der, så trærne vokser sakte. Dette gir tettere tømmer og man får hardere og stivere høyttalerkabinetter.
 
I

ijustpop

Gjest
Det jeg kunne tenke meg er at dere kankje hadde presentert anleggene til journalistene på en egen fast side i fidelity, ja gjerne slik de gjorde i Hifi News i gamle dager. Da kunne leserne lettere "se" hva de enkelte skribentene referanse var. På denne måten tror jeg det vil bli lettere å plukke ut "sin skribent". Som ny leser vet en kankje ikke at Håkon foretrekker "analog" lyd, mens Rolf foretrekker noe annet. Man skal være litt erfaren Fidelity leser for å finne ut hvem man kan "stole på".
Noe sånt ville forbedret Fidelitys troverdighet veldig. F.eks som Hifi + gjør. De har ett nummer årlig hvor alle skribenters anlegg presenteres med tegning over rommet anlegget står i. I tillegg skriver de om hvilke nye komponenter som har kommet inn i kjeden, hvorfor osv...
 
F

FMG

Gjest
Narvesen bytter vel blader tirsdager og torsdager så da dukker det vel opp i morgen. Men kanskje det allerede har kommet? Er bare 100m å gå, men det regner ganske ille så jeg tror jeg blir hjemme. Men kommer du bjornh tilbake og melder at Fidelity finnes hos Narvesen finner jeg fram paraplyen
Kanskje du burde finne frem paraplyen og ta deg en tur ut? Ikke så dumt, mye sunnere enn å sitte for mye foran PC'en..  ;)

Bladet er ihvertfall kommet i postkassa mi i Ålesund. Mye interessant stoff denne gangen, har nettopp kost meg dobbelt med Audio Research, det gjelder testen av 210 monoblokkene, men minst like mye over musikk: jeg har nemlig funnet ut av lydproblemene som jeg trodde skyldes min egen Audio Research VT-100 mk.2. Slik kan det gå, holdt på å selge en fantastisk forsterker bare fordi jeg hadde koblet høyttalerkablene til bassterminalene isteden for diskant/mellomtoneterminalene (Dali Helicon er beregnet for biwiring). Nå er det ihvertfall i orden; aldri har jeg hørt en bedre mellomtone!  8) Skal skaffe meg et sett med Black Magic jumpers tror jeg...
Og snart ligger et sett med Valhalla XLR i postkassa!  8)

Til slutt, til KV: Fortsett som dere stevner, ikke noen lettvindte konklusjoner. Og for all del, ingen terningkast takk! ;)
 
B

Back_Door

Gjest
Syns MA 6.1 kom veldig godt ut, og jeg er veldig enig: De kan ikke konkurere med produkter til 2x prisen!"

Hvorfor ikke? Hva mer får du for 2x prisen i en "tradisjonell" forsterker?
 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
Jeg synes Oberon-testen var bra, men til tider savnet jeg litt mer om utstyret som var tilkoblet. Jeg fikk med meg at de har stått i Myrvolds og Vadsets anlegg, men er ikke helt sikker på om alle hørte dem for eksempel hos Myrvold, og om de individuelle konklusjonene er basert på dette.
Hei

Gruppetesten er gjort i referanseanlegget (hos KV), og etter det jeg vet har ikke flere vært hos Jan og hørt på dem der.

Mine kommentarer om Oberon er absolutte, dvs ikke i forhold til pris. (hvis jeg husker rett da...) I forhold til likt prisede konkurrenter vil jeg tro den er meget bra.

Mvh
Rolf-Inge
 
Topp Bunn